Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aukštaitijos autokroso sezono finale – naujokų staigmenos ir vyriškos senbuvių ašaros

Sekmadienį Panevėžio rajone esančioje Ramygalos autokroso trasoje finišavo 2015-ųjų metų Aukštaitijos autokroso pirmenybės. Finalinio etapo metu prie starto stojo beveik 30 dalyvių. Organizatorius nustebino tai, jog rikiuotėje buvo galima matyti ne tik tuos lenktynininkus, kurie šiemet aktyviai varžėsi dėl sezono įskaitos taškų, bet ir būrį naujokų, prisijungusių tik sezono pabaigoje.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.
Temos: 2 Ramygala Autokrosas

Kaip ir įprasta šioms varžyboms, diena prasidėjo nuo laisvųjų treniruočių. Vėliau dalyviai prie starto stojo chronometruojamiems važiavimams. Būtent ši varžybų dalis yra viena svarbiausių, kadangi parodytas laikas lemia vietą starto rikiuotėje. Žinoma, startuoti pradžioje visada yra geriau.

Po iškilmingo parado, kurio metu dalyviai su savo komandomis įveikė po vieną simbolinį ratą, buvo duotas startas įskaitiniams važiavimams.

Šiose pirmenybėse lenktynininkai turi teisę trasą įveikti tris kartus. Dviejų važiavimų metu įveikiami aštuoni ratai, finale – dešimt.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Metų dvikova – silpniausioje klasėje

Aukštaitijos pirmenybėse jau antrą sezoną iš eilės aršiausia kova verda tarp M-1600 klasės dalyvių panevėžiečio Egidijaus Nevulio ir Biržų garbę ginančio Eriko Narbuto. Į šių lenktynininkų „peštynes“ trasoje laikas nuo laiko įsiterpia Ernestas Stumbrys, Artūras Stanys ar Juozas Gerojimas.

Šį kartą iššūkį Aukštaitijos autokroso senbuviams metė ir iš Marijampolės atvykęs bei Lietuvos čempionato varžybose dalyvaujantis Tomas Stadalius. Nors atrodytų, kad aukštesnio rango lenktynėse besivaržantis sportininkas turėtų nesunkiai susitvarkyti su žemesnės lygos žaidėjais, tačiau kortos šį kartą krito ne jo naudai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Dar laisvųjų važiavimų metu T.Stadalius sugebėjo sugadinti savo automobilio stogą. Prie minkštų ir duobėtų trasų nepratęs lenktynininkas neįvertino pavojų ir atsigulė aukštyn ratais.

Kiek vėliau, per kvalifikaciją, panašus likimas ištiko ir Vytautą Tumasą su „Opel“. Jam taip pat teko tiesinti skardas po „stogo“ lėčiausioje trasos dalyje.
Kaip ir buvo galima tikėtis, dėl lyderio pozicijos kovėsi E.Narbutas su E.Nevuliu. Jie ne kartą keitėsi pozicijomis ir iki galo nebuvo aišku, kuris šiose varžybose užlips ant aukščiausio pakylos laiptelio.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Galiausiai viską į vietas sudėliojo finalinis važiavimas. Jo metu savo pranašumą įrodė panevėžietis E.Nevulis. „Opel Astra“ vairuojantis pilotas įveikė Eriką Narbutą su „Civic“, o ant trečiojo laiptelio žengė Molėtų atstovas Juozas Gerojimas.

Beje, marijampoliečiui Tomui Stadaliui taip ir nepavyko nieko rimto nuveikti Ramygalos trasoje, mat jis nuolat strigo tame pačiame posūkyje, o po visų pasidaužymų jo automobilis atrodė kaip sulamdyta alaus skardinė. Lietuvos čempionate varžytis pripratęs sportininkas pasakojo, kad Aukštaitijos pirmenybės jį nustebino agresyviu kitų dalyvių vairavimo stiliumi ir kontaktų gausa. Tikra vyriškumo mokykla prieš žengiant į šio sporto aukštumas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

M-2000 klasėje – naujoko triumfas

Jeigu lažybų kontoros būtų leidę lažintis dėl Aukštaitijos autokroso pirmenybių naujoko Ernesto Milaševičiaus pergalės, ko gero būtų buvę galima uždirbti tiek pat, kiek latviams laimėjus Europos krepšinio čempionatą.

Ypač žinant tai, kad čia prie starto išsirikiavo dvylika dalyvių ir daugelis iš jų turi sukaupę kur kas daugiau patirties. Teisėjai šią klasę išskirstė į du pogrupius po šešis automobilius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nuo pat varžybų atmosfera ėmė kaisti, mat viename pogrupyje užtikrintai atrodė autokroso senbuvis Karolis Petrovičius, važiuojantis namų trasoje, kitoje barikadų pusėje – naujokas Ernestas Milaševičius, kuriam tai tik trečios oficialios varžybos. Abu dalyviai trasoje pasirodė „Volkswagen Golf“ automobiliais. Karolis, kaip jau įprasta, sėdi prie antrosios kartos modelio vairo, Ernestas pilotuoja viena karta naujesnį.

Pirmame pogrupyje be Karolio Petrovičiaus konkurencingai atrodė ir visada užtikrintai važiuojantis, tačiau gedimų prakeiksmo nusikratyti negalintis Arūnas Matulis su „Opel Corsa“. Čia taip pat startavo ir kovingumu pasižymintis Gintaras Bėlskis su „Volkswagen Golf“. Beje, vienas važiavimas jam baigėsi virtimu, kai trasoje išsimušusios duobės švystelėjo jo „Golf“ ant šono.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pirmame M-2000 klasės pogrupyje taip pat startavo ir du autokroso naujokai – Arūnas Jarašius su „VW Golf“ ir kartą Biržų autokroso trasoje jau matytas Gediminas Jakulis. Jis finaliniame etape pasirodė naujuoju savo automobiliu „Renault Clio“.  

Tiesa, sėdėjimas garaže iki paskutinės nakties ir ruošimasis varžyboms nebuvo tai, kas garantuotų sėkmingą pasirodymą. Jo automobiliui sustreikavo pavarų dėžė ir varžybas G.Jakuliui teko baigti. Prieš akis visa žiema, tad laiko išspręsti problemas ir pritaikyti pažangesnius sprendimus dar bus į valias.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nors „ant popieriaus“ antras M-2000 klasės pogrupis turėjo atrodyti silpnesnis, tačiau čia kova taip pat buvo ne ką mažiau atkakli. Nuo pat varžybų pradžios savo pogrupyje dominavo autokroso naujokas Ernestas Milaševičius, pasikinkęs trečiosios kartos „Volkswagen Golf“.

Jis lenkė ir komandos draugus Donatą Januškevičių ir Eimantą Pavilonį bei dar tris konkurentus. Vienas jų – autokroso naujokas Mindaugas Žigelis su „Ford Escort“, kuris dar tik pratinasi prie automobilio ir mokosi autokroso paslapčių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

E.Milaševičius užtikrintai demonstravo savo vairavimo sugebėjimus ir automobilio galimybes iki pat antrojo važiavimo pabaigos. Ir jau finišavus atsitiko tai, kas E.Milaševičiui sugadino nuotaiką – nebeįsijungė automobilio pavaros. Netrukus prie „Volkswagen Golf“ ėmė būriuotis didelė mechanikų brigada, kurie nedelsiant ėmė ieškoti problemos ir buvo užsispyrę ją pašalinti.

Čia ne žiedinės lenktynės ir mes dėl kažkokios nesąmonės mašinos ant priekabos nekrausime.

„Čia ne žiedinės lenktynės ir mes dėl kažkokios nesąmonės mašinos ant priekabos nekrausime. Padarysim bet ką, bet Ernestas į finalą išvažiuos“, – užtikrintai ramiu balsu tarė vienas iš komandos mechanikų ir netrukus ėmėsi darbo prie E.Milaševičiaus automobilio.

Netrukus serviso zonoje pasklido gera žinia. E.Milaševičiaus „golfas“ turi vieną pavarą. Mechanikai sugebėjo suremontuoti gedimą taip, kad liktų nors viena pavara – reikalingiausias antras bėgis. Nors optimizmo E.Milaševičiaus veide prieš startą buvo nedaug, tačiau jis ne iš tų, kur pralaimi dar nenugalėti.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Tiesa, vienam „Ekroso“ komandos nariui, besivaržiusiam šioje klasėje, teko sudėti ginklus. Iš E.Pavilonio „Opel Astra“ pavarų dėžės pasipylė alyva ir konkuruoti su E.Milaševičiumi nebesugebėjo.

Finale starto rikiuotė priglaudė dešimt automobilių. Kaip ir buvo galima tikėtis, aršiausia kova čia turėjo vykti tarp pirmojo ir antrojo pogrupių nugalėtojų K.Petrovičiaus ir E.Milaševičiaus. Prie prognozuojamų favoritų netrukus prisijungė ir Arūnas Matulis, kuriam pavyko laiku suremontuoti lūžusią vairo traukę.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Finale daugiausia žiūrovų šūksnių ir aplodismentų sulaukė Karolio Petrovičiaus ir Ernesto Milaševičiaus kova. Nors pastarasis ilgą laiką buvo atsiliekančiojo vaidmenyje, tačiau netrukus ėmė grėsmingai artėti prie Karolio, o galiausiai, likus kelioms dešimtims metrų iki finišo, jį aplenkė.

Tiesa, vėliau paaiškėjo, kad K.Petrovičiaus automobilis pradėjo kaisti, o išsprūdęs vairas išnarino rankos pirštą. Antroje vietoje važiavęs ramygalietis buvo priverstas stoti ir į priekį paskutinę akimirką praleido iš nugaros atakavusį Arūna Matulį. Po tokių pasikeitimų dalyviai atitinkama tvarka ir lipo ant prizininkų pakylos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

OPEN klasėje – lyderio pasitraukimas prieš startą

Galingiausių automobilių klasėje, kur leidžiamos bet kokios mašinų modifikacijos, startavo devyni dalyviai, tačiau gedimai netrukus gerokai praretino potencialių favoritų gretas.

Itin daug buvo laukta iš Lietuvos čempionu savo klasėje jau tapusio ir antros kartos „Volkswagen Golf“ vairuojančio Mariaus Kisielio, tačiau jam kelią į pergalę uždarė automobilio gedimas. Tiesa, problemos jį lydėjo dar kvalifikaciniame važiavime, kai „nusisuko“ pusašis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nepasisekė ir svečiui iš Latvijos Normunds Akmentinš. Jis šiemet dalyvavo visiose Aukštaitijos autokroso pirmenybių etapuose ir pakankamai sėkmingai rinko taškus, tačiau šį kartą jam sukliudė techninis gedimas.

Bene didžiausias OPEN klasės praradimas – dar prieš važiavimus per kvalifikaciją sugedęs Donato Stašiūno – Žvėries automobilio variklis. „Opel Corsa“ jau po finišo apsipylė baltais dūmais ir nuriedėjo į serviso zoną. Čia netrukus buvo nuimtas variklio galvutės dangtis ir diagnozuotas gedimas. Nulūžę du galvutės varžtai pakliuvo ten, kur jokių nuolaužų būti negali ir suniokojo variklį. Varžybos Žvėriui baigėsi net neprasidėjusios.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Šioje klasėje nuo pat varžybų pradžios dominavo Egidijaus Kirdeikio, Žilvino Lingės ir Mariaus Žiukelio trio. Šie sportininkai visų važiavimų metu atitrūkdavo nuo oponentų ir daugiausiai varžėsi tarpusavyje. Itin ryški kova vyko tarp amžinų priešų – Žilvino Lingės ir Mariaus Žiukelio. Tuo metu proga į priekį pabėgti pasinaudojo Egidijus Kirdeikis.

Galiausiai pro šachamtinę vėliavą dalyviai pravažiavo ta pačia tvarka, kokia ir klostėsi finalinis važiavimas – Egidijus Kirdeikis, Žilvinas Lingė, Marius Žiukelis.

Komandinėje įskaitoje šiame etape rezultatyviausia buvo „Ekroso“ komandos kariauna.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Metinius apdovanojimus laistė šampanu ir vyriškomis ašaromis

Po paskutinio etapo buvo apdovanoti ir sezono prizininkai, kurie visus metus kaupė taškus ir aršiai kovojo dėl pozicijų kiekviename etape.

M-1600 klasėje trečią vietą iškovojo Artūras Stanys su „Honda Civic“, kuris taškus rinko protingu, technišku ir patirtimi grindžiamu vairavimu. Antroje vietoje įsitvirtino panevėžietis Egidijus Nevulis, kuris vos keliais taškais nusileido greičiausio M-1600 klasės dalyvio titulą iškovojusiam Erikui Narbutui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

M-2000 klasės dalyvių gretose trečią poziciją išlaikė Gintaras Bėlskis. Vienu laipteliu aukščiau po šešių etapų atsidūrė Arūnas Matulis, o neabejotinu nugalėtoju čia tapo Karolis Petrovičius. Verta paminėti, kad K.Petrovičius, kaip ir E.Narbutas, vos prieš porą metų išlipo iš jaunimo klasės, tačiau netruko įrodyti, kad gali važiuoti greitai ir lenkti net kur kas labiau patyrusius dalyvius.

OPEN klasėje Žvėries patirtas gedimas jam sujaukė viso sezono planus. Finaliniame etape negavęs nė taško panevėžietis prarado taip ilgai puoselėtą ir gintą nugalėtojo titulą. Nuo aukščiausios pjedestalo pozicijos jį nustūmė gana stabiliai visus metus važiavęs Žilvinas Lingė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Kopimas ant antros vietos laiptelio Žvėries aiškiai netenkino. Juolab, kad dėl gedimo jis neturėjo progos pakovoti dėl taškų. Akylesni žiūrovai per apdovanojimus netgi galėjo pastebėti Donato Stašiūno – Žvėries skruostu nuriedėjusią vyrišką ašarą. Tačiau jis išlaikė garbingumą ir pasveikino jį nukonkuravusį Ž.Lingę.

Trečią vietą šiemet iškovojo itin atkakliai su Ž.Linge visą sezoną kovęsis autokroso veteranas Vidmantas Paulauskas, kurio sezono baigtis po virtimo Biržuose buvo pažymeta klaustuku.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Žvilgsnis į kitą sezoną

Džiugu, kad šalyje autokrosas įgauna vis didesnį populiarumą ir šį sportą atranda vis daugiau naujokų. Dėka regionuose vykstančių varžybų į autokrosą lengviau įsitraukti naujokams, mat ne kiekvieno finansai ir sugebėjimai leidžia iškart įsigyti šalies čempionatui ruoštą bolidą ir varžytis juo aukščiausiame lygmenyje.

Mažos mažų regionų varžybos ir pirmenybės gali tapti dideliu tramplinu siekiantiems savo svajonių. Aukštaitijos regione aiškiai pastebima dalyvių daugėjimo tendencija – vien šiame sezone pirmą kartą buvo galima išvysti bene dešimt sportininkų. Ne vienas dalyvis jau „išaugo“ regionines varžybas ir čia tapęs sunkiai pavejamu dabar varžosi šalies čempionate.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Kitais metais Aukštaitijos autokroso sezonas turėtų būti dar įdomesnis, kadangi perspektyvūs naujokai stengsis į antrą planą nustumti senbuvius.

Šie, žinoma, į atsargą eiti dar nesiruošia, tad atmosfera trasoje bus dar karštesnė, kovos dar aršesnės, o pergalės taps dar saldesnės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius