Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aukštaitijos autokroso sezono uždaryme – 114 dalyvių ir keli tūkstančiai žiūrovų

Sekmadienį Kupiškio rajone, Uoginių autokroso trasoje surengtos Aukštaitijos autokroso sezono uždarymo varžybos. Šventinis renginys tapo gera pramoga kovas dėl taurių jau pabaigusiems sportininkams ir kvapą gniaužiančių vaizdų pasiilgusiems žiūrovams.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Renginio organizatoriai – visureigių klubas „35 coliai” ir VšĮ „Kupiškio auto-moto sportas“ sugebėjo eilinį sezono uždarymo renginį paversti tikra švente.

Čia rengėjams pavyko sukviesti itin daug dalyvių. Skirtingose klasėse prie starto stojo net 114 dalyvių. Tokių skaičių Aukštaitijos autokroso lygos organizatoriams galėtų pavydėti tiek regioninių pirmenybių, tiek Lietuvos čempionato rengėjai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Žiūrovai trasoje išvydo įprastas autokroso lenktynes net septyniose skirtingose klasėse, bulių kautynes, kurių metu dalyviai be gailesčio lamdė savo automobilius bei visureigių varžybas.

Pastarųjų lenktynių ekipažai varžėsi kitoje, greta kroso trasos nusidriekusioje distancijoje. Dar viena pramoga tapo automobilių kėbulų traiškymas, kurių metu per utilizavimui skirtus automobilius ropštėsi visureigis-monstras.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Intrigos kroso varžyboms pridėjo tai, jog dalyviai prie starto stojo be jokių kvalifikacinių važiavimų. Starto tvarką lėmė burtai, tad net ir patys greičiausi sportininkai klasėse galėjo atsidurti rikiuotės gale.

Beje, į varžybas užsiregistravo ne tik įprastai Aukštaitijos autokroso pirmenybėse matomo dalyviai, bet ir lenktynininkai iš kitų regionų, dalyvaujantys Lietuvos čempionate.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

M-1600 įskaitoje užsiregistravo 14 dalyvių, todėl teisėjai juos skyrė į du pogrupius po septynis automobilius. Šioje klasėje itin atkakli kova virė tarp daugelio Aukštaitijos autokroso sezono lyderių.

Galiausiai trečiąją vietą čia užėmė Egidijus Nevulis, nusprendęs paskutinį kartą šiemet dar „pavaikyti“ savo „Opel Astra“. Antroje vietoje įsitvirtino panevėžietis Artūras Stanys, kurio „Honda Civic“ varžovai „pagražino“ taip, jog dalyviui žiemą garaže bus ką veikti.

Tuo metu į pirmąją poziciją prasibrovė svečias, Lietuvos kroso čempionato dalyvis Mindaugas Skiezgilas, laimėjęs finalinį važiavimą ir iš Kupiškio į Gargždus išsivežęs pirmosios vietos taurę.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

M-2000 klasės įskaita buvo dar gausesnė – susirinko 20 sportininkų. Nedaug trūko iki to, jog dalyvius būtų reikėję skirti ne į du, o į tris pogrupius. Tokios dalyvių gausos organizatoriai teigia nepamenantys jokiame pastaraisiais metais vykusiame renginyje.

Šioje klasėje taurę pavyko iškovoti ir Latvijos atstovams, kurių šįkart čia susitinko itin daug. Ant trečiosios vietos garbės laiptelio žengė Janis Obolinš, kuris nusileido Pakruojo atstovui Arnui Kanapeckui ir iš Telšių atvykusiam Tomui Skrodeniui. Beje, Arno Kanapecko „Golf“ per varžybas gerokai nukentėjo, kai į jį net nestabdęs rėžėsi iš paskos važiavęs lenktynininkas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

OPEN įskaitoje nugalėtoju tapo sunkiai pavejamas „Mūša Kross“ komandos narys Egidijus Kirdeikis. Jam pasipriešinti galėjo nebent iš Telšių atvykęs Robertas Janulis su „Audi Coupe“, bet finale jis liko antras. Trečiosios vietos taurę iškovojo rokiškėnas Žilvinas Lingė.

Dėl prizininių vietų nebeteko pasivaržyti Donatui Stašiūnui-Žvėriui. Jis finale taip ir nepajudėjo iš starto tuomet, kai sugedo jo „Opel Corsa“ išminamasis guolis ir sportininkas nebeįjungė pavaros.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Sezono uždarymo metu trasoje buvo galima išvysti ir trijose klasėse besivaržiusius bagius. Nors šios klasės dalyvių gausa nepasižymėjo, tačiau Aukštaitijos autokrose bagiai apskritai retai matomi, todėl tapo papildomu reginiu žiūrovams.

Galine ašimi varomų bagių įskaitoje užsiregistravo trys lenktynininkai. Jie visi ir pasidalijo prizines vietas. Paskutinis finišavo iš Akmenės atvykęs Andrius Skabeikis, o dėl pirmos ir antros vietos užvirė kova tarp dviejų brolių – Mindaugo ir Gedo Kirdeikių. Tačiau finale nugalėjo daugiau patirties turintis Gedas, kuris brolį paliko gerokai už nugaros.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Keturiais ratais varomų bagių įskaitoje susikovė du latviai ir du lietuviai. Tiesa, daugiau vietų ant podiumo šį kartą pavyko iškovoti „braliukams“. Ritvars Kalninš užėmė trečią, o Mortens Persevičs – antrą vietą.

Aukščiausias prizininkų pakylos laiptelis priklausė kauniečiui Gintarui Morkevičiui. Deja, bet į finalinį važiavimą nebestojo Tomas Zavarskis, kurį pavedė technika.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Greta didžiujų bagių pasirodė ir mažieji. MINI bagių klasė mūsų šalyje nėra pati populiariausia, tačiau keletą jos dalyvių Kupiškyje buvo galima išvysti. Šioje klasėje prie mažųjų bagių vairo sėda vos kelių metų amžiaus vaikai, kurie važiuoja kiek sutrumpinta trasa.

Šioje įskaitoje pečius surėmė du mažieji Latvijos atstovai ir lietuvė Lėja Vareikaitė, atvykusi iš Kupiškio. Beje, penkerių metų mergaitei tai buvo pirmosios varžybos karjeroje. Po dviejų pusfinalių ir finalo mažieji sportininkai pasidalijo vietas ant pjedestalo. Trečioji vieta atiteko Lėjai Vareikaitei, antrą poziciją iškovojo latvis Linars Jasons, trečią – taip pat iš Latvijos atvykusi Baiba Sileniece.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pertraukų tarp autokroso klasių važiavimų metu buvo rengiamos ir „bulių kautynės“. Čia savo koviniais bolidais panoro dalyvauti 16 sportininkų. Čia dalyviai privalėjo padaryti kuo daugiau žalos varžovams, o po kontaktų žiūrovai išvydo ir ne vieną virtimą.

„Bulių kautynių“ įskaitoje nugalėtoju tapo daugiausiai taškų surinkęs Gediminas Valiukas, kuris į varžybas atvažiavo tiesiai iš garažo, nemiegojęs visą naktį ir laiką leidęs ruošiant automobilį. Antrosios vietos prizininku tapo Dovydas Kasmauskas, o ant trečiojo garbės pakylos laiptelio žengė autokroso veteranas Vytautas Vainauskas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Paguodos prizu buvo apdovanotas ir vienas „bulių kautynių“ dalyvis, atvykęs iš Anykščių. Deividas Čibas šio prizo sulaukė dėl įspūdingo virtimo. Antrame važiavime, pastumtas Joniškiui atstovaujančio sportininko, jis su savo „Audi“ vertėsi net keturis kartus. Po tokio incidento „bulių kautynės“ dalyviui buvo baigtos, o bolidas tinkamas tik metalo laužui.

Autokroso lenktynėms skirtais bolidais varžėsi ir moterys. Damų klasėje užsiregistravo šešios merginos, o joms iššūkį metė ir vienas, vos penkiolikos metų sulaukęs vaikinas Gytis Strumskys.

Tačiau jaunuolis nusileido moterims ir ant prizininkų pakylos lipo vien damos. Trečią poziciją laimėjo Dovilė Povilaitytė, atvykusi iš Joniškio. Antra finišavo Deimantė Čiudaraitė iš Biržų. Pirmąją poziciją išplėšė Latvijos atstovė Dace Rozenštama.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Kol vyko autokroso važiavimai ir „bulių kautynės“, greta kroso trasos esančiame bekelės žiede varžėsi visureigiai. Žiūrovams čia tikrai buvo kur paganyti akis, mat klastinga Kupiškio trasa ne vieną ekipažą vertė pasinaudoti „gervės“ mechanizmu ir maudytis purve.

Galiausiai po dvi valandas trukusios kovos geriausią rezultatą parodė ir daugiausiai ratų bekelės žiede įveikė šeimyninis tėvo ir dukros – Aurimo Šaltenio ir Samantos Šaltenytės duetas iš Panevėžio. Antrąją poziciją užėmė Audrius Paslauskas ir Arnoldas Baukus, o tretieji finišavo Rimantas Rupslauskis su Linu Jaku.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Galiausiai visą renginį vainikavo pirmą kartą Uoginių autokroso trasoje surengtas mechanikų krosas, kuriame savo pilotų automobiliais varžėsi tie, kurie įprastai savo darbus dirba serviso zonoje.

Žiūrovai čia galėjo išvysti nemažai gražių vaizdų ir susidūrimų, mat mechanikai nelabai saugojo techniką net ir žinodami, kad jiems patiems ją teks ir remontuoti.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Itin gausioje, nes 21 dalyvį subūrusioje klasėje greičiausias buvo Paulius Baltrukėnas. Įprastai lenktyniaujantis dalyvis šį kartą buvo mechaniko pareigose, tad turėjo pilną teisę stoti prie starto linijos kaip mechanikas.

Antrą rezultatą pademonstravo ilgai pirmavęs, tačiau iki galo savo persvaros neišsaugojęs vienas autosporto pradininkų Pakruojyje Petras Kirdeikis. Trečiąją vietą iškovojo mechanikas iš Latvijos – Kristaps Savickis.

Sezono uždarymą Kupiškyje surengę organizatoriai dėkoja visiems sportininkams, mechanikams ir žiūrovams ir linki susitikti kitų metų sezone.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius