Dabar populiaru
Publikuota: 2019 liepos 20d. 11:09 , Atnaujinta: 2019 liepos 20d. 21:08

„Aurum 1006 km“ laimėjo broliai Gelžiniai, pasiektas lenktynių trukmės rekordas

„Aurum 1006 km lenktynės“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr. / „Aurum 1006 km lenktynės“

20-osiose „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje startavo 38 greiti automobiliai, suskirstyti į atskiras klases. Palangoje varž4si komandos iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Olandijos ir Slovakijos. Dalyviai įveikė 373 Palangos trasos ratus. Rato ilgis – 2,681 km. Lenktynės truko 8 val. 37 min. – tai yra naujasis lenktynių trukmės rekordas. Pernai nugalėtojai („Palanga Spa Hotel“) trasoje užtruko 8 val. 41 min. 59,272 sek.

Speciali lenktynių rubrika: naujienos, rezultatai, video

Lenktynių eiga, 373 ratai

Lenktynininkų emocijos po finišo:

1/373

Pirmoji finišo liniją kirto Lietuvos komanda „Circle K MilesPlus“.

Antrają vietą iškovojo „ARC Bratislava“, trečioji atiteko „Gera dovana – Lambooo.lt“, pačioje pabaigoje aplenkusiai latvių „Flash racing“ Lamborghini.

17/373

Prie „Circle K MilesPlus“ Porsche vairo sėdo J.Adomavičius. Jis ir turėtų finišuoti pirmasis. Tuo metu „Flash Racing Latvia“ bando lenkti išore DHL TCR-ą ir kabina atitvarus. Smunka į ketvirtą vietą. Į trečią kyla „Gera dovana“ Lamborghini.

Tuo pat metu kyla klausimas, ar bus pagerintas lenktynių trukmės rekordas – 8 val. 41 min. 59,272 sek.

35/373

Iš lenktynių traukiasi BMW-Winart M6. Ko gero, tai vyriausias lenktynių dalyvis, kuriam daugiau nei 30 metų. Priežastis – subyrėjo reduktorius.

BMW Nr. 25 (Adma Reimpex) sustojo ties posūkiu link viaduko ir įsjungė avarinį signalą. Prireiks mechanikų pagalbos, subyrėjo kardano detalės.

45/373

Dyzelinė „Alfa Romeo“ Nr. 42 (Intrans Racing by Meat Busters) oficialiai traukiasi iš lenktynių. Tuo metu jau kelintą kartą vyksta principinė dvikova tarp „Circle K“ Porsche (I.Gelžinis) ir slovakų „Lamborghini“ (K.Calko). Lietuvių automobilis pirmauja 5 ratais, tačiau stebėti tiesioginę meistrų dvikovą labai įdomu.

Galiausiai Konstantinas Calko (beje, starte pasipiršęs savo merginai Karolinai) aplenkė Igną Gelžinį.

58/373

„Lotus Exige“ Nr.67 (Autopublic.org-Lamboo.lt) sustojo tiesiojoje iškart už užtrauktuko. Paaiškėjo, kad nusisuko pusašis, jį bandys pakeisti. Iš 7-os bendros įskaitos vietos jis tikrai kris žemyn.

Latvių „Flash Racing“ Lamborghini Nr. 69 taip pat gavo 10 sek. „Stop and Go“ baudą už agresyvų vairavimą.

69/373

Kuo arčiau finišas, tuo labiau didėja atstumas tarp „Circle K“ Porsche (J.Gelžinis) ir Slovakijos komandos. Jei pastarąsias kelias valandas skirtumas buvo 3-4 ratai, dabar jis tapo 7 ratai. Ar Jonas Gelžinis pasieks savo 8-ąja pergalę, o Ignas – 5-ąją? O „Porsche“ – 13-ąją per 20 metų?

77/373

„Stop and go“ 10 sek. baudas gauna Kauno ASK „Žiguli“ Nr. 44 bei „Geros dovanos“ Lamborghini – už lenkimą geltonos vėliavos fazėje. Tai, be bejo, gali pakoreguoti rezultatus.

87/373

Apmaudi dyzelinio BMW Nr.17 (4 Race) vairuotojo klaida „užtrauktuke“. Jis netilpo išvažiuoti per atsarginį tarpą tarp atitvarų ir smarkiai smūgiavo priekiu. Pažeista aušinimo sistemos išsiplėtimo bakelis.

Paaiškėja, kad lenktynininkė Ernesta Globytė (Peugeot Nr. 20, Mažeikių auto sporto klubas) su lenktynininku ir gyvenimo draugu Roku Steponavičiumi (BMW Nr. 66 Telšių statyba) susilažino, kuris bus greitesnis. Jei laimėtų Ernesta, savaitgalį Rokas turėtų tvarkyti namus. Kol kas, Roko komandos automobiliui ilgam sustojus boksuose, Ernesta turi daugiau šansų.

110/373

„Bunasta – Pagal Jurgį“ BMW Nr. 12 stoja keisti kardano.

„Subyrėjo kardano pakabinamas guolis, atsirado vibracija ir turėjome stoti. Gavome guolį iš kaimynų Dynamit Racing, ačiū jiems. Prieš lenktynes buvome jį pakeitę į naują, originalią detalę, bet būna ir šitaip“, – komentavo „Bunasta-Pagal Jurgį“ vyriausiasis mechanikas Ignas. Dėl šio gedimo ekipa prarado apie pusvalandį, bet išlaikė trečiąją vietą TC3 klasėje.

„Bunasta – Pagal Jurgį“ BMW Nr. 12 sustojo keisti kardano
„Bunasta – Pagal Jurgį“ BMW Nr. 12 sustojo keisti kardano

131/373

Po degalų pylimo ir geltonos vėliavos fazės lenktynės vėl tęsiamos visa sparta. Slovakų „Lamborghini“ grįžta į trasą prieš „Circle K“ Porsche (pirmaujantį 3 ratais).

136/373

„Inter Rao“ Hyundai TCR Nr.33 savo eiga keliauja į techninio aptarnavimo zoną. Jiems lenktynės jau baigtos. Apmaudu. Pamenate, kaip pernai nesisekė, kai trasoje barstė ratus.

Panašu, kad ir greitasis „Palanga Spa“ BMW M4 Silhouette variklis neatlaikė, automobilis boksuose.

Telšių statybos BMW Nr. 66 nebevažiuoja po smūgio į stabdymo zonos padangas, pramuštas radiatorius, sulaužytas amortizatorius, kelios traukės.

Komanda sako, kad klaida įvyko perkaitus stabdžiams. Iškelta geltona vėliava, trasoje evakuatorius. Gaila, nes komanda buvo dešimtuke ir pirmavo savo klasėje TC3.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Telšių statyba“
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Telšių statyba“

143/373

Graži kova tarp Mateo Konopka (ARC Bratislava) ir Juliaus Adomavičiaus (Circle K Miles Plus) „Porsche“. Julius pasivijo slovakų „Lamborghini“. Iš pradžių Bratislavos komanda bandė gintis. Galiausiai, nusileidus nuo tilto, „Lambo“ praleido į priekį lietuvių automobilį. „Circle K“ prieš artimiausius varžovus pirmauja 4 ratais.

177/373

Vėl problemos dėl posūkyje besilaistančių degalų. Tik šį kartą tai – „Lotus Exige“ Nr.67. Panašiai kaip anksčiau slovakų „Lamborghini“. Tai – labai pavojinga. Galiausiai „Lotus“ stoja pituose, keičia vairuotojus, tvarko degalų kamščio vožtuvą.

Beje, „Palanga Spa“ BMW M4 Silhouette kas valandą „suvalgo“ po 4 l alyvos. O automobilis šiek tiek dūmina. Ar greičiausias BMW atlaikys tokį tempą?

O degalinėje užstrigo „Telšių statybos“ BMW Nr.66.

187/373

Lenktynių pusiaukelė! Kol kas pirmauja be didesnių problemų važiuojantis „Circle K“ Porsche (R.Aronas).

Antri – dviem ratais atsiliekantys slovakai su greituoju latviu K.Calko.

Treti – dar vienu ratu atsiliekantys latviai „Flash racing“ su Lamborghini (R.Tamm).

193/373

„VW Golf“ Nr. 13 (Kauno technikos kolegija) sustoja tiesiosios gale iškart už greičio gesinimo kūgelių.

Trasoje pasirodo „Dynami:t“ galingasis „Corvette“ po ilgai trukusio remonto.

G.Notkus ištaškė vieną iš stabdymo zonų.

205/373

„Kautros“ Subaru BRZ Nr.77 stoja tiesiojoje už degalinės. Jis partempiamas į boksus. Pranešama, kad nustojo dirbti vienas cilindras.

218/373

Kaip sekasi pasitraukusiems dėl gedimų? „Speedlover Palanga Spa“ Porsche Nr.78 po avarijos su BMW pažeistas radiatorius, jis buvo tvarkomas. Bet galiausiai komanda nusprendė trauktis.

O „Dynami:t“ BMW į trasą jau nebegrįš – jo variklio bloke pramušta skylė. O „Chevrolet Corvette“ remontuojamas ir turėtų grįžti.

Tuo pat metu „ARC Bratislava“ Lambo važiuodamas laisto degalus ant trasos pro įpylimo angą. Tai – didelė rizika. Slovakai stoja pituose. Tvarko bako dangtį. Prie vairo sėda greitasis K.Calko.

222/373

Nemunas Dagilis, važiuojantis BMW M4 Sillouhette, šiek tiek slystelėjo slalome, todėl trumpam užsuko į boksus. Bet, vos išvažiavęs į trasą, automobilis skleidžia įtartinai daug dūmų, ypač akceleracijos pradžioje.

Tuo metu latvių „Flash Racing“ Lamborghini, buvęs TOP 2, užvažiuodamas ant ūso į Kretingos pusę, užsiskersuoja ir užstringa, atsirėmęs į atitvarus. Geltona vėliava ir prarastas laikas, latvius aplenkia slovakų „Lamborghini“.

238/373

Rūpesčių prisidarė „Neste Dream 2 Drive Pro“ komanda. O.Brazaitis padarė klaidą sukdamas į Kretingos posūkį iš tiesiosios ir priekiniu kairiu kampu trenkėsi į padangų kūgį. Mechanikai ilgokai bandė sulopyti sparną ir bamperį lipnia justele.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./PIT zonoje remontuotjamas „Dream 2 Drive“ automobilis
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./PIT zonoje remontuotjamas „Dream 2 Drive“ automobilis

Smarkiai nukentėjo ir „Inter Rao“ Hyundai TCR, patekęs į „dėžutę“ užtrauktuke ties pitleinu.

252/373

Incidentas ties posūkiu ant tilto Kretingos pusėje. DHL „Cupra TCR“ atsitrenkė į „Antėjos“ BMW. Vėl trumpam geltona vėliava.

Į pitus nubuksyruotas ir dyzelinis VW Golf Nr. 59 (Redus LT). Jis stabdė pavara labai smarkiai, kol užgęso variklis. Nepavykus užvesti karštos jėgainės starteriu, teko prašyti mechanikų pagalbos.

Vyksta labai įdomi kova tarp dviejų „Lamborghini“: latvių „Flash racing“ bando pabėgti nuo slovakų „ARC Bratislava“, važiuojančio be galinio spoilerio. Nors automobiius skiria 2 ratai, bet tiesioginė jų dvikova tame pačiame rate labai įdomi.

258/373

Vėl žalios vėliavos trasoje, lenktynės tęsiamos visu greičiu.

265/373

FCY geltonos vėliavos fazė po kelių avarijų. Egidijus Valeiša apsisuko slalomo ruože ilgoje tiesiojoje su „Skubos“ TCR Nr.55. Prarado daug laiko.

O ties nusileidimu nuo tilto Ignas Palaima su „Adma Reimpex“ BMW Nr. 25 smarkiai susidūrė su „Speedlover“ Porsche (V.Loo Nr. 78). Abu automobiliai remontuojami. Tiesa, baltasis „Porsche“ nustumtas gilyn, jam reikia rimtesnės apžiūros. Kaip pasakoja liudininkai, BMW į pitus suko iš antros juostos ir savo priekiniu ratu kliudė jį per dešinę lenkusio „Porsche“ galą.

Kol kas pirmauja „Circle K“ Porsche (J.Gelžinis). Antras – slovakų „Lamborghini“ (M.Konopka), atsiliekantis 2 ratais. Treti dar ratu atsilieantus latviai su „Flash racing“ Lambo (T.Padovani).

273/373

Slovakų „Lamborghini“ pilotas M.Konopka padaro grubią klaidą. Leisdamasis nuo tilto apsisuka. Laimei, netenka tik galinio spoilerio. Kol keičiasi pilotai, slovakai pakyla į antrą poziciją. Pirmauja J.Adomavičius su „Circle K“ Porsche.

295/373

Situacija pakeitus pirmajai lenktynininkų pamainai gana smarkiai pakito. K.Calko sėdus ilsėtis, slovakų „Lamborghini“ iš pirmos smuktelėjo į 5 vietą (M.Konopka). Pirmaujantis penketukas: M.Wilem su „Porsche“ (Speedlover Palanga Spa), J.Adomavičius su „Porsche“ (Circle K), J.Jonušis su BMW M4 Sillouhette (Palanga Spa), A.Batraks „Lamborghini“ (Flash Racing). Pirmą ir antrą vietą skiria tik 8 sek.

Įdomu, kad A.Eidžiūnas iš Kauno ASK „Žiguli“ (su „Ford Mustang“ varikliu) lipa ant kulnų „Porsche Baltic“ bolidui, kurį vairuoja Ieva Šlimas.

TCR įskaitoje pirmauja M.Slaboševičiaus, K.Stasionio ir R.Baciuškos „Noker Racing Team“.

Tarp dyzelių – „Citus“ VW Gold (K.Bučinskas, R.Devainis, K.Pelanis).

313/373

Baltas „Gettone Group“ BMW M3 Nr. 80 išvažiavo iš trasos.

320/373

Pravažiavęs degalinę, vėl sustojo rūkdamas „Dynami:t“ BMW Nr. 53. Iš automobilio teka skysčiai, galimai alyva. Geltona vėliava trasoje. Trasoje ir saugos, ir pagalbos automobiliai.

„Corvette“ ir daugybė kitų lenktynininkų grįžta į techninio aptarnavimo zoną. Daugelis komandų keičia vairuotojus. Abu dinamitai dingo iš ytasos ir tai, be abejo, didelis praradimas.

321/373

Giedrius Notkus su BMW Nr.8 labai lėtai juda į boksus.

323/373

Tauras Tunyla su „Cupra TCR“ Nr.15 grįžta į boksus rūkstančiu galiniu ratu. Gal stabdžiai? Tauras interviu 15min prieš startą minėjo, kad keitė stabdžių trinkelių laikiklius, todėl buvo išsireguliavęs balansas.

Kita mus pasiekusi informacija – kad Tauras pažeidė ratą, jis įkaito, vėliau kliudė bortelį.

327/373

„Adma Reimpex“ BMW Nr. 25 atsirėmė į atitvarus. Apgadinti stabdžiai ir priekinis bamperis. Automobilį vairavo Dominykas Veršinskas. Teko gaišti laiką techninio aptarnavimo zonoje.

330/373

„RD Signs“ BMW Z4 liko be radijo ryšio, todėl negali duoti komandų savo pilotui. Bandys verstis rodydami lenteles su užrašais.

337/373

„DHL Racing“, „Circle K“ ir „Techninis Projektas Viada“ (Nr.8, 71 ir 99) nubausti kelių sekundžių baudomis už lenkimus esant geltonai vėliavai.

349/373

„Dynami:t“ abu automobiliai grįžo į trasą: „Corvette“ ir BMW. Rezultatus rasite čia. Kol kas pirmauja K.Calko su „Lamborghini“. Antras – R.Aronas su Gelžinių „Porsche“. Trečias – P.Thomas su Speedlovers „Porsche“.

360/373

„Dynami:t“ nesiseka. Sustojo jų BMW (Nr. 53). Automobilis tempiamas į boksus. Pirminė diagnozė – nutrūko akceleratoriaus trosas.

369/373

Vėl žalia vėliava. Matome, kad į trečią vietą iš ketvirtos peršoko latvių žaliasis Flash Racing „Lamborghini“. „Speedloverių“ Porsche nusmuko į ketvirtą. Jonas Gelžinis iš „Circle K“ (antroji pozicija) kol kas nevažiuoja. Jis prognozuoja, kad po 40 min. lenktynininkai pavargs ir prasidės klaidos.

373/373

Vos užvedus variklius užsidegė „Chevrolet Corvette“ Nr.35 („Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ ). 15min žiniomis, įvyko trumpas sujungimas, ko gero treniruočių metu buvo pažeistas racijos laidas. Boksuose keičiami laidai ir pradeginta akumuliatorių baterija. Tikrai nesiseka, juk penktadienį kvalifikacijoje „Chevrolet“ apmaudžiai dužo tiesiojoje po kontakto su užsižiopsojusių varžovu.

Pirmajame rate smūgį į kairį šoną gauna Geros dovanos „Lotus Exige“ (Nr. 67). Geltona vėliava. Panašu, kad pažeista važiuoklė. Netrukus automobilis apsilanko pas technikus ir grįžta į trasą.

Lenktynių startas 12 val.

Dalyviai starto tiesiojoje išsirikiavo likus valandai iki starto – 11 val. ryto. Panašiai kaip legendinėse Le Mano lenktynėse žiūrovai turėjo galimybę trumpam patekti į trasą ir iš arti pamatyti automobilius bei lenktynininkus.

Vytauto Pilkausko nuotr./Konstantinas Calko pasipiršo savo merginai
Vytauto Pilkausko nuotr./Konstantinas Calko pasipiršo savo merginai

Rikiuotės metu kvalifikacijos nugalėtojas Konstantinas Calko pasipiršo savo merginai.

Angliškai ši tradicija vadinama „Grid walk“ (pasivaikščiojimas starto rikiuotės zonoje).

SVARBU ŽINOTI: „Aurum 1006 km“ lenktynių taisyklių pakeitimai ir naujovės

Iš rikiuotės galo startuoja „Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ komandos „Chevrolet Corvette“. Ji dėl apgadinimų treniruotės metu negalėjo dalyvauti kvalifikacijoje.

Kvalifikacija

Nors Jonas Gelžinis (Circle K) ir turėjo apčiuopiamų šansų laimėti, tačiau kvalifikacijos pabaigoje du kartus savo rezultatą pagerino Le Mano patirties turintis Konstantinas Calko su „Lamborghini Huracan ST“. Todėl slovakų komanda „ARC Bratisava“ geltonuoju Lambo startuoja iš pirmos pozicijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Gerumu dalintis gera
Skanumėlis

Video

00:12
00:51
00:48

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie Gazas