Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Australijos GP: penktadienio spaudos konferencija

Po penktadienio treniruočių vykusioje spaudos konferencijoje dalyvavo: Jerome'as D’Ambrosio („Virgin“), Nickas Heidfeldas („Renault“), Sergio Perezas Mendoza („Sauber“), Paulas di Resta („Force India“) bei Sebastianas Vettelis („Red Bull“).
Sebastianas Vettelis
Sebastianas Vettelis / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 „Formulė 1“

Klausimas: Sergio, kaip jums šiandien sekėsi? Kokie pirmieji įspūdžiai?

Sergio Perezas Mendoza: Manau, kad diena praėjo neblogai. Treniruotės pabaigoje bolide jaučiausi labai patogiai. Nors man dar reikia truputėlį patobulėti, pirmą dieną vertinčiau teigiamai. Tikiuosi, kad rytoj viskas bus gerai.

K.: Suprantame, kad esate lenktyniavęs GP2 serijos lenktynėse ir daugelyje kitų, tačiau tai jūsų pirmasis „Formulės-1“ „Didžiojo Prizo“ savaitgalis – kokie įspūdžiai?

S.P.M.: Labai sunku tinkamai paruošti padangas, išvengti spūsčių bei reguliuoti elementus, kurių GP2 serijoje nėra. Nesitikiu visko išmokti per vieną ratą, tačiau nuosekliai tobulėsiu. Apskritai, esu patenkintas.

K.: Kas labiausiai skiriasi nuo GP2?

S.P.M.: Manau, kad visų šių dalykų visuma. Skirtumai yra ne tik bolide, bet ir išlipus – tave čia supa galybė žmonių. Visada turi būti susikaupęs, nedaryti klaidų, kas nėra taip lengva. Turi sugebėti tinkamai dirbti su vairu, reguliuodamas visus judančius elementus, kurių aš kol kas nenaudojau, taip pat rūpintis padangomis. Tai nėra vienas dalykas, o visas paketas naujovių.

K.: Šiandien jums puikiai sekėsi įveikti greitus ratus.

S.P.M.: Taip, šiandien man buvo puiki diena.

K.: Paulai, jūs šiandien buvote greitesnis už savo komandos draugą. Kaip jaučiatės?

Paulas di Resta: Pirmasis „Didžiojo Prizo“ savaitgalis niekada nebūna lengvas. Trasoje bus daug bolidų, kas akivaizdžiai trukdė susidaryti aiškų vaizdą apie bolido galimybes ir pasiruošti rytojui. Mes vykdėme tam tikrą programą, kurią dabar analizuosime ir tobulėsime.

K.: Praleidote rytinę treniruotę, kas apsunkina darbą, bet kita vertus, dalyvavote treniruotėse čia prieš metus...

P.di R.: Taip, bet tada viskas buvo kiek kitaip. Kai žinai, kad tai pirmasis tavo „Didžiojo Prizo“ savaitgalis, stengiesi gerokai daugiau. Čia labai lengva suklysti, todėl kiekvienas ratas Melbourne labai svarbus.

K.: Kaip pasikeitė „Formulė 1“, lyginant su praėjusiais metais?

P.di R.: Pasikeitė labai smarkiai. Laimei, buvau su komanda visuose etapuose, taip pat kelis kartus dalyvavau treniruotėse, todėl man tai nėra visiškai nauja. Būdamas pagrindiniu lenktynininku jaučiu papildomą spaudimą, padidėjusius reikalavimas, bet būtent dėl to ir ėmiausi šio darbo. Stengsiuosi dėti kuo daugiau pastangų, kad likčiau komandoje ir „Formulėje 1“ kuo ilgiau.

K.: Lenktyniavote su kėbuliniais automobiliais, o dabar su formule. Galbūt tai labai abstraktu, tačiau kokį jaučiate skirtumą?

P.di R.: Nepaneigsi, kad tai labai skirtingos lenktynės. „Formulė-1“ visada buvo mano svajonė, šį bolidą visada troškau vairuoti. Negalima lyginti šių dviejų automobilių, nes tai tiesiog skirtingas lygmuo. Man labai patiko lenktyniauti DTM su „Mercedes-Benz“, kurioje praleidau keturis puikius metus. Tai man padėjo pasiruošti perėjimui į formulę. Dabar turiu labai stengtis, kad patobulėčiau.

K.: Jarome‘ai, kaip sekėsi šiandien?

Jerome'as D‘Ambrosio: Mums buvo puiki diena, nors dar turime daug nuveikti. Nėra lengva smarkiai progresuoti per dieną, bet mūsų tikslas tobulėti su kiekvienu išvažiavimu į trasą. Toks mūsų tikslas bus ir rytoj.

K.: Tai jūsų pirmasis sezonas „Formulėje-1“, bet jau esate vairavęs bolidą...

J.D‘A.: Taip, dalyvavau keturių valandų treniruotėje Abu Dabyje per naujokoms skirtas dienas. Ši patirtis pravertė per žiemos bandymus. Praeitais metais nebuvo tiek daug mygtukų ant vairo, kas šiek kiek apsunkina darbą. Žinoma, lenktynių metu viskas bus kitaip – bandymai dar nieko nereiškia. Turiu labai daug išmokti iš Timo, džiaugiuosi, jog jis mano partneris.

K.: Taip pat dalyvavote „Renault“ demonstracijose?

J.D‘A.: Taip.

K.: Turbūt buvo linksma?

J.D‘A.: Buvo įdomu daryti suktukus. Dabar žinau, kaip daryti suktukus su „Formulės 1“ bolidu, bet tikiuosi, kad to neprireiks „Didžiojo Prizo“ savaitgalį.

K.: Ar nerimaujate dėl 107 procentų taisyklės, nes šiandien jūs neįveikėte šios ribos?

J.D‘A.: Apie tai visiškai negalvoju, nes geriau pasirodyti tai nepadės. Kartu su komanda turiu išnaudoti visas dabartinio bolido galimybes. Tik visiškas turimų galimybių išnaudojimas gali mums padėti nepatekti už 107 procentų ribos.

K.: Kokie jūsų tikslai šiame sezone?

J.D‘A.: Sunku kalbėti apie tikslą iškovoti taškų. Mes dar neturime pakankamai informacijos. Man reikia kuo daugiau išmokti iš Timo ir stengtis būti kuo arčiau jo viso sezono metu.

K.: Sebastianas jau pasaulio čempionas. Viskas labai smarkiai pasikeitė, lyginant su situacija prieš metus...

Sebastianas Vettelis: Kalbant apie požiūrį į pirmas lenktynes, nepasikeitė niekas. Penktadienis labai užimta diena, todėl tikriausiai blogiausias dalykas šį savaitgalį, kad turiu atsakinėti į jūsų klausimus, nors turėčiau būti su komanda ir nagrinėti surinktą informaciją. Kalbant apie požiūrį, tai niekas nepasikeitė ir, manau, jog tai galvoja ir kiti. Mes džiaugiamės būdami čia, bet žinoma, jog šiuo metu neturime taškų, kaip ir visi kiti.

K.: Kokia jūsų nuomonė apie padangas, po šiandienos treniruočių?

S.V.: Abu šiandien išbandyti junginiai labai skirtingi. Barselonoje mes daug laiko skyrėme padangų darbo stebėjimui ir manėme, kad puikiai viską suprantame. Šiandien mes buvome kiek nustebinti, nes padangos elgėsi kitaip. Žinoma, lyginant su praeitais metais naudotomis padangomis, skirtumas labai didelis. To tiesiog neįmanoma sulyginti. Treniruotės padėjo mums pasirinkti taktiką tolesniuose pasirodymuose. Nors visi tikėjosi kiek didesnio dėvėjimosi, vieno sustojimo boksuose tikrai neužteks. Manau, kad užteks dviejų sustojimų, bet viską pamatysime savaitgalio eigoje, kada bus paklota daugiau gumos. Apskritai, šiandien mus maloniai nustebino padangų elgsena.

K.: Buvo įdomu stebėti kaip jūs naudojate DR sistemą. Ką manote apie ją?

S.V.: Manau, kad visi lenktynininkai ją naudojo.

K.: Nemanau. Jūs tikriausiai šią sistemą naudojote daugiausiai.

S.V.: Kaip ir sakėme seniau, tai labai panašu į ortakį. Kaip ir ortakį, visi stengiasi jį panaudoti kuo greičiau reikiamu metu. Būčiau labai nustebęs jei kiti nesinaudotų reguliuojamo galinio sparno privalumais. Treniruotės labai skiriasi nuo kvalifikacijos ar lenktynių, nes bus nustatytos vietos, kur galėsime naudoti DRS.

K.: Kaip jūs balansuosite DSR ir KERS naudojimą?

S.V.: Jokio balansavimo nebus, tiesiog kartu naudosime abi sistemas.

K.: Ar užteks nykščių?

S.V.: Komanda išdėstys mygtukus taip, kad būtų patogu jais naudotis. Galima naudotis ne tik nykščiais, bet ir kitais pirštais, laimei, dar neprireikė alkūnių. Mums visiems teks prie to priprasti. Lenktynininko darbas dabar bus labai užimtas. Reiks kontroliuoti abejas sistemas bei vairuoti, belieka, kad paskambintų telefonas, tada trasos barjerai bus labai arti.

K.: Nickai, malonu jus matyti, nors ir liūdnomis aplinkybėmis. Tikriausiai jūsų šalmas nudažytas kitomis spalvomis...

Nickas Heidfeldas: Taip, šalmo priekyje yra Roberto Kubicos inicialai – RK.

K.: Apie pagrindinio piloto darbą „Renault“ sužinojote gana vėlai, bet atlikote bandymus su „Pirelli“ padangomis – tai suteikia pranašumą?

N.H.: Nepavadinčiau to pranašumu, aš tiesiog padėjau inžinieriams ankstyvoje bandymų stadijoje. Padangų testai kiek skiriasi nuo to, ką mes veikiame treniruotėse – ten visiškai neprisiliečiau prie bolido reguliavimų, tiesiog išbandžiau daugybę skirtingų padangų komplektų.

K.: Kaip sekėsi šiandien?

N.H.: Viskas buvo gerai. Galbūt galėjo būti šiek tiek geriau, bet galėjo būti ir blogiau. Neįveikėme planuotos distancijos, tačiau surinkome daug vertingos informacijos. Kaip ir sakė Sebastianas, visi tikėjosi, kad minkštos sudėties padangos laikys tik vieną ratą, bet aš savo greičiausią ratą įveikiau antrame, o ir trečiasis nebuvo blogas, kas džiugina prieš kvalifikaciją. Kietos ir minkštos sudėties padangos skiriasi ne mažiau, nei praėjusiais metais. Galbūt tik „Red Bull“ naudos kietąsias padangas pirmos kvalifikacijos dalies finale. Tai tik atveria kelią įdomiems strateginiams sprendimams lenktynėse.

K.: Akivaizdu, jog patekus į finalinę kvalifikacijos dalį, naudosite minkštos sudėties padangas, su kuriomis ir startuotumėte lenktynėse...

N.H.: Tikrai taip, kaip ir praėjusiais metais. Pagrindinis klausimas, kiek sustojimų boksuose bus lenktynėse. Bandymuose Barselonoje komandos išbandė trijų sustojimų taktiką, bet ratų įveikimo laikai buvo gana prasti. Gali būti, kad boksuose lankysimės keturis kartus ir tai tik paįvairins varžybas, nes niekas nėra lenktyniavęs tokiomis sąlygomis.

K.: Lenktynėse žadamas geresnis oras, nei treniruotėse...

N.H.: Niekas nežino, kokią tai turės įtaką, nes žiemos bandymuose karšta nebuvo. Kai kurie žmonės mano, kad pakilus temperatūrai padangų guma tiesiog gabaliukais prilips prie asfalto. Žiemos bandymuose situacija nelabai skyrėsi nuo šiandien vykusių treniruočių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius