Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autokrosas Biržuose: brangios klaidos, nauji veidai ir klastingas molis

Sekmadienį į Biržus atvykę Aukštaitijos autokroso pirmenybių dalyviai maloniai nustebo. Viena sudėtingiausių trasų visame regione nė iš tolo nepriminė to košmaro, kurį ankstesniais metais dar ilgai sapnuodavo sportininkai. Košmaru čia vadinamas molis. Esant šlapiai trasos dangai, varžybos tapdavo panašios į maudynes purve, o trasą įveikti pavykdavo ne visiems.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.
Temos: 2 Autokrosas Biržai

Sausa danga džiaugėsi neilgai

Šiemet biržiečiai kiek pakeitė trasos konfigūraciją. Panaikinti du posūkiai, kuriuose nuolat telkšodavo vanduo, o automobilius „praryti“ grasindavo puodams žiesti tinkamas molis. Šį kartą trasa buvo sausa, o važiavimo sąlygos – idealios. 19 varžybų dalyvių su pasimėgavimu trasoje suko apšilimo ir kvalifikacijos ratus ir garsiai diskutavo, jog trasą netgi reikėtų dirbtinai drėkinti.

Organizatoriai, kurie ankstesniais metais būdavo apsiginklavę vandens siurbliais, dabar trasą buvo priversti palaistyti. Vanduo dulkes eliminavo, tačiau vos sušlapusi danga su kiekvienu ratu tapo vis slidesnė. Buvo akivaizdžiai matyti, kaip posūkiuose dalyviai ieško sausos dangos, kad bent jau vienu ratu „užsikabinti“ už nors šiokio tokio sukibimo turinčio paviršiaus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Žilvinas Lingė

Išlošė čia ne tie, kurie po ilgos, tiesios atkarpos į posūkį „ateidavo“ skersi, bet tie, kurie greitį mažindavo anksčiau ir rinkdavosi sausas trasos trajektorijas. Taip viskas būtų klostęsi ir toliau, jei ne jos didenybė gamta.

Niūrūs debesys nuo pačio ryto zujo aplink Biržų apylinkes, o lenktynininkai diskutavo – lietus ateis 13-ą valandą. Šį kartą sinoptikai neklydo. Trasą aptemdę debesys netrukus pažėrė lietaus, tad per kelias minutes sausų lopinėlių neliko.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Artūras Stanys

Aplinkybės susiklostė taip, kad finaliniai važiavimai vyko jau visiškai šlapioje ir kaip ledas slidžioje trasoje. Jei prieš finalą buvo galima įvardyti potencialus favoritus klasėse, tai ant molio patekus gausiam kritulių kiekiui, finalinės kovos prilygo vienuolikos metrų baudinių serijai futbolo varžybose. Loterija.

Viena klaida čia gali kainuoti daug. Užtenka sustoti, važiuoti ne ta trajektorija, sekti iš paskos purvus taškančiam varžovui ir rezultatą galima laidoti. Biržuose ne visada laimi greičiausi. Biržuose laimi tie, kuriems pavyksta išlikti iki galo.

Nesusidariusi jaunimo klasė ir Gvidono Bajorūno priminimas apie save

Dėl mažo dalyvių skaičiaus nesusidarė jaunimo klasė ir vienintelis atvykęs jos atstovas Ernestas Stumbrys buvo priverstas važiuoti kartu su M-1600 klasės dalyviais. Čia jaunuolis buvo pastebimas ir petys į petį, kėbulas į kėbulą stumdėsi su oponentais.

Visgi šioje klasėje nugalėtojo patirtis. Pirmą vietą iškovojo periodiškai autokroso varžybose dalyvaujantis Gvidonas Bajorūnas. Vaikinas demonstravo stabilų tempą visų važiavimų metu, tad apdovanojimo iš jo buvo galima laukti.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Gvidonas Bajorūnas

Antrą vietą klasėje pelnė Egidijus Nevulis, kuriam ne naujiena nei Biržų molis, nei pajėgūs varžovai. Tradiciškai atsiimti apdovanojimo į sceną su sūnumi lipęs lenktynininkas rezultatu liko patenkintas.

Trečią vietą klasėje iškovojo gerai pažįstamas automobilis, tačiau senai matytas vairuotojas. Eriko Narbuto vairuojamas „Honda“ turėjo ilsėtis garaže, kol jaunuolis pluša Norvegijoje ir kaupia biudžetą kitiems etapams. Tuo metu prisiminti senus gerus laikus autokroso trasoje nusprendė Eriko Narbuto tėvas Rimas Narbutas.

Liaudies išmintis byloja, kad vieną kartą išmokęs važiuoti dviračiu, to nepamirši niekada. Rimas Narbutas taip pat nepamiršo autokroso subtilybių ir įrodė, kad parako jis dar turi.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Rimas Narbutas

Kova dėl išlikimo ir autokroso naujokai ant pakylos

M-2000 klasėje finalas buvo kaip niekada permainingas. Pirmieji ratai leido prognozuoti, kad ant apdovanojimų pakylos išvysime Arūną Matulį bei Artūrą Stanį, tačiau autokroso dievai šį kartą jiems buvo negailestingi.

Arūną Matulį pavedė jo „Opel Corsa“, apsipylusi garais, o Artūras Stanys sustojo dėl to, kad jo „Volkswagen Golf“ priekinis stiklas moliu buvo nutinkuotas taip, jog valytuvai su šia užduotimi nebesusidorojo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Artūras Stanys

Varžovų nesėkmėmis pasinaudojo panevėžietis Karolis Petrovičius. Vaikinas išsiveržė į pirmą vietą ir keletą ratų išlaikė saugų atstumą nuo jį persekiojusio biržiečio Raimundo Kukenio, kuris finale pasirinko atakavimo iš galo taktiką.

Deja, bet Karoliui Petrovičiui džiaugtis pirma pozicija teko ne ilgai. Jo automobiliui dingo antra pavara, kuri daugelyje autokroso trasų yra pati paklausiausia. Varijuodamas pirma ir trečia pavaromis Karolis Petrovičius atsilaikė neilgai ir į priekį išsiveržė Raimundas Kukenys. Karolis finišavo antras.

Kol pastarieji lenktynininkai kovojo dėl pirmos vietos, trečią poziciją iškovojo autokroso naujokas, iš motokroso į automobilių sportą pasukęs Gediminas Jakulis. „Opel Corsa“ vairavusiam panevėžiečiui stabilaus tempo užteko tam, kad po kelių klampių ratų jis finišuotų trečioje pozicijoje. Tiesa, kol kas neaišku, ar Gediminas Jakulis tęs savo vos prasidėjusią karjerą autokroso varžybose.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Gediminas Jakulis

Klaida, kurios kaina – pirma vieta

Open klasė šį kartą buvo skurdi, mat čia startavo vos keturi dalyviai. Savaime aišku, kad čia už prizininkų pakylos borto turėjo likti vienas dalyvis, tačiau sportininkai turėjo net 75 procentų tikimybę užlipti ant podiumo.

Nuo pat pradžių buvo matyti, kad Petras Fergizas, vairuojantis „Volkswagen Golf“, į Biržus atvažiavo ne mėlynų vėliavų pasižiūrėti. Lenktynininkas demonstravo agresyvų ir greitą važiavimą, todėl jo pergalės tikimybė buvo bene didžiausia.

Tačiau, kaip visada, savo trigrašį čia įkišo molis. Finaliniame važiavime, iki finišo likus vos porai ratų, Petras Fergizas posūkyje padarė klaidą ir apsisuko. Ir apsisuko taip, kad pajudėti iš vietos jam buvo itin sunku.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Petras Fergizas

Oponento klaidą pastebėjo iš paskos važiavęs Marius Žiukelis. Atrodė, kad Mariui tereikia pataikyti į trajektoriją ir kiek atsiplėšus finišuoti pirmam, tačiau čia įvyko tai, ką žiūrovai palydėjo atodūsiu.

Prie posūkio priartėjęs Marius Žiukelis padarė lygiai tokią pačią klaidą kaip varžovas ir jo automobilis „Audi“ posūkyje stojo skersas, priekiu atsiremdamas į trasos sankasą. Vaikinui teko ieškoti atbulinės pavaros ir laidoti viltis aplenkti Petrą Fergizą. Iš „Audi“ salono tuomet sklidusius keiksmus turėjo girdėti ir už dešimties kilometrų esančios Latvijos gyventojai.

Trečią vietą be didesnio vargo iškovojo Žilvinas Lingė, kuriam pergalė tapo puikia dovana gimtadienio proga.

Komandinė taurė šį kartą liko Biržuose, o jos atsiimti išdidžiai ant paklylos lipo Rimas Narbutas, Petras Fergizas ir Raimundas Kukenys.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./(iš kairės) Petras Fergizas, Raimundas Kukenys, Rimas Narbutas

Molį taškė ir keturračiai

Biržiečiai pasistengė, kad renginyje netrūktų pramogų ir įdomių reginių žiūrovams. Bilietus pirkę renginio svečiai galėjo laimėti pasivažinėjimą su sportininkais autokroso trasoje.

Keliems laimingiesiems sėkmė nusišypsojo ir jie įsitaisė greta „Opel Kadett“ vairavusio Raimundo Kukenio bei VšĮ „Ekrosas“ vadovo Egdijaus Česnelio, kuris į darbą pasikinkė „Opel Corsa“. Po pasivažinėjimo molio baseinais keleiviai iš automobilių lipo su plačiomis šypsenomis veide.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Egidijus Česnelis trasoje vežiojo žiūrovus

Pramogas trasoje taip pat pratęsė ir keturračiai motociklai. Jų klasėje susirinko šeši. Sportininkai taip pat varžėsi dėl apdovanojimų ir čia greičiausias buvo Darius Lukša.

Už jo liko antrą rezultatą parodęs veteranas Narsutis Balčiūnas. Petras Kiseliūnas ant podiumo žengė atsiimti trečiosios vietos apdovanojimo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Keturračių klasės važiavimas

Autokroso varžybos Biržuose buvo trečiasis Aukštaitijos autokroso pirmenybių etapas. Sezono pusiaukėlė pasiekta. Dalyviams liko dar trys etapai, o artimiausias jų vyks jau liepos 20-ą dieną. Lenktynininkai kėbulus surems Panevėžio rajone, Ramygalos autokroso trasoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius