Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2021 rugpjūčio 2d. 17:43

Autokroso Kupiškyje dramos: nuo neatlaikiusių padangų iki vieno iš lyderių gaisro

Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr. / Varžybų akimirka
Sekmadienį Lietuvos automobilių kroso sostine tapo Uoginiai. Kupiškio pašonėje esančiame autosporto komplekse antrąjį Lietuvos automobilių kroso čempionato ir pirmenybių etapą surengė „Kupiškio auto moto sporto klubas“. Į varžybas susirinko net 62 dalyviai, o šalia trasos esančius šlaitus okupavo minios žiūrovų, pasiilgusių aukščiausio lygio autokroso varžybų.

Į Uoginių autosporto kompleksą didžioji dalis varžybų dalyvių rinkosi dar išvakarėse, mat čia šeštadienį vyko administracinė ir techninė komisija. Sekmadienį veiksmas jau persikėlė į trasą. Beje, prieš kiekvienas varžybas jų organizatoriai įdeda daug darbo į trasos paruošimą, dangos sustiprinimą ir rezultatas šįkart buvo akivaizdus. Nors trasoje ir atsivėrė keletas duobių, tačiau jų buvo gerokai mažiau nei ankstesniais metais. Be to, trasa buvo periodiškai tvarkoma ir varžybų metu, kad Lietuvos čempionato ir pirmenybių dalyviai galėtų pademonstruoti kuo didesnį meistriškumą.

Į varžybas susirinko 62 dalyviai, kurie buvo paskirstyti į aštuonias klases. Dviejose klasėse – „2000“ ir „Super 2000“ dalyvių susirinko tiek, kad čia prireikė juos skirti į du pogrupius, o galiausiai visi greičiausi lenktynininkai susitiko finaliniame važiavime. Tačiau apie viską iš pradžių.

„Mini Buggy“ klasėje, kurioje varžosi vaikai, susirinko net 7 dalyviai. Šįkart itin aukštą tempą pademonstravo Agnius Pilipavičius, kuris tapo nugalėtoju. Išties apmaudžiai finalas susiklostė Kristupui Pilipavičiui. Jis turėjo visus šansus pabandyti tapti važiavimo nugalėtoju, tačiau finale kliudė už posūkio sustojusio Germanto Geležinio bagį ir baigė savo pasirodymą.

Tuo pasinaudojo Ąžuolas Dungveckis, pakildamas į antrą poziciją, o Patrikui Dungveckiui atsivėrė durys ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio. Tačiau varžybų organizatoriai atminimo medaliais apdovanojo visus jaunuosius sportininkus, kuriems šįkart iki podiumo daugiau ar mažiau pritrūko.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

„Junior 1000“ klasėje startavo penki dalyviai ir čia didžiąją dalį rikiuotės sudarė merginos. Matui Zavarskiui ir Ignui Petreikiui iššūkį metė Skaistė Prašukaitė, Lėja Vareikaitė ir Raminta Jankauskaitė. Visą dieną šioje klasėje dominavo ir be didesnės konkurencijos laimėjo Matas Zavarskis, tačiau jam už nugaros veiksmo netrūko.

Čia dėl antrosios vietos atkakliai kovojo Skaistė Prašukaitė, kuri finale pademonstravusi šaltus nervus ir nepriekaištingą gynybą už savęs išlaikė šio sezono debiutantą Igną Petreikį. Šioje klasėje organizatoriai taip pat apdovanojo ir ketvirtą bei penktą vietas užėmusias Lėją Vareikaitę bei Ramintą Jankauskaitę.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

„Super 1600“ klasę buvo galima vadinti „Civic“ klase, mat čia visi dalyviai, išskyrus prie „Opel Corsa“ vairo sėdusį Vytautą Tumasą, vairavo „Honda Civic“ automobilius. Ši klasė džiugina tuo, kad į autokrosą po šiokios tokios pertraukos karjerose sugrįžo Mantas Laskovas bei Žydrūnas Šarkūnas. Jie ne tik priminė apie save, bet ir parodė, kad šiais metais yra nusitaikę į metinės įskaitos trofėjus. Ir nors finale Žydrūnui Šarkūnui pritrūko sėkmės, kvalifikacijose demonstruotas tempas leidžia jį vadinti vienu iš šios klasės favoritų.

Finaliniame važiavime visą potencialą atskleidė ir nugalėtoju tapo patyręs autokroso lenktynininkas Tomas Skrodenis. Jam įkandin finišavo Mantas Laskovas, o trečioje vietoje įsitvirtino Erikas Narbutas. „Opel Corsa“ vairavęs Vytautas Tumasas liko per žingsnį nuo podiumo.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

„Super 2000“ klasėje visą dieną aistros virė atskiruose pogrupiuose, tačiau galiausiai visi į finalą patekę lenktynininkai susitiko lemiamam šešių ratų važiavimui. Čia geriausiai pasirodė Edvinas Miknius. Visą dieną žiūrovus džiuginęs aštriu važiavimu ir kvapą gniaužiančiais momentais Martynas Pikčilingis finišavo antras, o dėl trečiosios vietos kova užsimezgė tarp Mindaugo Kanapackio ir Arno Kanapecko.

Visgi Mindaugas Kanapackis išlaikė turėtą iniciatyvą ir žengė ant trečiosios vietos laiptelio. Diena Kupiškyje sudėtingai klostėsi kitiems greitiems sportininkams. Vienas iš greičiausių dalyvių latvis Raivis Grigorovičs pasitraukė dėl pavarų dėžės gedimo, Laurynas Paulauskas anksti ginklus sudėjo pažeidęs priekinę pakabą, o Antanas Mažonas visą dieną buvo lydimas techninių problemų.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

Pati griausmingiausia buvo „SuperCars“ klasė. Čia startavo devyni dalyviai, tačiau jų sąrašas iki finalo šiek tiek sutrumpėjo. Iš varžybų dėl gedimo pasitraukė Steponas Jančauskis, o Domas Meilus trasoje užkūrė tikrą pirtį. Trečiame kvalifikaciniame važiavime iš jo „Subaru“ variklio skyriaus pasirodė liepsna.

Sportininkas degančiu automobiliu įveikė dar du ratus, tačiau galiausiai sustojo ir pasišalino iš vairuotojo vietos. Prie „Subaru“ nedelsiant suskubo gesintuvais nešini teisėjai bei varžybose budėję Alizavos ugniagesiai. Šešių, laiku panaudotų gesintuvų ir ugniagesių operatyvumo dėka ugnis buvo visiškai numalšinta ir nespėjo padaryti daug žalos.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

Kaip greitai gali sudegti sportinis automobilis, pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Prieš kelias savaites Palangoje, „Aurum 1006 km“ lenktynių metu Palangoje supleškėjo „Porsche“. Ugnis automobilį sunaikino per kelias minutes. Taigi, šįkart gaisras Uoginiuose baigėsi itin sėkmingai, o ugniagesiai bei trasos teisėjai už profesionalumą gesinant automobilį buvo apdovanoti žiūrovų ovacijomis ir aplodismentais.

Domui Meilui tai jau antras iš eilės nesėkmingas etapas. Po pertraukos į autokrosą sugrįžęs ir itin išvaizdų „Subaru“ šiame sezone vairuojantis sportininkas „Viada“ trasoje vertėsi, o šįkart Kupiškyje išgyveno gaisrą.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

„Supercars“ klasėje nugalėtoju tituluotas „Mitsubishi Lancer Evolution“ vairavęs Vytautas Valukonis, kuris visą dieną užtikrintai lyderiavo ir niekas iš oponentų jam rimtesnio pavojaus nekėlė. Antrosios vietos taurę į viršų kėlė Paulius Šniukas, o praėjusio etapo laimėtojas Jonas Ramanauskas šįkart džiaugėsi trečiosios vietos laipteliu. Iškart po finalinio važiavimo starto visus maloniai nustebino Ričardas Mockus, kuris visą dieną turėjo problemų, tačiau startavęs finale iš paskutinės eilės sugebėjo pakilti į antrąją vietą. Tačiau ilgai jis ten neužsibuvo ir iš kovos pasitraukė neatlaikius technikai.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

„Buggy 1600“ įskaitoje startavo šeši dalyviai, tačiau labai greitai iš rikiuotės dėl gedimo pasitraukė Robertas Janulis. Finale užtikrintą pergalę iškovojo Tautvydas Urba. Ir nors jis vienoje iš kvalifikacijų liko paskutinis dėl sankabos gedimo, mechanikams pašalinus problemą tauragiškis ir vėl buvo nebepavejamas. Antrąją vietą šioje klasėje iškovojo Kęstutis Krakys, o trečios vietos taurę į viršų kėlė Laurynas Petraška. Saulių Žundą sustabdė į skutus suplyšusi bagio padanga, o Andrius Lugauskas ir vėl turėjo techninių problemų su savo bagiu.

Komandinėje Lietuvos automobilių kroso čempionato įskaitoje, kur buvo pateikta net 15 komandinių paraiškų, triumfavo „Motorsport LT“ ekipa, surinkusi 73,9 taško. „EMsport“ iškovojo 68 taškus ir žengė ant antrosios vietos laiptelio. Treti Uoginiuose buvo „Smart Motorsport“ lenktynininkai, ekipai uždirbę 59,1 taško.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

Pirmenybių klasėje „1600“ triumfavo Gražvydas Kiela, tačiau jo kelias į pergalę nebuvo lengvas. Visą dieną tapti nugalėtoju taikėsi Audrius Kragas, tačiau finale kortos sukrito Gražvydo naudai ir Audrius liko antras. Trečiąją poziciją iškovojo Justinas Dargelis, o Dainiui Stapulioniui ir Liutaurui Mockui teko dalintis ketvirtą ir penktą vietas.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

Pirmenybių klasėje „2000“ nugalėtoju tapo Marius Varnas. Šiemet į autokrosą sugrįžęs sportininkas demonstruoja, kad anksčiau jo turėtas greitis niekur nedingo. Šioje klasėje dalyviai irgi buvo atskirti į du pogrupius, tad konkurencija buvo išties žvėriška, todėl Mariaus Varno pergalė tokioje gausioje rikiuotėje yra tikrai saldi. Antrąją vietą iškovojo Gytis Šatkauskas, kuriam finale už savęs pavyko išlaikyti Andrių Jasikonį. Pastarasis demonstravo labai stabilų ir aukštą tempą kvalifikacinių važiavimų metu, tačiau finale jam pritrūko šiek tiek sėkmės.

Šioje klasėje finalas pažymėtas ir padangų problemomis. Net trims dalyviams teko atsisveikinti su galimybe kovoti dėl pozicijų po to, kai prieš laikrodžio rodyklę važiuojamoje Uoginių trasoje jiems nuo ratlankio nusimontuodavo priekinė dešinės pusės padanga.

Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Markelevičienės nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje Lietuvos autokroso pirmenybių įskaitoje pergalę šventė „Ekroso“ komanda, surinkusi 48 taškus. Antrąją vietą iškovojo Biržų ASK su 41 tašku. Trečioje vietoje įsitvirtino „EMsport“ su 34 balais.

Tiek čempionato, tiek pirmenybių prizininkai buvo apdovanoti ne tik taurėmis ir diplomais, bet ir varžybų partnerių „Melga“, „Mototoja“ ir „Spark Energy“ įsteigtais prizais.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Grožio programa 360°

Atsakingai kuriamas šeimos verslas

Esports namai

Kiekvienas gali

Kiekvienas gali

URBAN˙/

Tausokime maistą kartu

Parašykite atsiliepimą apie Gazas