Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Autoplius Fast Lap“ disciplina „Time Attack“ traukia lietuvius, latvius, suomius, bet ne estus

„Autoplius Fast Lap“ pirmasis etapas
Tomo Markelevičiaus nuotr. / „Autoplius Fast Lap“ pirmasis etapas
Šaltinis: gazas.lt
0
A A

Lenktynių festivalis „Autoplius Fast Lap“, vienijantis bene didžiausią lenktynininkų bendruomenę Lietuvoje, jau ateinantį savaitgalį žengs į Estijos lenktynių pasaulį. Čia esančioje „auto24ring“ trasoje trečius metus iš eilės vyks vienas iš populiariosios serijos etapų.

Lenktynininkų susidomėjimas Estijos trasa nestebina – ji nauja, su puikia infrastruktūra, neeikvojanti brangių padangų ir, kas yra ganėtinai svarbu, saugi.

Malonu stebėti tendenciją, kad geografiškai dėkingoje pozicijoje esanti trasa ir čia vykstantis antrasis „Autoplius Fast Lap“ etapas pritraukia vis daugiau dalyvių iš Latvijos ir net Suomijos, tačiau kaip bebūtų keista, trasos šeimininkų estų – čia mažuma.

Organizatorių nuotr./Artiomas Blinovas
Organizatorių nuotr./Artiomas Blinovas


Ar pirmo etapo siurprizas Artiomas Blinovas sužibės ir Estijoje?

Kelerius metus lenktynėse dalyvaujantis, tačiau iš kitų neišsiskyręs, klaipėdietis šiemet žandikaulius atvėrė visiems – tiek buvusiems „vidurinės lygos“ kolegoms, tiek patiems greičiausiams lyderiams. Vairuodamas anaiptol ne galingiausią (250 ag.), tačiau puikiai subalansuotą ir idealiai lengvą BMW 328, pirmajame etape jis už savęs paliko daugiau nei 140 konkurentų („Nemuno Žiedo“ trasos įveikimo geriausias laikas 1:16.792).

Artiomo sėkmės priežastis – treniruotės ir neįtikėtinai didelis greitis posūkiuose. Jeigu tiesiosiose BMW vystomas greitis siekdavo eilinio „Civic“ rezultatą, tai posūkiuose apsukų ir greičio rodyklės laikėsi protu nesuvokiamose aukštumose. Tai puikiai iliustruoja vaizdo įrašas iš automobilio vidaus.

VIDEO: Vaizdas iš automobilio vidaus


Neįveiktas Artiomui liko tik vienas „kietas riešutėlis“ – naujoji „Xtra Evo“, kurios galios potencialas skaičiuojamas keturženkliais skaičiais. Itin greitoje Kačerginės trasoje A.Blinovas „Xtra Racing“ paruoštam ir Pauliaus Insodos vairuojamam „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ nusileido mažiausiai iš visų – 0,951 sekundės dalies.

Kaip seksis A. Blinovui Estijoje, nekantraujame pamatyti, nes „auto24ring“ trasoje posūkių netrūksta.

Organizatorių nuotr./Xtra EVO
Organizatorių nuotr./Xtra EVO

Jonas Poškus buvo dingęs, bet jis grįžta

Pirmajame etape visi pasigedo greičiausio dantisto Lietuvoje Jono Poškaus. Tuo metu, kai „Time Attack“ kolegos kvalifikavosi dėl galimybės patekti į didįjį lenktynių šeštadienį, J. Poškaus „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ vis dar dardėjo Lenkijos keliais ant priekabos. Dauguma taip ir nesuprato, ką Jono lenktynininis automobilis veikė ne Lietuvoje. Pasirodo, 715 arklio galias galintis išvystyti bolidas lankėsi Jungtinėje Karalystėje – vienoje geriausių sportinių „Mitsubishi“ variklių dirbtuvių „Norris Designs“.

Dar ir dabar daugžodžiauti nemėgstantis daugiakartinis „Autoplius Fast Lap“ čempionas pripažino, kad tai buvo ne užgaidos, o būtinybės reikalas. Dėl nuolatinių variklio problemų jis buvo priverstas kreiptis į vienus geriausių specialistų pasaulyje. Kaip rodo aktyvios treniruotės Lietuvos ir Estijoje, naujasis agregatas veikia puikiai. Tiesa, „Time Attack“ disciplinoje sėkmingai varžosi ir kitas „Norris Designs“ „pacientas“, tačiau apie jį vėliau.

Organizatorių nuotr./Jonas Poškus
Organizatorių nuotr./Jonas Poškus


Gyčiui Vaitulioniui ties „Subaru“ nusviro rankos

Panevėžio automobilių sporto klubas „Greičio svajonė“ neteko vieno iš favoritų automobilio. Gytis Vaitulionis, visų akis džiuginęs greitu ir piktai atrodančiu „Subaru Impreza STI“, galutinai apsisprendė – „Subaru“ jis daugiau nebevairuos. Labai greitas, tačiau taip pat greitai gendantis automobilis išvedė iš kantrybės panevėžietį.

Kaip vakar paskelbė jo atstovaujamas sporto klubas, Estijoje „Time Attack“ rungtyje Gytis Vaitulionis startuos neseniai įsigytu BMW M3 (E46 kėbulas), kuris atitinka „Street“ klasės reikalavimus. Kad ir kaip bebūtų parodaksalu, liūdėti tikrai neverta, nes neabejojama, kad Gytis išspaus maksimumą iš savo automobilio bei žiūrovams parodys jam būdingą agresyvų ir itin gražų vairavimą.

„Autoplius Fast Lap“ nuotr./Gytis Vaitulionis varžybose
„Autoplius Fast Lap“ nuotr./Gytis Vaitulionis varžybose

2013 m. čempionas latvis grįžta į itin konkurencingą aplinką

Prieš porą metų Marekas Matvejevas su „Lotus Exige“ automobiliu dominavo Lietuvos, Latvijos ir Estijos trasose. 2012 m. dėl apmaudžios klaidos greitasis latvis paleido čempiono titulą iš savo rankų, tačiau jau kitais metais niekam nesuteikė vilčių.

Metus praleidęs Marekas grįžta į greičiausio rato „Time Attack“ rungtį ir čia, kaip jis pats sako, nėra nieko panašaus į tai, kas buvo 2012-2013m. sezonais. ,,Na, taip, vaikinai pagreitėjo nevaikiškai... Bandau pavyti, bet nėra lengva“, – pagyrų konkurentams negailėjo eksčempionas. Tai rodo ir pirmojo etapo rezultatai – Marekas iškopė į finalinį „Super Lap“, tačiau ten liko ketvirtas ir tai, galima sakyti, sugedusių konkurentų dėka, kaip bebūtų keista visų iš Panevėžio: Ugniaus Žiedavičiaus, Gyčio Vaitulionio ir Antano Vėbros. O taip pat Mindaugo Rickevičiaus ir Martyno Griškos.

Konkurenciją Marekui sudaręs, arti podiumo buvęs, tačiau ant jo taip ir neužlipęs, Andrius Firantas savo „Anahonda“ t. y. „Honda S2000” su turbo džiugina gerbėjų akis, bet norima daugiau greičio iš Andriaus. Automobilis konkurencingas, teliko išnaudoti pilną jo potencialą.

Padidėjusi konkurencija PRO klasėje nieko nestebina. Kiekvienais metais didėja lenktynių populiarumas, o šių metų kiekvieno etapo prizinį fondą papildo komplektas vienų geriausių „semi-slick“ tipo padangų pasaulyje „Michelin Pilot Sport Cup 2”. Taigi lenktynininkams yra dėl ko stengtis.

Organizatorių nuotr./Marekas Matvejevas
Organizatorių nuotr./Marekas Matvejevas


„Street“ lygoje vandenį gali sudrumsti solidaus amžiaus estas

Paskutinį kartą Roulį Liidemanną „Autoplius Fast Lap“ dalyviai matė dar gūdžiais 2010 metais, Estijoje. Tuomet dar visiškai jauną Joną Poškų jis lenkė solidžia sekunde. Taip pat solidžiai ir egzotiškai atrodė (ir dabar atrodo) jo 650 ag. „Dodge Viper ACR“. Ar 53 metų estui parakas dar nesudrėko, pamatysime, tačiau organizatoriai pataria nuo jo nenuleisti nei akių, nei ausų – nes 8 litrų darbinio tūrio vairklio garsas bus nuostabus.

newton.toho.ee nuotr./Roul Liidemman
newton.toho.ee nuotr./Roul Liidemman

Niekas neabejoja, kad alkūnėmis „Street“ klasėje pasistumdys ir „Mitsubishi Lancer Evo X“ vairuojantys panevėžiečiai – Karolis Žiedavičius ir Dainius Kablys. Pirmasis maloniai nustebinęs savo greičiu, kuomet persėdo iš „Porsche“ į keturių ratų varomą „Mitsubishi“. Dainiaus „dešimtukas“ bus tas „pacientas“ iš tų pačių „Jono Poškaus dirbtuvių“ – „Norris Designs“, kurios D. Kablio „Evo X“ surėdė 534 arklio galių variklį.

Apie greituosius suomius ir Šiaurės Europos „Time Attack“ čempionatą – sekančiame straipsnyje.

Organizatorių nuotr./ASK „Greičio svajonė“
Organizatorių nuotr./ASK „Greičio svajonė“

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas