Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Autoplius Fast Lap“ šeštadienio treniruotės: kas ieško degalų, o kas – galimybių pagreitėti

„Autoplius Fast Lap“ lenktynių Pernu trasoje treniruotė
Tautvydo Trijonio nuotr. / „Autoplius Fast Lap“ lenktynių Pernu trasoje treniruotė
Šaltinis: Specialiai 15min.lt iš Pernu
0
A A

Kiekvienas lenktyninis automobilis naudoja vieno ar kito tipo degalus – A98 benziną, sportinį benziną, dyzeliną ar E85 bioetanolį. „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse yra įvairiomis degalų rūšimis varomų automobilių, tačiau vienos jų naudotojai susiduria su neeiline problema – degalų gavimu.

„Kas turi E85?“, – kiekvienais metais tokį klausimą išgirsi bent iš kelių „Autoplius Fast Lap“ lenktynių dalyvių Estijoje. Jeigu Lietuvoje ar Latvijoje šių degalų galima įsigyti kai kuriose degalinėse, tai Estijos „Statoil“ ar „Lukoil“ jų nerasite. 

Šios problemos sprendimas atrodo elementarus – juk galima atsivežti daug bioetanolio iš Lietuvos. Automobilio apetitas degalams ir preliminarus nuvažiuotų kilometrų trasoje kiekis yra žinomi, tad reikiamą atsivežti bioetanolio kiekį galima apskaičiuoti. 

Tačiau kartais pasitaiko netikėtumų – pavyzdžiui, reikia kelis kartus perreguliuoti įvairius automobilio parametrus, ir juos išbandyti trasoje – taip treniruočių laikas pailgėja. 

Andrių Firantą su „Honda S2000“ ištiko kita problema – mėnesį nenaudotame degalų kanistre susikaupė šiukšlės ir šis tapo nebenaudojamas. „Gal turi parduoti E85?“, – klausė jis kitų garažuose automobilius ruošiančių dalyvių šeštadienio ryte vykusių treniruočių metu.

Jeigu trūkstamą įrankį ar detalę galima pasiskolinti iš kitų kolegų, tai degalų skolinti nenori niekas. Juos galima nebent parduoti, įkainojus brangiai.

Bioetanolio kanistrai
Bioetanolio kanistrai

Tokia problema yra nedidelė paguoda varžybų tęsti dėl įvairiausių priežasčių nebegalintiems dalyviams. Tie, kurių automobiliai varomi bioetanoliu, nesunkiai randa, kam parduoti nereikalingais tapusius degalus.

Variklio pakeitimas – per naktį

Ne tokia reta problema lenktynėse ištiko Julių Skirmantą. Tačiau jos sprendimas – gana retas.

Penktadienio treniruočių metu J. Skirmanto „Honda Civic“ variklis „užkalė“. Pargabentas į prie trasos pastatytą ir laikinu autoservisu tapusią pavėsinę, septintos kartos raudonai baltas „Honda Civic“ buvo be gyvybės ženklų. J. Skirmantui ir jo „Automanai“ komandos mechanikams tai nepasirodė didelė problema: jie iškart ėmėsi variklio keitimo operacijos ir po valandėlės po „Civic“ kapotu jau buvo tuščia vieta.

Jie tą patį vakarą surado identišką variklį Lietuvoje ir belaukdami, kol kolegos jį atgabens į Pernu, išlupo senąjį motorą. Naktį sulaukę atvykusių komandos narių, „Automanų“ mechanikai sumontavo naują širdį į „Honda Civic“ ir ryte jis jau buvo užkurtas. Rezultatas – pirma vieta „Wolf Race“ R2000 klasės kvalifikacijoje. 

Juliaus Skirmanto „Honda Civic“
Juliaus Skirmanto „Honda Civic“

Treniruotėse greičiausias suomis

„Autoplius Fast Lap“ treniruotėse greičiausias buvo Mika Toivonenas iš Suomijos su „Lotus Exige“. Jis vieną trasos ratą įveikė per 1 min. 20,744 sek. Antras buvo Jonas Poškus su „Mitsubishi Lancer Evo“, atsilikęs 1,687 sek. Trečias – Martynas Griška su „Lotus 116“, trasos ratą įveikęs per 1 min. 23,852 sek. 

Ketvirtas – Tauras Tunyla su „Maxda MX-5“, trasoje užtrukęs 1 min. 24,363 sek., penktas – suomis Sami Sivunenas su „SEAT Leon“.

T. Tunyla vėliau vykusioje „Wolf Race“ kvalifikacijoje rezultatą pagerino daugiau nei dviem sekundėmis – 1 min. 22,012 sek. ir buvo pirmas.

Treniruočiu metu keli automobiliai turėjo palikti trasą ne savo valia – Tomo Norkaus „Subaru“ bei Mareko Matvejevo „Lotus“ susidūrė su techninėmis problemomis.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas