Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Autoplius“ Lietuvos „drag“ čempionate laukiami dalyviai, nusiteikę gerinti rekordus

„Drago“ lenktynės
Organizatorių nuotr. / „Drago“ lenktynės
Šaltinis: gazas.lt
0
A A

Visi matę filmą „The fast and the furious“ tikrai žinos, kas yra „drag“ lenktynės. Bet šį kartą ne apie filmą. Pradedame rašinių seriją, kurioje turėsite progą susipažinti su organizatoriais, pilotais, jų technika, mintimis bei begale kitų dalykų kurie telpa žodyje „dragas“.

Lietuvoje šis sportas nėra toks populiarus kaip jo gimtinėje JAV, tačiau čia, šalyje kuri turi vos tris milijonus gyventojų, „dragas“ anaiptol nėra „miręs reikalas“.

Priešingai, kasmet tobulėjantis ir bundantis iš buvusio sąstingio, savo renginių kokybe bei Lietuvos pilotų naudojama technika „dragas“ stebina ne tik mūsų, bet ir užsienio žiūrovus bei dalyvius.

Priešingai nei visame pasaulyje, Lietuvoje nėra specializuotos trasos, nėra ir gigantiškų rėmėjų, kurie investuoja didžiules pinigų sumas į automobilius, kurių pasirodymas vyksta vos kelias sekundes.

Čia viskas kiek kitaip, čia tai vadinama hobiu, kuris dažniausiai neatneša jokios materialinės naudos. Bet tikriausiai ne viskas pinigais matuojama. 

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pastarieji metai, „drag“ fanams tapo tikra atgaiva. Kodėl? Viskas paprasta – kokybiški renginiai, didelis dalyvių skaičius, sparčiai tobulėjanti technika pritraukia ne vieną dešimtį dalyvių ir ne vieną šimtą žiūrovų. Kas už to slepiasi? O slepiasi Rolandas Šležas su savo komanda. Būtent jam turėtume būti dėkingi už naują šio sporto erą Marijos žemėje.

– Rolandai, esate Lietuvos „drag“ lenktynių organizatorius, kurio dėka organizuojami renginiai tampa vis populiaresni ir sulaukia didelio susidomėjimo. Kodėl būtent ši sporto šaka?

– Manau tai likimas atvedė mane į šį sportą. Taip jau sutapo, kad kažkada pasiūliau „drago“ organizatoriams padėti įvesti saugumo teisėjus trasoje ir tapau atsakingu už saugumą. Vėliau pačiam kilo noras sudalyvauti šiose lenktynėse. O kai šį sportą ištiko krizė, draugai paragino pamėginti pravesti čempionatą, tai ir buvo lūžio taškas kai „užkibau ant šio kabliuko“.

„Dragas“ evoliucionuoja lygiagrečiai su savo lenktynininkais ir jų automobiliais.

„Dragas“ evoliucionuoja lygiagrečiai su savo lenktynininkais ir jų automobiliais, aišku jeigu galima juos taip pavadint. O mano ir mano komandos darbas visa tai išnaudoti ir parodyti žmonėms. Esminė užduotis – pritraukti žiūrovą, o vėliau jie patys susižavi šiuo sportu ir domisi kada vyks sekantis renginys.

– Ar tapus organizatoriumi nekilo minčių viską mesti ir tiesiog palaukti kol kažkas kitas visą darbą padarys?

– Aš niekada nemetu pradėto darbo, esu be galo užsispyręs žmogus, siekiu savo tikslo. Jeigu ir nuspręsiu nebeorganizuoti renginių, tai tik tuo atveju, jei žinosiu, kad „dragas“ liks tikrai patikimose rankose.

– Kaip pavyko prikelti „dragą“?  Ką darėte, kad ši sporto šaka ir vėl taptų populiari?

– Stengiausi, kad renginiai taptų šiuolaikiški, patrauklūs jaunimui ir žiūrovams. Stengiausi panaudoti šiuolaikines informacijos priemones, reklamą socialiniuose tinkluose, populiariausiuose automobilininkų tinklalapiuose ir forumuose, pakviesti motokaskadininkus.

Savaime aišku, buvo atlikta ir daugybė kitų akims nematomų darbų, kurie akivaizdžiai davė naudą. Mano vizija buvo ir bus, kad „dragas“ būtų ne ką mažiau girdimas ir matomas nei ralis, 1000 km lenktynės ar „Fast Lap“ lenktynės. Kuo daugiau žmonių apie mus išgirs, tuo didesnį norą turėsime padaryti viską geriau ir geriau.

Organizatorių nuotr./„Drago“ lenktynės
Organizatorių nuotr./Rolandas Šležas

– Kas laukia šiais metais?  

– Šį sezoną noriu pasidžiaugti, kad pagaliau turime naują stiprų partnerį – rėmėją „Autoplius.lt“ būtent todėl Lietuvos „drag“ čempionatas nuo šiol turi naują pavadinimą „Autoplius“ Lietuvos „drag“ čempionatas. Tikiu, kad „Autoplius“ pagalbos dėka „dragas“ šoktelės į dar aukštesnį lygį.

Taip pat laukiame naujų dalyvių, kurie taikysis į esamus rekordus. Mano žiniomis, į trasą išvažiuos daugybė naujų bolidų su daugiau nei 800 arklio galių. Taip pat planuojame sezono eigoje surengti ir motociklų „drag“ varžybas, kas vėlgi įneš naujų vėjų.  

– Kas laukia žiūrovų apart greitų mašinų ir kurtinančio garso?

– Laukia tikrai nemažai pramogų tokių kaip „drago“ ir „drifto“ taksi, kaskadininkų pasirodymai, pasiskraidymai lėktuvu, koncertai, nemokamas „wi-fi“ renginio teritorijoje, įvairios mugės, retro automobilių ir NATO karinės technikos parodos. Liūdėti tikrai nebus kada.

Organizatorių nuotr./„Drago“ lenktynės
Organizatorių nuotr./Rolandas Šležas

– Kai kada kalbama, kad norint dalyvauti ir laimėti ketvirčio mylios atkarpą didelių vairavimo įgūdžių nereikia, o laimi tas, kurio piniginė storesnė. Tai tiesa?

– Aš pats esu lenktynininkas, todėl su šypsena žiūriu į šiuos skeptikus. Žinoma, čia nereikia vairo sukinėti kaip ralyje ar kitose sporto šakose, bet čia viską lemia maksimalus susikaupimas, koncentracija, ir šalti nervai. O tai, patikėkit manimi, nėra labai paprasta. Net patys profesionaliausi Lietuvos lenktynininkai ne visada susitvarko su įtampa. 

– Ką patartumėte naujokui? Kaip pradėti, ko tam reikia?

– Visų pirma reikia valios ir noro, truputį kantrybės, kol supras esmę. Svarbiausia nenuleisti rankų jei nepavyko iš pirmo karto. Priešingai, pamažu siekti savo tikslo ir svajonės užlipti ant prizininkų podiumo. 

Pirmas „Autoplius“ Lietuvos „drago“ čempionato etapas gegužės 23 d. vyks Kazlų Rūdos aerodrome.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas