Dabar populiaru
Publikuota: 2016 rugpjūčio 18d. 09:11

„Autoplius.lt Fast Lap“ dalyvaus vienas iš 2000 pagamintų „Porsche Cayman GT4“

„Porsche Cayman GT4“
„Autoplius.lt Fast Lap“/Algirdo Venskaus nuotr. / „Porsche Cayman GT4“

Rugpjūčio 27-ąją finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap“ sezono etape tarp šimto „Time Attack“ dalyvių į kovą dėl pergalės stos „Porsche Cayman GT4“ – lenktynių trasai skirtas „Porsche“ automobilis.

Šio automobilio šeimininkas Mantas mūsų susitikimo metu buvo pasipuošęs marškinėliais su genialaus inžinieriaus Ferdinando Porsche sukurto prekės ženklo emblema. Dažnai „Porsche“ produkcijos pirkėjai, išbandę vieną kitą jų automobilį, ima ignoruoti visas kitas markes. Net ir kitų prekės ženklų rūbus. Mantas nėra išimtis, veikiau taisyklės patvirtinimas. Mat „Cayman GT4“ nėra pirmas jo „Porsche“ automobilis. Turbūt ir ne paskutinis. O ir marškinėliai, turbūt, ne vienintelis jo rūbas spintoje su „Porsche“ emblema.

Šis GT4 yra vienas iš, mūsų žiniomis, dviejų Lietuvos keliais riedančių egzempliorių. Viso tokių greituolių pagaminta lygiai 2000 vienetų. Nenorime sudaužyti jūsų vilčių, bet naujo tokio įsigyti jau nepavyks, nepaisant jūsų dramblio dydžio kiaulės-taupyklės. Visi jau parduoti.

Kalbėti apie šį automobilį reiškia kalbėti be emocijų, apie milimetrus ir gramus.

„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./„Porsche Cayman GT4“
„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./„Porsche Cayman GT4“

Moksliukų kalbos

Pakalbėkim kaip „Formulės-1“ inžinieriai pasakoja nuveiktus darbus pilotams. Juk šiais laikais niekas nelenktyniauja iš „arklių“ – visi varžosi gramais, oro pasipriešinimo koeficientais. Taip ir šis „Porsche“.

Tarkime, „Cayman GT4“ posparniuose yra tokie „iPhone 5“ dydžio plastikiniai dangteliai, kuriuos išėmus pasikeičia oro srauto judėjimas aplink ratus. Jei išimi šiuos dangtelius, pagal „Porsche“ pateiktas instrukcijas, galinį sparną reikia kilstelėti 2,5 laipsnio aukštyn ir automobilio maksimalus greitis sumažės, bet prispaudžiamoji galinės ašies jėga prie 200 km/val. padidės net 38 kilogramais. Rimtas reikalas tie du su puse laipsnio.

Kita tema yra svoris. Jis buvo taupytas visur, kur tik įmanoma – priekiniuose automobilio žibintuose, pavyzdžiui. Jie neturi „Xenon“ ilgųjų šviesų, tai reiškia, nereikia žibintų apiplovimo sistemos, nereikia įtampos keitimo blokelių. Sutaupoma, spėjame, maždaug kilogramas. Fantastika.

„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./„Porsche Cayman GT4“
„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./„Porsche Cayman GT4“

Ir taupymas čia tik prasideda. Nekalbant apie viso kėbulo lengvinimo procedūras, pakalbėkime dar apie smulkmenas. Pavyzdžiui, nėra durų rankenėlių – yra raudoni dirželiai. Standartinis „Porsche“ ėjimas GT (bet-koks-skaičius) automobiliuose. Nėra net navigacinės sistemos, nes visos GPS antenos sveria kažkiek gramų, o gramai virsta kilogramais. Taip pat, šiuo automobiliu visai malonu pasiklysti.

Sumoki didelę eurų krūvelę ir negauni net klimato kontrolės, mat visi elektriniai oro srautus keičiantys motoriukai sveria. Velniop juos, užteks mechaninio kondicionieriaus ir temperatūros reguliavimo amplitudės – nuo „Man labai šalta“ iki „Karšta net prakaitas pila“.

Net turėdami savo dispozicijoje bene tobuliausią rinkoje automatinę PDK dviejų sankabų pavarų dėžę, „Porsche“ inžinieriai į GT4 sumontavo mechaninę šešių laipsnių dėžę. Sakote, tikram vairavimo malonumui pajausti? Gal. Bet taip pat ir dėl paprasto fakto – mechaninė yra ženkliai lengvesnė už PDK automatinę.

„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./„Porsche Cayman GT4“
„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./„Porsche Cayman GT4“

Ir paskutinė žinia apie ekstremalią GT4 dietą – specialiai šiam automobiliui skirti itin lengvi ratlankiai. Vienas užpakalinis sveria vos 11 kilogramų.

„Porsche“ inžinieriai eis į absoliučius kraštutinumus dėl kiekvieno gramo. Kalbos apie variklio galią ir maksimalų greitį darosi vis mažiau svarbios. „Porsche Cayman GT4“ yra valdomas oru ir gramais.

Iš konteksto kiek iškrenta tik papildomai užsakomos komfortiškos sėdynės, kurios visomis kryptimis valdomos elektriniais motoriukais. Jie sveria ir visą „Porsche“ inžinierių dietą paverčia beprasmiška. Todėl šio GT4 šeimininkas Mantas jau ieško dviejų sportinių, lengvučių ir originalių „Porsche“ krėslų. Vadinasi, greitu metu kris dar keli gramai.

„Power“

Bet reikia pakalbėti ir apie „arklius“. Pačiame automobilio centre, tarp priekinės ir galinės ašies, apie tris centimetrus nuo vairuotojo užpakalio, yra variklis. Šešių cilindrų opozicinis, paimtas tiesiai iš 991 serijos „911 Carrera S“ automobilio. Šiek tiek apdirbtas pritaikant šiam modeliui, iš 3,8 litro darbinio tūrio jis generuoja 385 AG. Sukdamasis iki raudonos linijos generuoja fantastiškai šlykštų mechaninį garsą ir tik jo garso kiekis viską atperka – jis toks garsus, kad tunelyje po Seimo rūmais „atsukus“ šiek tiek didesnio benzino kiekio padavimą nugara pradeda lakstyti šiurpuliukai.

„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./„Porsche Cayman GT4“
„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./„Porsche Cayman GT4“

Mantas džiaugiasi, jog turi reikalų su standartiniu „Porsche“ varikliu, o ne 911 GT3 versijoms skirtu sportiniu kūriniu. Be abejonės, šie yra malonesni, greitesni ir galingesni. Bet tuo pačiu yra lepūs, maloniai geria variklio alyvą šalia 98 benzino ir šiaip jau tarnauja ne ilgai. Tuo tarpu standartinis „Carrera S“ 3,8 litro variklis yra – geriausiai čia tinka angliškas žodis – „bulletproof“. Suprask, neperšaunamas, labai patikimas.

Pats geriausias „Porsche“? Ne

Kaip rašė daug įtakingų automobilių pramonės žurnalistų, GT4 galėtų būti pats greičiausias ir geriausias sportiškas „Porsche“ automobilis. Tačiau šiek tiek „prisukta“ galia, ilgokų perdavimų pavarų dėžė jam neleidžia trasose lenkti 991 modelio 911 GT3 ar juo labiau GT3 RS. Šio „Cayman GT4“ vairuotojai savo kailiu įsitikino, koks galingas yra „Porsche“ marketingo skyrius.

Bet nebūkime priekabūs. GT4 yra greitesnis už kokius 95 proc. lenktynių trasose sutinkamų automobilių. Jis fantastiškai transliuoja trasą vairuotojui į užpakalį ir delnus. Generuoja unikalius decibelus paspaudus svarbiausią pedalą iki dugno. Stabdant dovanoja milžiniškas perkrovas, net Andriaus Mamontovo skiauterė sugultų į dailiai sulaižytą Nemenčinės kirpimą.

Susitaikius su faktu, kad pasaulyje yra greitesnių automobilių, GT4 kiekvieną dieną džiugins vairuotoją kaip džiuginti gali tik nemokama „Statoil“ kava (tas momentas, kai degalinės kasininkė informuoja apie nemokamos kavos galimybę išvis yra geriausias dalykas, kas nutiko po nepriklausomybės).

„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./Giedrius Čenkus
„Autoplius.lt Fast Lap“ nuotr./Giedrius Čenkus

Stabdžių kvapas

„Autoplius.lt Fast Lap“ šio automobilio norėjo fotosesijai, anonsuoti rugpjūčio 27 dienos renginiui. Mantas pakvietė visus į savo garažą, aprodė savo „vyrišką urvą“ su lenktynių simuliatoriais, radijo bangomis valdomomis mašinėlėmis, ir įteikė GT4 raktelius.

Fotosesijos reikmėms vienas lenktynių organizatorių Giedrius Čenkus juo apvažiavo keletą ratų aplink Vilnių – išbandė viską, nuo senamiesčio grindinio iki naujojo aplinkkelio. Giedrius mano, jog šis automobilis bet kokį vyrą pavers gražiu.

„Kalbant rimtai, nustebino greičio pojūčio nebūvimas, kuris gali skausmingai apgauti. Gerai, kad stabdžiai puikūs. Man atrodo, kad šio automobilio kvapas ir yra svylančių stabdžių kvapas. Kaip „Honda Integra“, tik pakelta penktuoju laipsniu“, – sako Giedrius Čenkus.

Rugpjūčio 27 dieną, šeštadienį šis „Porsche Cayman GT4“ startuos „Autoplius.lt Fast Lap“ finaliniame sezono etape. Cypiančiom padangom leisis link Ąžuolo, blokuos stabdžius banguotoje trasos dalyje prieš Šakius ir spaus iki dugno trasai verčiantis per nematomą „Makūškės“ posūkį. Tvarkingai sudėliojęs visus posūkius į vieną greitą ratą bandys aplenkti visus „Time Attack“ dalyvius ir dieną baigti ant nugalėtojų pakylos.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas