Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Benediktas Vanagas: „Esu šiek tiek pašėlęs ir su tokiu manim reikėtų susitaikyti“

Įvertinti pamokas ir pasidaryti išvadas – tokia pagrindinė į Lietuvą iš Dakaro neseniai grįžusio lenktynininko Benedikto Vanago užduotis. „Dabar galiu pasakyti, kad kiekvieną Dakaro dieną galėjome būti tarp 20-ies greičiausių“, – 15min studijoje apsilankęs sakė 30-ą vietą absoliučioje Dakaro ralio įskaitoje užėmęs pilotas.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Toks mūsų tempas. Ir, manau, būti tarp 20-ies greičiausių buvo galima net ir kartas nuo karto užstringant trasoje, šiame Dakaro ralyje su tokia konkurencija, kokia ji buvo, tai būtų buvę realu“, – vertino B.Vanagas.

Svarbus ir kiekvienas finišas

Visgi, pripažįsta lenktynininkas, ralio maratonas nebuvo lengvas komandai ir toli gražu ne toks, kaip planuota: pora kulversčių ir kritimų, vienas ilgas strigimas trasoje, vėliau – išmėtyti automobilio sparnai, nulaužtas ratas. 15min skaitytojams pastebėjus, kad galbūt tai ženklas, jog reikėtų mažinti tempą ir važiuoti atsargiau, B.Vanagas tik šyptelėjo.

„Yra nemažai žmonių, kurie norėtų mane pakeisti, bet aš turiu savo važiavimo braižą ir esu šiek tiek pašėlęs, todėl su tokiu manimi reikėtų susitaikyti. Mes esame kovotojai, atvažiuojame į lenktynes lenktyniauti. Aš suprantu, kad kartais palaukus, kol iškris kiti, gali turėti geresnį rezultatą, bet mano charakteris kitoks. Galų gale, tai padaro gyvenimą įdomesnį“, – tiesioginio eterio metu kalbėjo sportininkas.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Benediktas Vanagas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Benediktas Vanagas

Jis neslėpė, kad svarbi ne tik vieta absoliučioje įskaitoje, bet ir vieta po kiekvieno Dakaro ralio greičio ruožo finišo. Anot B.Vanago, tikėti lenktynininku, kuris sako, kad vieta jam nesvarbi, tikrai neverta.

„Manau, visiems svarbu būti geresniais nei kiti, pasiekti savo geriausią rezultatą. Kitas dalykas, jei nepavyksta – tada atsiranda paaiškinimas, kad čia kitokia strategija“, – šypsojosi lenktynininkas.

Visgi, pabrėžė jis, kad viena yra laimėti mūšį, kas yra tarsi viena Dakaro diena, kita – karą, kas būtų visas maratonas.

VIDEO: Iš Dakaro grįžęs lenktynininkas Benediktas Vanagas: „Ralis buvo tikrai sudėtingas“

Laukia daug pokyčių

Paklaustas, ar važiuos į 2019 m. Dakaro ralį, B.Vanagas tikino, kad tai, ką suplanuoja, įprastai nesikeičia. Visgi tam, kad septintasis jo karjeroje Dakaro ralis būtų, reikia atlikti daug namų darbų ir daug ką įsivertinti.

Vienas klausimų – automobilis. Pastarąjį, viliasi B.Vanagas, pavyks gauti tokį, kad šis būtų konkurencingas ir patikimas. Kol kas lenktynininko galvoje sukasi mintis apie viena karta senesnį nei naujausių specifikacijų Dakarui pagaminti „Toyota“ bolidai modelį.

„Paties naujausio, turint galvoje, kiek yra norinčių, kokia tokių norų finansinė išraiška ir kiek tų finansų turime mes, manau, neįmanoma tikėtis“, – įsitikinęs lenktynininkas.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Benediktas Vanagas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Benediktas Vanagas

Ir, nors ilgametis lenktynininko partneris yra būtent pastarasis ženklas, B.Vanagas neslepia, jeigu viskas nesusiklostys taip, kad būtų įmanoma gauti konkurencingą techniką, gali būti ir pokyčių.

Pokyčių norisi ir daugiau, pavyzdžiui, B.Vanagas ne kartą užsiminė apie kartografą, galintį analizuoti kelio knygą ir lenktynininkams suteiki daugiau informacijos. Tokiam žmogui nereikėtų etato Dakaro komandoje, visgi jis galėtų dirbti bet kuriame pasaulio kampelyje ir galėtų palengvinti gyvenimą tuomet, kai ekipažas pasijustų pasiklydęs. Diena anksčiau lenktynininkas užsiminė, kad tokius specialistus samdančios didžiosios Dakaro komandos gali gauti netgi tikslius GPS taškus, kur važiuoti.

Mariui Marmai, 15min skaitytojui, pastebėjus, kad tokią veiklą draudžia Dakaro ralio reglamentas, B.Vanagas pabrėžė, kad šiemet teko įsitikinti, jog lenktyniaujama ne visada lygiomis sąlygomis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Benediktas Vanagas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Benediktas Vanagas

„Niekas apie tuos dalykus garsiai nekalba, bet akivaizdu, kad didžiosios komandos turi daugiau informacijos. Aš mėgstu žaisti garbinbgai, bet mes norime išsiaiškinti principus, kaip yra dirbama, ir tada įsivertinti, ką galime padaryti nepažeisdami taisyklių“, – komentavo lenktynininkas.

B.Vanagas svarsto ir apie galimybę turėti daugiau techninės pagalbos. Vienas variantų – pagalba greičio ruože, kur dalyviams padėti gali tik kiti dalyviai.

„Mes kalbame apie sunkvežimių klasę, kur didžioji dalis dalyvių – iš paskos automobiliams važiuojantys ir vežantys detales technikų ekipažai. Tai vienas tikslas“, – aiškino lenktynininkas.

Kitas lenktynininko tikslas – turėti technikus arčiausiai ten, kur įmanoma teikti pagalbą.

„Nes dabar sunkvežimis važiuoja nuo bivako iki bivako, kuris kartais yra už kelių šimtų kilometrų. Ir jeigu tau kažką reikia atsivežti, tu prarandi 3-4 valandas. O tai yra – labai daug“, – komentavo sportininkas.

Savaitė po Dakaro ir naujas startas

Prabėgus savaitei po Dakaro ralio finišo, B.Vanagas sės prie savo turimo „Škoda Fabia R5“ vairo ir startuos „Winter Rally 2018“ lenktynėse. Pastarajame jis privalo dalyvauti, mat, kaip sakė, „General Financing team Pitlane“ komanda nusprendė šiemet dalyvauti Lietuvos ralio čempionate, o žiemos ralis – pirmasis čempionato etapas.

Didžiausias klausimas, su kuriuo šturmanu startuos lenktynininkas, mat po rudens ralio etapo, kai B.Vanagas kelis kartus vertėsi išlėkęs iš trasos, jo šturmanei Agnei Vičkačkaitei-Lauciuvienei tik neseniai baigėsi reabilitacija. Be to, pastebėjo lenktynininkas, ji yra ir žiemos ralio projekto vadovė, tad būti šturmane netgi negalėtų.

„Šiame ralyje startuosiu su Mindaugu Čepuliu. Tai šturmanas, kuris yra startavęs su Dainiumi Matijošaičiu, Roku Kvaraciejum, turintis geros patirties ir paliekantis gerą įspūdį. Tai bus mūsų pirmas ralis drauge ir šanso gerai pasiruošti neturėjome, bet norėdami neprarasti taškų čempionate, turime dalyvauti“, – aiškino B.Vanagas.

Anot jo, nebus labai lengva, mat ralio maratonas ir klasikinis ralis – itin skirtingi, skiriasi net ir greičiai. Visgi ekipažas drauge turės kelias treniruotes stenogramos skaitymui prieš startą Utenoje, sausio 27 d., šeštadienį.

15min sveikina Marių Marmą, uždavusį geriausią klausimą ir laimėjusį unikalius Dakaro ralio marškinėlius su Benedikto Vanago parašu. Kviečiame dėl atsiėmimo susisiekti e. paštu gazas@15min.lt.

Ketvirtadienį, sausio 25-ąją, 11 val., 15min studijoje, laukia gyvas pokalbis su Antanu Juknevičium ir Dariumi Vaičiuliu – lenktynininkais, parvežusiais Lietuvai rekordinę, 12-ąją, vietą absoliučioje įskaitoje. Klausimus, skirtus šiam ekipažui, jau dabar kviečiame rašyti komentaruose arba siųsti e. paštu gazas@15min.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius