Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Benedikto Vanago šturmanė Greta Germanavičiūtė: „Ralis – daugiau nei vienas savaitgalis“

Dvejų metų pertrauka – ne bėda. Būtent tiek laiko aktyviai nesportavusi Greta Germanavičiūtė nepabūgo iššūkio ir šią žiemą „Halls Winter Rally“ varžybose startavo su aukštus tikslus sau keliančiu Benediktu Vanagu. Nors ligšioliniai raliai baigdavosi automobilio gedimais, sezonas dar tik prasidėjo. Žavios šturmanės šypsena be žodžių pasako, kad nesėkminga metų pradžia – jau praeitis.
Greta Germanavičiūtė
Greta Germanavičiūtė / Giedriaus Matulaičio nuotr.

Į šturmano kėdę su stenograma rankose G.Germanavičiūtė sėdo anksti – sulaukusi vos 15 metų. Sunku? „Nebuvo lengva, – pasakoja mergina. – Kai esi jaunas, labai greitai mokaisi – šis privalumas tuomet padėjo.“ Šypsodamasi ji teigė, kad jeigu lygintume dabartinius stenogramos skaitymo sugebėjimus su jos karjeros pradžia, skirtumas būtų nemažas.

Ralis – ne vienintelė jos veikla. Greta pagrindiniu užsiėmimu laiko Ekonomikos ir politikos studijas ISM Vadybos ir ekonomikos universitete. Tas pačias studijas prieš metus baigė praėjusių metų Lietuvos ralio čempionato N4 klasės nugalėtojas – Dominykas Butvilas.

Giedriaus Matulaičio (matulaitis.lt) nuotr./Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė Sarma 2013 ralyje
Giedriaus Matulaičio (matulaitis.lt) nuotr./Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė „Sarma 2013“ ralyje

Ralis – daugiau nei varžybos

Ralis neprasideda ketvirtadienį ir nesibaigia tos pačios savaitės sekmadienį. Tai – viso sezono veikla. „Šiandien važiavau matuotis naujo kombinezono – tai yra dalis ralio. Galų gale, aš sėdžiu čia ir kalbu apie ralį – tai irgi yra sudedamoji šio sporto dalis“, – aiškino Greta.

Šiais metais G.Germanavičiūtė ir B.Vanagas važiuoja Lietuvoje dar nematytu automobiliu – „Subaru Impreza WRC“. Tokiu pat 2002-aisiais Pasaulio ralio čempionato (WRC) nugalėtoju yra tapęs Petteris Solbergas. 

„General Financing – Autopaslauga“ komandos ekipažas neplanuoja šiais metais užkariauti pasaulio. „Kol kas planas – dalyvauti Lietuvos čempionate ir išvažiuoti į keletą ralių Baltijos šalyse, – šių metų viziją piešė Greta. – Dabar automobilis yra visas išardytas ir tvarkomas.“

Artimiausios varžybos – Vilniaus ralis paskutinį gegužės savaitgalį. Tikslai? „Norime, kad pagaliau išeitų finišuoti“, – šypteli jaunoji šturmanė.

Mariaus Bendzelausko nuotr./Greta Germanavičiutė
Mariaus Bendzelausko nuotr./Greta Germanavičiutė

Sėsti prie vairo netraukia

Sportininkės karjerą Greta pradėjo netradiciškai. Paprastai dauguma lenktynininkų pradeda nuo kartingų, o kaunietė pateko tiesiai į ralio automobilį.

Ji neneigė, kad sulaukia pasiūlymų ir sėsti prie sportinio automobilio vairo. „Nežinau, ar norėčiau. Visai malonu, kai mane veža kitas, – su šypsena veide pasakoja mergina. – Aišku, niekada nesakyk niekada.“

Kasdien Greta vairuotojo vietoje sėdi dažniau nei keleivio – vairuoja „Subaru Impreza“ automobilį. „Išlikę geri prisiminimai apie šį automobilį. Kita vertus, tai netgi nėra prisiminimai – juk dabar ralyje vėl važiuoju būtent su „Impreza“, – samprotauja ji.

Greta nedėlioja prioritetų ir kalbėdama apie tradicinius ralio automobilius – „Subaru Impreza WRX STI“ ir „Mitsubishi Lancer Evolution“. „Kodėl turėčiau? Sėdint šturmano kėdėje daugiau priklauso nuo vairuotojo. Ne pagal automobilį renkiesi, pas ką sėsti“, – griežtą nuomonę išsakė mergina.

Mariaus Bendzelausko nuotr./General Financing  Autopaslauga ekipažas
Mariaus Bendzelausko nuotr./General Financing – Autopaslauga ekipažas

Nuolaidų merginai – nėra

Šturmanė įsitikinusi, kad buvimas mergina ralyje nesuteikia privilegijų: „Norėčiau tikėti, kad ralyje varžovai manęs neišskiria“, – juokdamasi sako ji. Čia pat surimtėjusi priduria – ralyje visi yra lygūs, nes varžosi dėl to paties prizo.
Greta teigė, kad ir greičio ruože pradūrus padangą, ją keičia abu su vairuotoju. Ir apie techniką nusimano daugiau nei eilinė mergina vairuotoja – tai yra tiesiog būtina tokiame sporte.

Nėra vairuotojų pavydo , jeigu juos aplenki? „Aišku, kai aplenkia mergina, gal kažkam ir skaudžiau, – juokdamasi sako Greta. – Būnant vairuotojui, viskas kiek kitaip – jam dėmesio daugiau. Kadangi aš šturmanė, mano padėtis kita.“
Tačiau ji pridūrė, kad komandoje jie su Benu – lygiaverčiai: „Nei aš be vairuotojo kažkur nuvažiuosiu, nei jis be manęs kur nuvyks. Bet išorėje dažnai situacija susiklosto taip, kad į pirmą planą pakliūna vairuotojas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius