Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Benedikto Vanago tikslas Dakaro ralyje – įsitvirtinti tarp lyderių

Benediktas Vanagas ir „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda šiemet Dakaro ralyje rodo gerą tempą ir lenkia tokias milijonus žarstančias žvaigždes, kaip Robby Gordonas ar Guerlainas Chicheritas, už nugaros lenktynininkas paliko krūvą MINI automobilių, tačiau 25-as rezultatas bendroje įskaitoje po trijų greičio ruožų B.Vanago netenkina. Nors tokio tempo gali pavydėti ne vienas sportininkas, bet lietuvis įsitikinęs – galima ir reikia dar geriau.
B.Vanagas, A.Juknevičius, E.Duoba
B.Vanagas, A.Juknevičius, E.Duoba / Elijaus Kniežausko nuotr.

Trečiajame greičio ruože B.Vanagas parodė puikų rezultatą. Jei ne 4 sugaištos minutės dėl prakirstos padangos, tai jis vakar būtų finišavęs 20-as, o ne 22-as.

„Tokią vietą iškovojome be stabdžių ir gaišdami keičiant ratą. Iki tol buvę mūsų rezultatai taip pat neatspindi mūsų greičio. Pirmasis visas greičio ruožas buvo dulkėse, antrajame užstrigome „fesh fesh“ nes dėl išstumto lango negalėjome matyti kur važiuojame. Jei ne tokios problemos, tai kiekvieną dieną galėtume būti dvidešimtuke“, – kalbėjo lenktynininkas.

Elijaus Kniežausko nuotr./„Toyota Hilux“ remontas bivake
Elijaus Kniežausko nuotr./„Toyota Hilux“ remontas bivuake

B.Vanagas šių metų Dakaro ralyje demonstruoja pavydėtiną tempą ne dėl to, kad jo „Toyota Hilux“ būtų greičiausias automobilis varžybose. Greitis yra svarbus, bet svarbiau yra stabilumas. Tą iš dalies įrodo ir patirtas greičių dėžės gedimas. Inžinieriams iš jos likučių ir atsarginės dėžės komponentų sukonstravo naują, kuri riboja automobilio greitį iki 160 km per valandą, tačiau lietuvis parodė geriausią rezultatą iš iki šiol buvusių.

Greitas B.Vanagas buvo ne tik greičio ruože. Į bivuaką jis grįžo greičiau nei mechanikai ar pagalbinis personalas. B.Vanagą radome valgykloje, kur jis pietavo drauge su vienu varžybų lyderiu – Yazeedu Rahji. Šiuo metu penktoje vietoje esantis lenktynininkas iš Saudo Arabijos bičiuliavosi su B.Vanagu ir šnekino jį startuoti varžybose jo tėvynėje, nors ir Dakaro pabaigos liko dar geras gabalas.

Elijaus Kniežausko nuotr./B.Vanagas ir Y.Rahji (dešinėje)
Elijaus Kniežausko nuotr./B.Vanagas ir Y.Rahji (dešinėje)

Papietavęs ir dulkes nusipurtęs B. Vanagas rado laiko pašnekėti

Rezultato nėra dėl atsitiktinių problemų

„Rezultato nėra dėl atsitiktinių problemų. Pavyzdžiui, šiandien pradingusių stabdžių. Kai mes juos vėl turėsime, tai iš principo išsispręs daug mūsų problemų, o kad juos turėsime jau rytoj – aš neabejoju“, – kalbėjo B.Vanagas.

Inžinieriai stabdžius ir įlenktą vairo traukę sutvarkys per kelias valandas, tačiau idealiai veikiančios greičių dėžės dar teks palaukti kelias dienas. Mechanikai ją galės suremontuoti tik per laisvą dieną po septinto etapo.

Elijaus Kniežausko nuotr./„Fesh-fesh“ smėlio kiekis, išvalytas iš „Toyota Hilux“ automobilio
Elijaus Kniežausko nuotr./„Fesh-fesh“ smėlio kiekis, išvalytas iš „Toyota Hilux“ automobilio

Tada inžinieriai ne tik sutvarkys esančias problemas, bet profilaktiškai pakeis sankabą, kitus mazgus, kuriems gresia susidėvėjimas ar konstruktorių nenumatytos problemos.

B.Vanago stabilumą galima pamatyti vien suskaičiavus pradurtas padangas. Praėjusiais metais stebint lietuvio pasirodymą, kilo minčių, kad iki Dakaro pabaigos teks pirkti papildomų padangų. Šiemet per trijuose greičio ruožuose įveiktus 1028 km padangą teko keisti tik kartą.

„Gruntas yra toks pats kaip visada. Pagrindinis dalykas yra tas, kad „Toyota“ geriau valdosi ir gali išvengti tų akmenų“, — sakė B.Vanagas.

Komandos strategija yra paprasta. Važiuoti tarp greičiausių lenktynininkų, didžiausiais intervalais, kad tektų kuo mažiau dulkių.

„Greičio šiose lenktynėse mums netrūksta. Greičiau važiuoti jau būtų pavojinga. Labiausiai mums reikia stabilumo. Rezultato nėra dėl kitų priežasčių. Pagrindinis mūsų darbas šiomis dienomis yra prasimušti ir išsilaikyti greičiausių sportininkų dvidešimtuke. Tada turėsime savo aiškų kanalą ir galėsime varžytis patogiai. Tą po truputį ir darome, nes siekti rezultato važiuojant dulkėse yra labai sunku“, — sakė lenktynininkas. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius