Dabar populiaru
Publikuota: 2018 liepos 11d. 14:42

„Bracket drag“ lenktynėse Palangoje sunkiausia bus profesionalams

Daugiau nei 800 AG turinti Kirilo „Honda“
Egidijaus Babelio nuotr. / Daugiau nei 800 AG turinti Karolio „Honda“

„Aurum 1006 km lenktynių“ metu ketvirtadienio vakarą pirmą kartą Lietuvoje vyks „Bracket“ tipo traukos lenktynės, kuriose svarbiausias – ne automobilio galingumas, o vairuotojo tikslumas. Greičiausią priekiniais ratais varomą automobilį Lietuvoje vairuojantis Kirilas Šumilinas sako, kad kol jis kovos su automobiliu, bandydamas daugiau nei 800 AG sukabinti su trasos danga, standartinius, ypač automatines pavarų dėžes turinčius, automobilius vairuojantys lenktynininkai į krepšelį krausis apdovanojimus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Bracket“ tipo lenktynėse svarbiausias ne automobilio galingumas ar greitis, o vairuotojo įgūdžiai. Čia mažytis miesto „kibirėlis“ gali aplenkti greičiausią pasaulyje superautomobilį. Galia tokiose lenktynėse nieko nelemia: vairuotojas turės įveikti 1/8 mylios distanciją per savo paties nustatytą laiką. Kuo mažiau nuo jo nutols, tuo aukštesnę vietą užims.

„Mes jau bandėme tokį formatą keliuose etapuose Latvijoje. Tokio tipo drago varžybose iš tiesų gali laimėti bet kas. Vienas vairuotojas sako, kad įveiks distanciją per 10 sekundžių, o kitas – 20. Tad jeigu pirmasis pravažiavo per 15 sekundžių, o antrasis – per savo skelbtas 20, jis ir laimi.

Šiose lenktynėse labai svarbus startas, įtakos rezultatui gali turėti kiekviena pramiegota milisekundė. Eglutė (starto šviesoforas) dirba skirtingu laiku. Jei vienas varžovas deklaruoja, kad trasą įveiks per 20 sekundžių, o kitas – 30, pirmąjį išleidžia 10 sekundžių anksčiau nei antrąjį. Idealiu atveju abu lenktynininkai finišo liniją turėtų kirsti vienu metu. Ir finišas bus pats įspūdingiausias, mat lėtesnis automobilis pro jį važiuos galbūt 100 km/val. greičiu, kitas praskris kaip pro stovintį daugiau nei 200 km/val. greičiu“, – „Bracket“ principus nupasakojo greičiausią „Civic“ Lietuvoje vairuojantis K.Šumilinas.

Egidijaus Babelio nuotr./Daugiau nei 800 AG turinti Karolio „Honda“
Egidijaus Babelio nuotr./Daugiau nei 800 AG turinti Karolio „Honda“

Profesionalūs bolidai neprognozuojami

Lietuvos savo klasės drago čempionas ir rekordininkas, paklaustas, ar jam pačiam patinka tokios naujovės, nuleisdamas galvą nusišypso ir pasukioja ją, leisdamas suprasti, kad ne itin. Tokiose lenktynėse jis ne tik neturės jokio pranašumo, bet sukibimo stoka taps dideliu trukdžiu.

„Mano manymu, toks formatas yra geriausias automatinę pavarų dėžę ir starto kontrolę turintiems automobiliams, kad būtų kuo mažiau žmogiškojo faktoriaus. Yra tokių lenktynininkų, kurie trasas įveikia kaip laikrodžiai. Mums, profesionalams, ypač su priekiniais ratais varomomis mašinomis, bus labai sudėtinga, mat automobiliai yra labai sunkiai vairuojami ir neprognozuojami. Juk galios yra labai daug, o sukibimo – ne. Pirma antra pavara mano „Civic“ yra nevaldomas daiktas. Turi nuspėti, kada jis įsibėgėja, nes kai ratai prasisuka, tachometras būna „užsilenkęs“. Reikia jausti, kada mašina baigia įsibėgėti pirma, kada – antra pavara, juk ji važiuoti pradeda tik nuo trečios“, – valdymo niuansus pasakoja Kirilas.

Pašnekovas sako, kad kone visą drago tiesę Palangoje jo automobilio ratai prasisuks ir sukibimą suras tik trasos pabaigoje. Vis dėlto jis nesijaudina, mat traukos varžybose svarbiausios yra pirmosios 60 pėdų (kiek daugiau nei 18 metrų), pats startas, nuo kurio priklauso rezultatas.

Be to, Palangos trasos danga – asfaltas. Profesionaliose drago trasose lenktynininkai važiuoja betonu, padengtu klijais ir guma. Kirilas sako, kad JAV tokius parametrus turintys priekiniais ratais varomi automobiliai ketvirtį mylios pajėgia įveikti greičiau nei per 9 sekundes. Nei Lietuvoje, nei Baltijos ar aplinkinėse šalyse tokių trasų nėra, tad jo pasiektas 11,2 sekundės rezultatas dar nėra pagerintas.

Užduotis – „arklius“ ant žemės pastatyti

Tačiau iš Šalčininkų kilęs konstruoti mėgstantis vaikinas nepasiduoda ir dažnai vakarus leidžia garaže, mėgindamas dar labiau sutrumpinti savo lenktynių laiką. Kitaip nei galima pamanyti, variklį jis pastaruoju metu palikęs likimo valiai ir jo nebeliečia.

„Arklių mums užtenka. Didžiausias rebusas, kaip juos patupdyti ant asfalto“, – nusijuokia.

„Honda Civic“ kėbule sumontuotas 2,2 litro šios markės „Prelude“ modelio keturių cilindrų variklis. Jis gana stipriai modifikuotas, pridėta turbina. Kiek šis agregatas išvysto galios, pats savininkas neįsivaizduoja, tačiau spėja, kad jame turėtų slėptis daugiau nei 800 „arklių“. Tokios buvo maksimalios galios matavimo stendo galimybės. Tikrojo automobilio pajėgumo jis neatlaikė.

Tuo metu, kai lankėmės pas Kirilą garaže, šis svarstė, kaip į priekinę automobilio dalį įdėti dar daugiau svorio. Šiais ratais varomo modelio problema – fizika. Greitėjant automobilio galas tūpia, priekis kyla, varantiesiems ratams palikdamas dar mažiau sukibimo. Tad iš galinės dalies kuo daugiau svorio stengiamasi pernešti į priekinę, kad starto metu varantieji ratai turėtų didžiausią sukibimą.

„Iš tiesų automobilio gale nieko nėra. Jį galima plikomis rankomis pakelti nuo žemės. Bet mūsų automobiliai nėra tokie jau lengvi, nes drago varžybose tarp priekiniais ratais varomų modelių konstruktorių galioja tokia nerašyta taisyklė: ką išpjauni iš galo, dedi į priekį“, – išdavė K.Šumilinas.

Vaikinas ištisus mėnesius kone kiekvieną vakarą keliauja į garažą ir krapštosi prie savo „Honda Civic“ automobilio, kad kelis kartus per metus atsisėstų prie vairo ir per kiek daugiau nei 10 sekundžių pravažiuotų trasą.

„Man patinka konstruoti, galvoti ir tobulinti techniką. Galiniais ratais varomi automobiliai, be jokios abejonės, traukos lenktynėse greičiausi. Tačiau aš pradėjau nuo priekiniais ratais varomo „Honda Civic“, su juo ir tęsiu, nes čia dar nesu išsisėmęs ir matau labai daug potencialo“, – prisipažino greičiausias Lietuvos civikistas.

Darbų, kuriuos reikėtų padaryti ateityje, sąrašas taip pat dar ilgas. Pradedant kumšteline, arba sekvencine, pavarų dėže, kuri leistų 100 km/val. greitį pasiekti pirmąją pavara, baigiant visiškai rėmine konstrukcija. Vienintelis dalykas, kurio „Honda“ mylėtojas neplanuoja keisti, – „Civic“ kėbulas. Net jeigu jis sumanys sukonstruoti rėminės konstrukcijos galiniais ratais varomą monstrą, ant jo uždės šį kupė modelio kėbulą.

Kaip K.Šumilinui ir kitiems drago profesionalams seksis varžytis „bracket“ tipo traukos varžybose, bus galima išvysti „Aurum 1006 km lenktynių“ metu Palangoje liepos 19 d. Sportininkai varžysis 1/8 mylios (201,168 m) distancijoje.

Geriausią rezultatą 2017 m. čia pasiekė Kęstutis Volbekas su „Nissan GT-R“, distanciją įveikęs per 7,05 sek. ir finišo liniją kirtęs 175 km/val. greičiu. Absoliučiai geriausias Palangos drago rezultatas priklauso Aivarui Štikeliui, 2015 m. su „BMW Altered“ aštuntadalį mylios įveikusiam per 5,79 sek.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Seimas skuba lopyti turtuoliams palankias mokesčių reformos spragas, buhalteriai piktinasi

Verslas

„Sodra“ gaus naują vėzdą: tikrins gydytojų sprendimus, ar pagrįstai nustatytas neįgalumas

Vardai

Stanislavas Stavickis-Stano: „Aš sergu vėžiu, bet pasveiksiu“

„Eurolygos diena“: kaip M.Grigonis pagaliau sulaukė Šaro skambučio (3/4)

Patikrinta 15min Aktualu

Tiesa ar melas? Rasa Žemaitė: Vilniaus savivaldybė 100 eurų kompensacijas moka ir neteisėtai dirbantiems darželiams

Lapkričio TOP 13: knygų antplūdis artėjant šventėms

Aktualu

Įstatymas su paslėpta mina: G.Kirkilo partija gali negauti pinigų, kuriais jau džiaugiasi

Erikos istorija

Aktualu

Neigiama informacija apie Alytaus pataisos namų prižiūrėtojui perpjautą gerklę: „Super, duper nieko neįvyko“

Interviu 24sek

Linas Kleiza – apie D.Gudelio žingsnį, A.Blanco šantažą, „Ryto“ bėdas ir pinigus

Vardai

Iglė per gimtadienį scenoje sulaukusi 4 kilogramus sveriančio S.Prūsaičio siurprizo neteko žado

Verslas

Suabejota Teismų rūmų Vilniuje projekto originalumu: įtartinai panašus į bokštą Kinijoje

Vardai

Per princo Charleso 70-ojo gimtadienio iškilmes karalienė sūnui skyrė jaudinantį tostą

Pasaulis kišenėje

10 faktų, kurių gal nežinojote apie „Ryanair“: yra net privatūs lėktuvai

Aktualu

Žemės ūkio ministerijos darbuotojai šimtmetį atšventė su šokiais ir alkoholiu

Aktualu

Avarijoje prie Balėnų kaimo aštuonmetį mirtinai sužalojo Mažeikių tarybos narys Sigitas Kaktys

Aktualu

Šiaurės Korėja išbandė naują modernų taktinį ginklą

Lietuvos pasienyje nufilmuota vilkų gauja

Gazas

Renkame Lietuvos Šimtmečio automobilį: „GAZ M-20 Pobeda“

Sportas

Fiodoras Černychas: „Klysta manantys, kad žaidėjams dėl pralaimėjimų nusispjaut“

Naujienos

Aktualu

Justinas Poderis: Naujo kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyno teisėtumas – abejotinas

Iškilminga perlaidojimo ceremonija Rasų kapinėse

Verslas

Valstybė į „RB Rail“ įneš dar 650 tūkst. eurų

Aktualu

Iš Nyderlandų į Šiaulius atsiųstas falsifikuotas Lietuvos piliečio pasas

Gazas

„Aurum 1006 km lenktynėse“ legendinę „Aquilą“ keičia dar vienas TCR – „Hyundai i30 N“

Aktualu

Per 62 tūkstančių eurų Mažeikiuose pavogusio asmens byla perduota teismui

Gazas

„Lietuvos keliai“ Susisiekimo ministeriją kaltina sukūrus monopolį ir skundžiasi Europos Komisijai

Vardai

Pirmas Sasekso hercogienės Meghan užsienio vizitas – Airijoje: per dieną persirengė tris kartus

Aktualu

JAV prezidentas Donaldas Trumpas Briuselyje: Vokietija yra Rusijos belaisvė

Aktualu

Sergejus Šoigu: Vašingtonas laiko Rusiją grėsme JAV dominavimui

Aktualu

Mirė chorvedys, visuomenininkas Antanas Vizbaras

Gyvenimas

15 metų narkotikus vartojęs Liutauras: artimųjų elgesys gali paskatinti nesigydyti

Aktualu

Jensas Stoltenbergas: NATO negali priimti sprendimų dėl „Nord Stream 2“

Aktualu

LKPB: labiausiai ieškomiems Europos nusikaltėliams – paskutinis teisėjo švilpukas

Verslas

Maisto kainos Estijoje – rekordinės nuo valstybingumo atkūrimo

Verslas

Vyriausybė siūlo, kad antstolių ir notarų įkainius nustatytų ministerija

Verslas

Islandijos „Videntifier“ įsteigė programavimo bendrovę Lietuvoje

Aktualu

Darbo grupės išvadų dėl „Naisių vasaros“ projektas: seriale – draudžiama paslėpta politinė reklama

Verslas

„Lietuva“ išsiplėtė – legendinis viešbutis išlieka didžiausiu šalyje

24sek

Klaipėdos „Neptūnas“ į varžovus Čempionų lygoje gavo garsių klubų

Vardai

Ypatingos

07:22
06:20

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Mamos prieš meningokoką

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas