Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Bulių kautynės“ Šiauliuose: begalė virtimų ir ugnies sunaikinta „bulka“

Praėjusį sekmadienį greta Šiaulių esančioje Aleksandrijos motokroso trasoje surengtos varžybos, tačiau jų metu krosinius motociklus pakeitė automobiliai. Čia įvyko ketvirtasis „bulių kautynių“ ir „bulių kroso“ čempionato etapas.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Nors Aleksandrijos trasa labiau pritaikyta motokrosui, tačiau vietos čia atsirado ir „bulių kautynių“ dalyviams. Į renginį atvykę sportininkai ir automobilių naikinimo specialistai turėjo progą prieš startus susipažinti su trasa, kuri dėl gausaus lietaus išvakarėse tapo gana klampi.

Po šios procedūros visi dalyviai buvo pakviesti į burtų traukimo ceremoniją. Šiose varžybose galioja būtent tokia tvarka ir dalyviai starto vietą gauna ne pagal kvalifikacinį laiką, bet burtų keliu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pirmieji prie starto stojo „bulių kroso“ dalyviai. 1,6 litro variklių klasėje jų buvo net 18, tad organizatoriai nusprendė juos skirti į du pogrupius.

Galiausiai greičiausi sportininkai susitiko finale, kur savo pranašumą įrodė Pakruojo ASK narys Lukas Kovera, vairuojantis „Honda Civic“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Dėl antrosios vietos kova užvirė tarp Egidijaus Nevulio ir Artūro Stanio. Kuomet susitinka šie du autokroso veteranai, galima laukti strateginės kovos, o ją šįkart laimėjo Artūras Stanys.

Sportininkas jau antrame rate išprovokavo Egidijaus Nevulio klaidą ir šiam išslydus į išorinę posūkio dalį užsiėmė poziciją vidinėje. Egidijui Nevuliui atakuoti nebepavyko, tad būtent šitokia tvarka sportininkai ir finišavo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Dviejų litrų variklių klasėje triumfavo didesnės konkurencijos iš varžovų nesulaukęs ir visą dieną užtikrintai važiavęs šiaulietis Raimondas Monstvila.

Antrąją vietą iškovojo „Nissan“ vairavęs ir per trasos nelygumus nuolat į orą kildavęs Pakruojo atstovas Šarūnas Budrys. Trečiąją poziciją finaliniame važiavime iškovojo Žagarės sportininkas Egidijus Gužauskas su „Renault“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Itin atkakli ir įdomi kova vyko jungtinėje moterų ir nepilnamečių klasėje. Ten iki pat finalo itin gerai sekėsi Redai Vainauskaitei iš Rokiškio. Finale mergina taip pat demonstravo lyderystę, tačiau trumpoje trasoje ratu pavijo lėtesnį varžovą ir su juo apsistumdė.

Lyderės nesėkme pasinaudojo iš paskos važiavusios merginos. Kiek vėliau iš kovos pasitraukė ir pirmavusi Ema Vitkauskaitė, tad į pirmąją vietą išsiveržė ir šios pozicijos iki pat finišo nebepaleido Indrė Zatorskytė. Jai iš paskos finišavo Monika Žalikauskytė, o trečiąją poziciją iškovojo Reda Vainauskaitė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

„Lengvųjų bulių“ įskaitoje varžėsi net 17 dalyvių, pasiryžusių žiūrovus pradžiuginti virtimais, kontaktais ir visais kitais specialiaisiais efektais, būdingais šiam šou.

Ant trasos šlaitų įsikūrę žiūrovai kuo puikiausiai galėjo matyti kiekvieną susidūrimą ir dalyvių išdarinėjamus triukus palydėdavo ovacijomis bei plojimais. „Bulių kautynių“ šou netikėtai papildė ir dar viena sudedamoji dalis – degantis automobilis.

VIDEO: Šiauliuose per „bulių kautynes“ sudegė „Audi“

„Bulką“ į trasą išvairavęs dalyvis Povilas Rauduvė antrame važiavime buvo priverstas saugiai pasišalinti iš automobilio, kadangi dėl degalų sistemos gedimo benzinas ėmė lietis ant karšto išmetimo kolektoriaus ir jo „bulius“ užsiliepsnojo.

Liepsnos išplito taip greit, kad numalšinti jų trasoje buvusiais gesintuvais įmanoma jau nebebuvo, todėl tą padarė ugniagesių brigada. Tiek ugniagesiai, tiek „bulkos“ vairuotojas buvo apdovanoti gausiais žiūrovų aplodismentais, o automobilis iškeliavo į metalo laužą, kur jam ir vieta. Gaila tik sportinės sėdynės ir sportinių saugos diržų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Reikia paminėti, kad gaila senos „bulkos“ gali būti tik tiems, kurie šių varžybų nėra matę savo akimis. Net patiems dalyviams savo automobilių negaila – jie senus laužus čia būtent ir atveža tam, kad sunaikintų dėl žiūrovų. Retas automobilis iš „lengvųjų bulių“ kategorijos važiuoja du ar daugiau etapų. Dažniausiai jie konstruojami vienerioms varžyboms ir galiausiai iškeliauja po presu.

Tačiau šis incidentas veikiausiai įneš šiek tiek pokyčių kitiems metams. „Lengvųjų bulių“ techniniuose reikalavimuose, ko gero, atsiras du nauji punktai – privalomas gesintuvas ir masės išjungimo mechanizmas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

O dabar metas pakalbėti apie „lengvųjų bulių“ klasės rezultatus, mat čia taip pat yra varžomasi dėl geriausiojo vardo. Taškai skiriami už kontaktus su varžovais – apsukimus, apvertimus, pagalbą įklimpusiam dalyviui ar net savaiminį apsivertimą.

Pirmąją vietą „lengvųjų bulių“ įskaitoje laimėjo Joniškio atstovas Mantas Vilčiauskas. Kiek mažiau aktyviai varžovams „kenkė“ kupiškėnas Kasparas Januška. Trečiosios vietos taurę išsivežė Radviliškio atstovas Karolis Steponas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

„Sunkiųjų bulių“ kategorijoje varžomasi kur kas labiau šarvuotais automobiliais. Dažnai jų kėbulai pakeisti taip, kad nebeįmanoma pažinti, koks kažkada tai buvo modelis.

Šioje įskaitoje taip pat netrūko įspūdingų momentų, o bene labiausiai finale šėlo Joniškio atstovas Nerijus Povilaitis. Jis su savo „Volvo“ net tris kartus užlėkė ant šlaito, kiekvieną sykį šį manevrą baigdamas apsivertimu. Tokia strategija ne tik pradžiugino gausią žiūrovų minią, bet ir atvėrė jam kelią ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Antrąją poziciją iškovojo taip pat aktyviai kontaktavęs su varžovais Edgaras Šapkus, o nugalėtoju tituluotas „bulių kautynių“ veteranas, „Volvo“ „šarvuotį“ vairuojantis Aidas Kandroška iš Rokiškio.

Nors prieš kurį laiką buvo skelbiama, kad šis „bulių kautynių“ ir „bulių kroso“ etapas bus paskutinis šiemet, tačiau kalendorius netikėtai pasipildė dar vieneriomis varžybomis. Nuspręsta, kad finalinis etapas, apibendrinsiantis visus metus, vyks Rokiškio rajone esančioje Bajorų trasoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Organizatoriai jau turi numatę ir datą, kurią turėtų pasižymėti ekstremalių vaizdų ištroškę žiūrovai. O kad vaizdų bus, net neabejojama.

Paskutinis etapas reiškia tai, kad dauguma automobilių šiais metais bus nebereikalingi ir juos galima pribaigti.

Degančios „bulkos“ organizatoriai nepažada, tačiau rugsėjo 17-ą dieną vyks tai, ką galima vadinti automobilių „armagedonu“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius