Dabar populiaru
Publikuota: 2020 sausio 26d. 22:18

Dakar(sk)o dienoraštis Nr.10: greitieji čekai prisipažino, kad jiems kurti automobilius padeda lietuvis

Ankstesniuose dienoraščiuose iš Saudo Arabijos rašiau, kad dėl degalų kainų (pilnas bakas nekainuoja 10 Eur) šioje šalyje dominuoja visų įmanomų gamintojų automobiliai su V6 ir V8 varikliais. Tarp jų sunku nepastebėti įvairiausių modifikacijų „Ford Raptor“. Raptoriais važinėja ir Dakaro ralio komandų atstovai, ir sirgaliai, sekantys karavanui iš paskos.

Dar vienas Dakaro ypatumas – „Ford Raptor“ jau nebe pirmus metus yra Čekijos lenktynininkų sportinis automobilis. Kodėl čekai atstovauja „Ford“? Arba kodėl „Ford“ Dakare asocijuojasi tik su Čekija? Nes ir ekipažas iš Kazachstano važiavo „Ford“, padabintu čekiškais numeriais ir reklamomis.

Daugeliui skaitytojų pirmasis į galvą šovęs atsakymas būtų Martino Prokopo pavardė. Jis 2019 m. su „Ford Raptor“ finišavo šeštoje vietoje! O debiutavo, beje, 2016 m.

Šis buvęs WRC lenktynininkas atstovauja savo privačiai komandai „MP Sports“ ir šiemet į Saudo Arabiją buvo atsivežęs du automobilius. Tačiau, turbūt skaitėte ir matėte, antras ekipažas patyrė sunkią avariją dar bandomajame ruože, prieš startą.

Taigi Martinas Prokopas automobilius ruošia tik savo komandai, tai nėra jo verslas. Plačiau apie tai pasakoja pats pilotas:

„Ford“ magas Miroslavas ir jam talkinantis lietuvis

Tikrasis „Ford“ invazijos Dakare kaltininkas yra Miroslavas Zapletalis (Miroslav Zapletal), iš kurio raptorius perka kiti čekai ir ne tik jie. Dar 2002 m. jis pradėjo kurti „sportinį automobilį sau“. 2012 m. perėjo prie „Ford Raptor“ ruošimo Dakarui. Jam įsodina 5 l „Mustang“ variklį, savo diferencialą, FRT čekišką važiuoklę. Žinoma, naudoja tokių pasaulinio garso gamintojų kaip „Sadev“ pavarų dėžes.

Automobilio kaina prasideda nuo 350 tūkst. Eur, bet ruoštas Dakarui kainuoja 375 tūkst.

Pernai Miroslavas Zapletalis dalyvavo septyneriose lenktynėse Saudo Arabijoje ir visose finišavo. Todėl teigia, kad jo kūrinys yra patikimas, o kokybė atitinka kainą. Beje, su M.Zapletaliu, ieškodamas naujo automobilio, bendravo ir mūsų Vaidotas Žala.

Dar vienas lietuviškas potėpis šioje istorijoje – komandos „Offroadsport“ automobilių variklius programuoja lietuvis, kurio vardą ir pavardę sužinosite peržiūrėję šį interviu, darytą anglų ir čekų kalbomis. Malonios pažinties su rally raid legenda M.Zapletaliu:

VIDEO: Miroslav Zapletal - famous rally raid pilot and sports car developer.

„Raptor“ iš Olandijos ir net Dubajaus

Tęsdamas V8 variklių temą noriu jus supažindinti ir su kitais svarbiais Dakaro žmonėmis, kurie dažniausiai lieka antrame plane. Olandų komanda „Team de Groot“ – Dakaro senbuvė. Jų sunkvežimis gal ir negrasina KAMAZ, bet visuomet pastebimas, ryškus.

„De Groot Fresh Groop“ – tai didžiulė įmonė, iš viso pasaulio į Europą importuojanti vaisius. Dakaro sunkvežimį DAF vairuoja įmonės savininkas Williamas de Grootas, o komandą lydintį „Ford Raptor“ – Benas de Grootas (įmonės vykdomasis direktorius). Jie – broliai. O svarbiausia – kad labai pozityvūs žmonės. Štai trumpa pažintis su Benu:

Iš tiesų Dakaro žmonės – draugiški ir atviraširdžiai. Būtent toks yra Markas iš Dubajaus atvykęs „Raptor“ palaikyti Lenkijos komandos „Dust“, prižiūrėjusios Arūną Gelažninką:

Nežinau, ar mane užkrėtė šių žmonių laisvumas ir pozityvumas, ar dar svaigstu nuo mažų degalų kainų, bet naujausia mano svajonė – automobilis su V8 atmosferiniu varikliu. Turint omeny profanišką mūsų valdžios požiūrį į taršą ir jos kontrolę, tokį automobilį Lietuvoje galima įsigyti pigiau nei gerą „Škoda“ ar VW.

Komentarai: 1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai
Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas