Dabar populiaru
Publikuota: 2020 sausio 4d. 07:50

Dakaras 2020 Saudo Arabijoje: kalendorius, žemėlapis, greičio ruožai ir jų ypatumai

Dakaro ralis 2020 m., trasa
ASO iliustr. / Dakaro ralis 2020 m., trasa

Svarbiausios Dakaro ralio naujienos – specialioje 15min GAZAS rubrikoje DAKARAS 2020. Čia rasite interviu su Dakaro lyderiais, filmuotus pasakojimus apie Lietuvos lenktynininkų status ir finišus, rezultatų lenteles, tvarkaraščius bei greičio ruožų aprašymus. Susipažinkite su Dakaro 2020 kalendoriumi ir 12 greičio ruožų Saudo Arabijos dykumoje bei kalnuotose vietovėse.

Naujausia informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje.

Sausio 2-3 d. atsiėmę automobilius uoste ir sutvarkę formalumus techninėje komisijoje, atsiėmę akreditacijas ir (ne visi) spėję išbandyti techniką dykumoje, lenktynininkai startuos sausio 5 d. rytą Džidoje (Jeddah). Tai – antras pagal dydį, 3,5 mln. gyventojų turintis Saudo Arabijos miestas. Uostas ir šalies ekonomikos centras, kurio istorija skaičiuojama nuo 7-ojo m.e. amžiaus. Vartai į šventuosius Mekos ir Medinos miestus (juo Dakaro ralis aplenks). Juo labiau, kad kitatikiai turistai į Meką neįleidžiami.

Karaliaus Fahdo fontanas, švirkščiantis vandenį 375 km/val. greičiu ir Džidos bokštas (Jeddah Tower), kuris netrukus pasieks 1 001 m aukštį – štai tokios grožybės įkvėps pilotus kovai.

Dakaras 2020 m.: greičio ruožų lentelė
Dakaras 2020 m.: greičio ruožų lentelė

Startas sausio 5 d.: Džida – al Vadžhas (Jeddah > Al Wajh), 752 km – SS: 319 km

195 km nuo Džidos iki pirmojo greičio ruožo (SS1 – special stage). Tuomet laukia 319 km lenktynių ritmu. Tai tikrai nebus lengvas pasivaikščiojimas ar trumpas apšilimas prieš lemiamas kovas. Kiekvienas kilometras pareikalaus meistriškumo. Nes jau pirmąją dieną bus visko: greitų tiesiųjų, vingiuotų ruožų, kopų ir aštrių akmenų. Tai – mini Dakaro modelis, visas rinkinys, parodantis šių ištvermės lenktynių įvairovę.

Suprasti akimirksniu

  • Tai – 42-asis Dakaro ralis.
  • Iš viso startuoja 351 transporto priemonė (pernai – 334). Iš jų – 170 motociklų ir keturračių (dalyvauja Arūnas Gelažninkas), 134 automobiliai ir lengvieji bagiai (šioje klasėje – B.Vanagas, V.Žala/S.Jurgelėnas, A.Juknevičius/D.Vaičiulis, G.Petrus/T.Jančys ir E.Juškauskas/A.Paliukėnas.
  • Taip pat 47 sunkvežimiai.
  • Iš viso 557 dalyviai, atstovaujantys net 53 tautoms.

Sausio 6 d.: Al Vadžhas – Neomas (Al Wajh > Neom), 401 km – SS: 367 km

Šiame greičio ruože prie „švarių“ Pietų Amerikos plotų pripratę dalyviai turės gerai paprakaituoti. Greičio ruožą sudarys daug keliukų. Šios dienos iššūkis pareikalaus nemažai patirties ir įgūdžių. Šią dieną dalyviai supras, kad naviguoti Saudo Arabijoje yra itin sudėtinga. Laikas išmokti skaityti naujus orientyrus, kai priekyje išdygs sudėtingos sankryžos su keletu persipynusių keliukų.

Motociklams ir keturračiams – pirmoji „super maratono“ diena.

Sausio 7 d.: Neomas – Neomas (Neom > Neom), 489 km – SS: 404 km

Žiedo formos etapas greta būsimo megapolio Neomo yra tikras perlas. Šis greičio ruožas drieksis Jordanijos pasienyje per kanjonus ir kalnus ant biraus smėlio kilimo. Jo metu dalyviai pakils iki 1400 metrų aukščio, tai aukščiausia vietovė 2020 metų ralio maršrute, o motociklininkams tai bus finišo „super maratone“ diena.

Sausio 8 d.: Neomas – Al Ula (Neom > Al Ula), 676 km – SS: 453 km

Šios dienos darbotvarkėje dalyvių lauks lygios smėlėtos ir žvyro atkarpos, kurios drieksis vietinės reikšmės keliukais. Bet viską apsunkins navigacijos užduotys, kur reikės aiškių ir greitų sprendimų. Istorijos mėgėjai galės išsitraukti kameras, nes maršutas eis pro Nabateano šventyklas.

Sausio 9 d.: Al Ula – Hailas (Al Ula > Ha'il), 563 km – SS: 353 km

Šią dieną dalyviai praleis smėlynuose tarp gigantiškų uolų, kurios pasitarnaus, kaip orientyras. Jos padės dalyviams susigaudyti ir išvengti brangiai kainuosiančių navigavimo klaidų! Ne toks techniškas, bet gan įspūdingas etapas su milžiniškais smėlio kalnais. Nuo jų leidžiantis, teks saugotis dykumose augančių žolių kupstų. Čia vairuotojai turės išlikti labai atidūs.

Sausio 10 d.: Hailas – Rijadas (Ha'il > Riyadh), 830 km – SS: 478 km

Peizažo kaita bus dramatiška. Šį kartą ypatingas etapas visiškai smėlynuose. Po gan greito starto, kliūčių ekspertai galės pasinaudoti savo žiniomis ir įgyti pranašumą. Vairuotojai, įvaldę įgūdžius Sacharos dykumoje, tikrai tuo pasinaudos. Po šio etapo dalyvių lauks poilsio diena.

Sausio 11 d.: Rijadas > poilsio diena

Dideli sodai, suteikę miestui vardą XVIII amžiuje, dabar užleidžia vietą civilizacijai, kuri dabar telkiasi daugiau nei 1500 kv. km plote (pvz., Paryžiaus plotas: 105 kv. km, Buenos Airių – 203 kv. km), o gyventojų skaičius jau perkopė daugiau nei šešis milijonus. Demografinis bumas nuo 1970 m. mieste ėjo koja kojon su architektūros revoliucija, kuri šaliai padovanojo įspūdingų dangoraižių peizažą, įskaitant 267 m „Al Faisaliyah” centrą, 302 m „Karalystės“ centrą ir 307 m aukščio „Burj Rafal“ dangoraižį.

Sausio 12 d.: Rijadas – Vadi ad Davasyras (Riyadh > Wadi Al-Dawasir), 741 km – SS: 546 km

Antroji Dakaro ralio dalis privers pasiraitoti rankoves. Po ilgai lauktos poilsio dienos, išsilaižę kovų žaizdas, dalyviai susirems ilgiausiame greičio ruože šiame ralyje. Jis bus ir pats sudėtingiausias. Po kelis kilometrus siekiantys kopų laukai yra išsibarstę visame maršrute. Reikės kopti, leistis ir itin atidžiai sekti kelio knygą. Pats greičio ruožas yra greitas... bet ne per greitas!

Sausio 13 d.: Vadi ad Davasyras > Vadi ad Davasyras, 713 km – SS: 474 km

Vėl kilpa. Dalyvių karavanas pasuks į pietus. Čia pasitiks kalnų peizažas, kanjonai ir stebinantys spalvų kontrastai, pvz., juodi akmenys ant balto smėlio… Greičio fanai pagaliau sulauks savo akimirkos ir galės atlenkti geležėlę arba atsukti rankenas net 40 km ilgio tiesiojoje, tačiau etapo metu laukia klastingi kopų masyvai, kurie pareikalaus nemažo budrumo.

Sausio 14 d.: Vadi ad Davasyras – Haradas (Wadi Al-Dawasir > Haradh), 891 km – SS: 415 km

Tai vienas iš ilgesnių etapų, kuris drieksis per vadinamąjį „tuščiąjį ketvirtį“. Pagrindinis veiksnys greičio ruože bus tikslumas. Trasa drieksis kieto grunto paviršiumi su daug kliūčių. Tie, kurie nebus atsargūs, gaus nemažai pamokų. Pasiekęs Harado miestą, kuriame klesti naftos ir žemės ūkio verslai, ralis pereis į naują fazę.

Sausio 15 d.: Haradh > Shubaytah, 608 km – SS: 534 km

Šis maratoninis greičio ruožas pareikalaus svarbiausių įgūdžių ralyje. Ypač ištvermės.

Pirmoje dalyje dalyviai pateks į neaprėpiamas „tuščiojo ketvirčio“ bekelės platybes. „Empty quarter“ tai ne vieta, kur bus lengva, nes paskutiniai 30 kilometrų eina tiesiai per kopas. Naktis čia užklumpa akimirksniu! Finiše tik dalyviai gali padėti vieni kitiems.

Sausio 16 d.: Shubaytah > Haradh, 744 km – SS: 379 km

Diena prasidės fantastiškais 80 kilometrų įstabiausiomis šalies kopomis. Esant tokiam atstumui, dalyviai gali lengvai pasiklysti smėlynuose, grožėtis tikrai nebus kada. Išlindę iš kopų ekipažai patrauks pirmųjų juodojo aukso tyrinėtojų pėdomis link maratoninio etapo finišo.

Sausio 17 d.: Haradh > Qiddiyah, 447 km – SS: 374 km

Šalti nervai bus patikimas sąjungininkas paskutiniame greičio ruože. Intriga išliks iki finišo ir galutinėje įskaitoje dar gali būti siurprizų. Paskutinis šimtas kilometrų privers šturmanus vėl paplušėti iš peties ir taps tikru jų galvos skausmu, kaip ir pirmąją ralio savaitę.

Bet finišo linija netoli! Speciali 20 km ilgio finišo atkarpa jau neturės įtakos galutiniam rezultatui. Šio etapo finiše paaiškės ir specialaus prizo „Qiddiyah Trophy“ nugalėtojo vardas, kurį organizatoriai įteiks paskutinio greičio ruožo finiše.

Ralio finišas ir apdovanojimų podiumas

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Praktiški patarimai

Skanumėlis

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas