Dabar populiaru
Publikuota: 2020 sausio 7d. 22:00

Dakaras elektrifikuojasi: elektromobiliais važiuos po poros metų, hibridu – jau šiemet

„Acciona“ bolidas
„iGo2Dakar“ nuotr. / „Acciona“ bolidas

Dakaro ralis visada buvo puiki proga gamintojams išbandyti savo naujoves ir inovacijas. Keli tūkstančiai sudėtingų kilometrų leidžia objektyviai įvertinti ir tai, kas veikia gerai, ir pamatyti tobulintinas vietas.

Sunkiausiomis vadinamose pasaulio lenktynėse vis daugiau gamintojų testuoja ir savo elektra arba hibridine pavara varomas transporto priemones. Sakoma, jog ateityje elektra įveikti šį ralį gali tapti kiekvieno gamintojo prestižo reikalas.

Pirmą kartą vien elektra varomas automobilis Dakaro ralį įveikė 2017 metais. „Acciona“ komanda tada finišavo paskutinėje vietoje, bet pagrindinis laimėjimas buvo tai, kad argentiniečiams Arieliui Jatonui ir Tito Rolonui pavyko pasiekti finišą Buenos Airėse po sunkių 9000 kilometrų.

„iGo2Dakar“ nuotr./„Acciona“ bolidas
„iGo2Dakar“ nuotr./„Acciona“ bolidas

Šiemet ši komanda pristatė dar vieną savo elektrinį visureigį, skirtą ištvermės raliams. „iGo2Dakar“ kalbino komandos atstovą, kuris papasakojo, kad elektromobilis pasiekia daugiau nei 500 arklio galių (AG).

„Ši mašina pakankamai greita. Turbūt greitesnė nei bet kuri kita mašina, dabar važiuojanti Dakare“, – pasakojo „Acciona“ komandos narys.

„iGo2Dakar“ nuotr./„Acciona“ bolidas
„iGo2Dakar“ nuotr./„Acciona“ bolidas

Naujasis jų kūrinys aprūpintas dviem elektriniais motorais. Vienas varo priekinius ratus, kitas – galinius. Baterijų talpa siekia 50 kWh, iki 100 km/val. elektromobilis įsibėgėja per 4,5 sekundės. Kol kas automobilis sportiniu režimu gali važiuoti apie penkiolika minučių, bet gamintojai siekia šį laiką prailginti.

Automobilio viduje esančiais valdikliais ekipažo nariai gali keisti įvairias jo savybes. Pavyzdžiui, kiek galios perduodama į priekį ar į galą. Už vairo esančiomis mentelėmis galima reguliuoti regeneracijos stiprumą, kuri veikia panašiai, kaip stabdymas motoru vidaus degimo variklius turinčiuose automobiliuose. Atstovas pasakojo, kad regeneracijos funkcija gali veikti ir kaip rankinis stabdys.

Baterijos įmontuotos už ekipažo nugarų, o jų vieta ten parinkta dėl optimalaus svorio balanso. Bendras viso bolido svoris siekia 1,7 tonos ir tai, pasak „Acciona“ atstovo, yra mažiau nei sveria daugelis kitų sportinių automobilių Dakare. Dėl gero balanso automobilis yra labai lengvai valdomas.

„iGo2Dakar“ nuotr./„Acciona“ bolidas
„iGo2Dakar“ nuotr./„Acciona“ bolidas

Sėkmė įkvėpė kitus

Nors dar toli gražu ne visi gamintojai spėjo paruošti savo elektrinius bolidus lenktynėms, savo ruošiamus projektus pristatė dar dvi komandos. „The Spark Racing Technologies“ komanda pristatė savo elektrinį bagį „Extreme-E Odyssey 21“, kuris jau neilgai trukus turėtų pasirodyti ralio reido trasose.

Nors dar nebaigtas, tačiau, pasak jo gamintojų, jau kitame Dakaro ralyje turėtų pasirodyti ir elektra varomas motociklas. Italų kompanija „Tacita“, įkurta 2009 metais, jau 2012 startavo „Merzouga“ ralyje su savo pagamintu prototipu. Tai buvo pirmas kartas pasaulyje, kai elektrinis motociklas dalyvavo ralio reido varžybose.

Hibridas – jau šiemet

Nors šių metų Dakaro ralyje vien elektra važiuojančių nebus, vienas iš sunkvežimių bus varomas hibridine pavara.

507 numeriu pažymėtą „Riwald“ komandos „Renault“ sunkvežimį Gertas Huzinkas bandys sėkmingai nuvairuoti iki finišo.

Ši kompanija – tai Danijos atliekų perdirbimo industrijos lyderė. Kaip jie teigia, norėdami pademonstruoti savo atsidavimą veiklai, nusistatė tikslą, kad per artimiausius tris metus vienas iš jų hibridinių sunkvežimių pasiektų prizinę poziciją savo klasėje.

Komentarai: 1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Praktiški patarimai

Skanumėlis

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas