Dabar populiaru
Publikuota: 2019 sausio 4d. 13:53

„Dakaro kariai“: Apie Benedikto Vanago rožinius akinius

Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio finiše
Tomo Tumalovičiaus nuotr. / Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio finiše 2013 m.

„Jie – pilotai, šturmanai, mechanikai – yra labai skirtingi. Tai Benediktas, verslininkas, lenktynininkas, sukūręs Dakaro rinkodarą Lietuvoje“, – knygos „Dakaro kariai“ įžangoje apie Benediktą Vanagą, kuris šiemet dalyvaus jau septintame Dakare, rašo žurnalistas, dukart pats dalyvavęs Dakare Afrikoje ir kartą finišavęs Valdas Valiukevičius. Ketvirtoji ištrauka, kuria su savo skaitytojais dalijasi 15min, yra apie pirmąjį B.Vanago startą Pietų Amerikoje 2013 m.

Visos naujienos apie Dakaro ralį (spauskite čia)

Rožiniai akiniai

2013 metų Dakaro ralio trasos ilgis – 8574 kilometrai

Greičio ruožų ilgis – 4155 kilometrai

Maršrutas – Peru–Argentina–Čilė

Startavo 153 automobiliai, 183 motociklai, 38 keturračiai, 75 sunkvežimiai

Karteniškis Gintautas Igaris nutarė, kad vieno medalio jam negana ir jis gali finišuoti aukštesnėje pozicijoje. Taigi susiruošė į 2013 metų Dakaro ralio maratoną Pietų Amerikoje.

Komandos nuotr./Gintautas Igaris
Komandos nuotr./Gintautas Igaris

Sykiu į startą pirmąsyk stojo Benediktas Vanagas su Sauliumi Jurgelėnu. Antraisiais metais Gintas labiau pasitikėjo savo jėgomis, dėl to važiavo greičiau. Deja, patirta avarija jam sutrukdė pasiekti finišą, nes lenktynininkui lūžo ranka.

B.Vanagas norėjo parodyti Dakaro lyderiams, kaip reikia važiuoti

B.Vanagas, prisimindamas savo pirmąjį startą 2013 metų Dakaro lenktynėse sakė, kad tuomet jie į startą važiavo pernelyg optimistiškai nusiteikę. Prieš tai sėkmingai finišavę ralio reiduose „Šilko kelias“, pasivaržę su geriausiais pirmojo dešimtuko ekipažais, jie nutarė, kad atėjo laikas parodyti Dakaro lyderiams, kaip reikia važiuoti...

„Tada mes atvykome su rožiniais akiniais“, – dabar prisimena Benediktas. Pradžioje spustelėjęs, jis finišavo 17 vietoje tarp visų Dakaro liūtų. Tada ir prasidėjo. Benediktas bandė skristi kaip ralio greičio ruože, tačiau neįvertino, kad už posūkio, už kopos viršūnės, už kiekvienos nematomos vietos gali laukti klastingas griovys, skardis, akmuo, kuris išmuš ratą, sulaužys pakabą, apvers automobilį.

Taip ir vyko. Beveik kasdien Benediktas grįždavo į stovyklą vėlai, sulaužytu, sudaužytu automobiliu. Dėl daugybės avarijų ir remonto trasoje, važiavimo naktimis ekipažą kankino baisus nuovargis, kartais pilotas pats nesuprasdavo, ką ir kodėl padarė.

Tomo Tumalovičiaus nuotr./Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas važiuoja Dakaro podiumu
Tomo Tumalovičiaus nuotr./Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas važiuoja Dakaro podiumu

Turbūt visi lietuviai, stebėję 2013 metų Dakaro maratoną per televiziją, niekada neužmirš vaizdo, kai Benedikto pilotuojamas „Oscar“ automobilis pakibo ant bedugnės krašto. Ši vaizdo medžiaga verta geriausių kaskadininkų epizodų. Tai buvo vienas tų atvejų, kai lenktynininkas „prisidirbo“ būdamas pernelyg pavargęs ir iki šiol negali suprasti, kaip tai nutiko. Žinoma, jis dėkingas likimui, kad tada automobilis pakibo, o ne nukrito nuo skardžio į žemai apačioje tekančią upę... Vis tik visai komandai labai stengiantis finišą pavyko pasiekti. Ekipažas gavo medalius ir iškovojo 65 vietą.

VIDEO: Benediktas Vanagas and Saulius Jurgelėnas on the edge at DAKAR 2013 HD

Po šio finišo ekipažas išsiskyrė. Saulius norėjo, kad pilotas labiau klausytų šturmano komandų, mažiau rizikuotų be reikalo, o Benediktas nenorėjo jam paklusti. Ir, ko gero, niekam nepaklūsta iki šiol.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

04:41
01:21
06:02

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie Gazas