-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Dakaro ralio motociklininkai: legendos ir herojai, pasirinkę važiuoti be jokios pagalbos

Kiekvieno Dakaro ralio dalyvio istorija - kova su savimi, gamta, kartais ir su varžovais ar netgi kova už būtį - yra ypatinga, unikali ir verta išgirsti. Tačiau nebūtinai apie jas sužinome. Norint atrasti daugiau, privalu kasti giliau. Viena vertus, daugiausia žinome apie lyderius, kita vertus – tai niekada neužgoš kitų dalyvių asmeninių pasiekimų.
Dakaras 2018: penktoji išbandymų Peru smėlynuose diena
Dakaras 2018: penktoji išbandymų Peru smėlynuose diena / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Šį kartą – prisiminimai apie Dakaro legendas ir herojus. Temą pratęsime, nors ji yra neaprėpiama, – Dakare apstu istorijų, apie kurias knieti rašyti knygas.

„Kiečiausi“ herojai

„Kiečiausio“ ralio „kiečiausia“ kategorija vienareikšmiškai yra „Malle Moto“ kategorija, šiais metais pavadinta „Original by Motul“. 2018-aisiais šioje klasėje užsiregistravo rekordinis dalyvių skaičius skaičiuojant nuo Dakaro, kai jis dar vyko Afrikos žemyne – 28 dalyviai dalyvauja šių metų maratone be jokios palydos.

Tai – herojai, kurie dieną važiuoja, vakare arba naktį „spalvina“ savo kelio knygas (o tai užtrunka ne vieną valandą) ir remontuoja, tvarko savo motociklus, o paryčiais numigę kelias valandas ir vėl važiuoja. Ir taip dvi savaites

Nors kiekvienas ištvermės ralis turi „Malle Moto“ klasę, deja, šie herojai yra kiek primiršti. Iš Dakaro žiniasklaidos norėtųsi daugiau – ne tik glaustų įrašų apie kategorijų lyderius, bet ir važiuojančių gale arba važiuojančių kitaip. Kita vertus, kol kas niekas iš gamyklinių komandų taip pat nebuvo suinteresuotas parodyti Dakaro iš arčiau – ir tai stebina. Jeigu prieš 12 metų sukurtas „Race to Dakar“ buvo bene vienintelis rimčiausias Dakaro užkulisių liudijimas (tiesa, ne „Malle Moto“), tai pagaliau Dakaro, o ypač – „Malle Moto“ – gerbėjai gali mėgautis nauju vardu (ir vaizdu) ralio istorijoje.

VIDEO: „Race to Dakar“

Lyndono Poskitto fenomenas

Britas, 39-erių Lyndonas Poskittas jau yra Dakaro žvaigždė. Jo dėka žiūrovai, kurie nesidomi motociklais arba nežino apie "Malle Moto", atrado Dakarą iš naujo.

„Races To Places“ autorius, motociklininkas keliautojas ir lenktynininkas 2013-aisiais šį maratoną užbaigęs „įprastai“, 2017-aisiais sugrįžo į „kiečiausią“ klasę: vienas, su filmavimo kamera. Jo rodyti siužetai ir prieš 2017-ųjų Kalėdas pristatytas filmas daugeliui priminė, kas yra „tikrasis“ nuotykio arba Dakaro skonis.

VIDEO: Trailer - Malle Moto: The forgotten Dakar story.

Nors Lyndonas vyko su aiškiu tikslu – nugalėti šioje klasėje, bet liko antroje vietoje, jis vis tiek tapo žiūrovų širdžių čempionu. Pasaulis greitai pamilo šį nuotykių keliautoją-motociklininką.

„Važiuoju „Malle Moto“, nes tai – senojo kirpimo, tikroji nuotykių dvasia“, – sakė 100-uoju numeriu pažymėtas L.Poskittas, šįmet ir vėl kovojantis už pergalę.

Asmeninio albumo nuotr./Olivieris Painas ir Lyndonas Poskittas 6-ame greičio ruože. 2018 Dakaras
Asmeninio albumo nuotr./Olivieris Painas ir Lyndonas Poskittas 6-ame greičio ruože. 2018 Dakaras

Šeštąją „rally-raid“ dieną jis pagaliau finišavo pirmas savo klasėje ir yra 40-as bendrojoje įskaitoje.

Šiais metais britas išvyko su media komanda ir kiekvieną dieną pateikia šviežius vaizdo įrašus, o kiek leidžia ryšys – ir gyvai. Jį stebėti – tai tarsi užpildyti ilgai žiojėjusią tuštumą, kurią sukūrė patys Dakaro organizatoriai. Tokio išsamaus „gido“ apie tai, kas yra šios lenktynės dar nėra buvę.

„Jeigu Dakaras trunka taip ilgai, kodėl TV rodo tokius trumpus reportažus?“, – retoriškai, bet taikliai klausia šis herojus, jau įrašytas į Dakaro istoriją.

Marga varžovų brolija

Ši klasė sklidina įdomių istorijų ir asmenybių. Man visada kirbėjo mintis: norėtųsi, kad ir lyderiai pabandytų važiuoti šioje klasėje. Šįmet tai turime: prancūzas Olivieris Painas, paprastai važiuojantis pirmųjų dešimtuke, savo 11-ąjį Dakarą „ima“ šioje, „Original“ klasėje, pažymėtas 16-uoju startiniu numeriu. Ir jam puikiai sekasi.

VIDEO: Magazine - Olivier Pain - Stage 6 (Arequipa / La Paz) - Dakar 2018

2017-aisiais šioje klasėje nugalėjo pirmasis "Malle Moto" dalyvis iš Estijos – Toomas Triisa (dalyvavęs kartu su kolega Martu Meeru). Daugkartinis savo šalies enduro čempionas, motociklu važiuojantis nuo 3-jų metų, dabar, būdamas 34-ų, Dakarą baigė 30-oje pozicijoje bendroje įskaitoje.

Asmeninio albumo nuotr./Lyndonas Poskittas
Asmeninio albumo nuotr./Lyndonas Poskittas

„Kadangi 2014-aisias suvažiavau įprastą Dakarą, norėjau kažko naujo ir įdomaus. "Malle Moto" tam puikiai tiko. Šiais metais ruošiuosi Senajam Dakarui – „Africa Eco Race“ ir „Red Bull Romaniacs“ varžyboms“, – 15min teigė T.Triisa.

VIDEO: Toomas Triisa: Dakar 2017 (Malle Moto) pre-race interview

Vienas iš „kiečiausių“ – ir olandas, 48-erių Jurgenas van den Goorberghas, pravarde „Skraidantis olandas“. 2016-ųjų "Malle Moto" čempionas anksčiau buvo profesionalus "Moto GP" lenktynininkas, startavęs apie 170 kartų aukščiausio rango pasaulio plento žiedo lenktynėse.

Jis laikomas „šlapios dangos ekspertu“, o baigęs lenktynininko karjerą testavo „Michelin“ padangas, skirtas „Moto GP". Vėliau olandas pradėjo važinėti „Enduro“, „Trial“ ir „Supermoto“ čempionatuose. Šiais metais jis važiuoja savo 10-ąjį Dakarą.

Beje, 2017-aisiais „Misterio Dakaro“ Stephane'o Peterhanselio partrenktas motociklininkas – slovėnas Simonas Marčičius – „susiremontavo“ sužeistą koją ir šįmet vėl važiuoja. „Malle Moto“ klasėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius