Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ komandos šturmanas, po penktadienio vakaro trumposios spaudos konferencijos sakė, kad šių metų Dakaro ralio jau nebetęsia maždaug ketvirtadalis lenktynininkų.
„Kiek keista girdėti tai, kad iš pirmą kartą važiuojančių ralyje tebelikę maždaug 84 proc. sportininkų, – pasakojo S.Jurgelėnas. – Nuostabą teisėjams kelia ir tai, kad motobagių klasėje iš ten esančių 11 – 10 tebesivaržo. Ankstesniais metais būdavo taip, kad tie mažyliai gana greitai pasitraukdavo dėl techninių gedimų, šiemet matyti, kad jie gerai techniškai pasiruošę.“
Maratono dieną taisykles kaip reikiant sugriežtino ir organizatoriai. Į Ujūnio miestą neleidžiama įvažiuoti net medijos komandų automobiliams, kad nepasitaikytų nesąžiningų atvejų, kai bandoma suteikti lenktynininkams pagalbą iš šalies arba perduoti reikiamas detales.
Pirmiausia ilgas pervažiavimas
Šios dienos greičio ruožą, kurio ilgis 425 kilometrai, sportininkai pasieks tik beveik po 300 km ilgio pervažiavimo. Tad iš bivako Lietuvos laiku pirmasis automobilis pajuda 11 val. 20 minučių.
Organizatoriai numato, kad pervažiavimą visi ekipažai turėtų įveikti per 4 val. 25 minutes.
Lietuvių starto laikai
Pirmasis šiandien startuoja „Peugeot“ komandos sportininkas Carlosas Sainzas, šeštame greičio ruože buvęs greičiausias. Jo startas – 16 val. 58 min.
Lietuvos ekipažai startuoja visiškai netrukus.
Pirmasis į trasą lėks Benediktas Vanagas, Lietuvos laiku iš 14 pozicijos jo startas – 17 val. 33 min.
Antrasis – Vaidotas Žala, Lietuvos laiku jo startas iš 18 pozicijos – 17 val. 41 min.
Trečiasis – Antanas Juknevičius, jo startas Lietuvos laiku iš 30 pozicijos – 17 val. 55 min.
Balys Bardauskas startuoja iš 105 pozicijos, Lietuvos laiku 16 val. 6 min. 30 sek.
Daugiausia – kieto grunto
Smėlynus iškentėję sportininkai šiame greičio ruože jų beveik nematys. Organizatorių duomenimis, mažiau nei trečdalis greičio ruožo bus smėlėtas, didžioji dalis – kieta, akmenuota danga.
Čia lenktyniaujantiems teks elgtis atsargiai ir taupyti ratus, mat turimų su savimi turės užtekti net dviem ralio dienoms.
Visas greičio ruožas ganėtinai aukštai virš jūros lygio. Didžioji dalis lenktynių vyks 3,5–3,7 km aukštyje. Artėjant finišo link laikinai teks pakilti maždaug į 4 km aukštį, o finišavus – vėl nusileisti į 3,7 km aukštį.
Toks aukštis bei jo svyravimai gali nepatikti jautresniems. Taip pat, porą dienų anksčiau kalbėjo mechanikai, aukštis taps išbandymu ir technikai, mat aukštai kalnuose automobiliams gali trūkti galios.