Ralio organizatoriai, siekdami paįvairinti lenktynes, šiandien parengė ypatingą starto tvarką ralio greičiausiems. Pirmieji 25 starto dalyviai – geriausią rezultatą 10-ame greičio ruože pademonstravę kiekvienos klasės dalyviai. Kitaip tariant, vienu metu startuos po penkis motociklų, keturračių, motobagių, automobilių ir sunkvežimių klasės sportininkus.
Automobilių klasėje lenktyniaujančių Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio, Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno, Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažai startuoja tarp pirmųjų 25 šios klasės dalyvių.
A.Juknevičius ir D.Vaičiulis, vakar pademonstravę geriausią tempą ir atvažiavę 18-oje vietoje, startuoja iš 19-os pozicijos. Lietuvos laiku jų startas – 15 val. 31 min.
Antrieji, iš 22 pozicijos, startuoja V.Žala ir S.Jurgelėnas, 10-ą greičio ruožą užbaigę būdami 21-oje vietoje. Jų startas Lietuvos laiku – 15 val. 35 min.
Treti iš lietuvių ekipažų startuoja B.Vanagas ir S.Rozwadowskis, kurie, nors ir atvažiavo į 10 greičio ruožo finišą būdami 15-oje vietoje, neatrado dviejų kelio punktų, už tai gavo 1 val. baudos ir buvo nustumti į 24-ąją vietą. Jie startuoja iš 24 pozicijos ir jų startas Lietuvos laiku – 15 val. 38 min.
Balys Bardauskas, Lietuvos motociklininkas, prie starto linijos šiandien stoja būdamas 85-as. Jo startas Lietuvos laiku – 14 val. 40 min.
Į finišą – trim ratais
Vakarykštė diena lietuviams nebuvo lengva. B.Vanago ekipažas finišą pasiekė važiuodamas trimis ratais, o likusieji du, nors ir grįžo sveikais automobiliais, neslėpė, kad trasoje buvo suktybių. Ir dar vakar vakare ne vienas perspėjo, kad šį diena gali būti dar sudėtingesnė.
„Organizatoriai kasmet pateikia tokių „razinų“ ir pasistengia, kad dalyviai paklaidžiotų. Ir tokia pati diena laukia šiandien“, – tikino Antanas Juknevičius, „Craft Bearings“ komandos pilotas, kalbėdamasis su 15min.
Didžioji dalis – smėlynai
Iki greičio ruožo pradžios ralio dalyviams teks nuvažiuoti kiek daugiau nei 200 km. Dar 280 km teks įveikti greičio ruože.
Didžioji dalis – 75 proc. – trasos sudaro smėlis. Likusi dalis – žvyro danga ir šiek tiek augmenijos. Visgi Carlosas Brebbia, vienintelio Lietuvos motociklininko Balio Bardausko komandos vadovas, priminė, kad Fiambalos, kur link šiandien judės visas Dakaro ralis, apylinkės yra pagarsėjusios kaip pragariška vieta, kur prognozuoti įvykių eigą sudėtinga.
Pavyzdžiui, 2009 m. Carlosas Sainzas čia, būdamas ryškiu lyderiu automobilių klasėje, nukrito į išdžiūvusios upės vagą ir dėl rimtos traumos, kurią patyrė šturmanas, buvo priverstas trauktis iš lenktynių.
2013 m. kalnuose prasidėjus liūčiai per kelias minutes sparčiai pakilęs vanduo nunešė kelias mašinas.
Šiandien kol kas apie stichijas nekalbama, tačiau savo padarys maždaug 40 laipsnių kaitra ir „feš-feš“ dulkės.