Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti
2019 01 15 /2023 01 09

Dakaro sunkvežimiai anksčiau buvo galingesni – kaip DAF tragedija pakeitė taisykles?

Įsivaizduokite, kad turite sunkvežimį ir norite padidinti jo galią. Galite ieškoti naujo variklio, montuoti turbokompresorius, geresnes išmetimo, įsiurbimo, aušinimo sistemas, tačiau rezultatus ribos noras išlaikyti mechaninį sunkvežimio patikimumą. DAF manė, kad surado geresnę išeitį – į savo Paryžiaus-Dakaro ralio sunkvežimį sumontavo du variklius. Taip gimė DAF Turbotwin, tačiau jis pateko į skaudžią avariją ir tapo sustabdytų lenktynių priežastimi.
DAF Turbotwin II – šis dviejų variklių monstras dalyvavo 1988-ųjų Paryžiaus-Dakaro ralyje.
DAF Turbotwin II – šis dviejų variklių monstras dalyvavo 1988-ųjų Paryžiaus-Dakaro ralyje. / P.Kemps, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Visos Dakaro ralio naujienos, nuotraukų galerijos, laidos, rezultatai

„HINO500 Series“ yra pažangūs šiuolaikiniai Dakaro sunkvežimiai, tačiau jie išvysto 493–515 kW galią. Panašia galia gali pasigirti ir kiti sunkieji Dakaro ralio dalyviai, tačiau nemanykite, kad tai yra progreso rezultatas. Anksčiau sunkvežimiai išvystė kur kas daugiau galios. Štai minėtas dviejų variklių DAF Turbotwin išvystė maždaug 740 kW.

Šis DAF kūrinys buvo tiesiog gąsdinančiai greitas. Tuo metu devintojo praeito amžiaus dešimtmečio pabaigoje Dakaro ralyje dominavo „Peugeot 205 T16“ bolidai. Tai buvo išskirtinai greiti automobiliai, tačiau dviejų variklių DAF varžėsi net su jais, nepaisant to, kad buvo nelyginamai sunkesnis. O kaip gi kitaip – šis pakvaišęs DAF Turbotwin turėjo po vieną turbokompresorinį dyzelinį 11,6 litrų variklį kiekvienai ašiai.

Turint omenyje, kad DAF 1987 metų Paryžiaus-Dakaro ralyje turėjo galingiausią sunkvežimį, kuris išvystė didžiausią greitį ir pasižymėjo geriausiu pravažumu, nieko keisto, kad būtent šiam gamintojui atiteko nugalėtojo titulas sunkvežimių klasėje. Antrąją vietą užėmęs sunkvežimis atsiliko net 14 valandų – DAF Turbotwin niekam nepaliko šansų.

Tačiau užmigti ant laurų DAF neketino ir kitais metais pristatė dar labiau pašėlusią Turbotwin versiją. Naujasis sunkvežimis turėjo daugiau aliuminio dalių savo rėme, kad būtų kiek įmanoma lengvesnis, o bendra dviejų 11,6 litrų variklių galia išaugo iki 910 kW.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius