Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dakaro taisyklės (2). Penkios klasės, kuriose varžosi keli šimtai dalyvių

Norintys dalyvauti Dakaro ralyje turi perskaityti kelis šimtus puslapių taisyklių. Jos kasmet papildomos. Pavyzdžiui, 2021 m. Dakaro ralyje startuos nauja automobilių klasės kategorija – „Dakar Classic“, kuriai netgi atskira trasa numatyta – kad seni istoriniai automobiliai netrukdytų greitesniems naujos kartos bolidams.
Dakaro ralio klasės
Dakaro ralio klasės / 15min koliažas

Visos Dakaro ralio naujienos – vienoje vietoje. Spauskite čia.

Istorinių automobilių kategorija yra daugiau egzotika, nei aistras kurstanti sportinė intriga. Todėl tik trumpai priminsime, kad Dakaro ralio organizatoriai ASO („Amaury Sport Organisation“) naujoje „Dakar Classic“ kategorijoje kvietė dalyvauti transporto priemones, kurios Dakare varžėsi iki 2000 metų.

„Dakar Classic“ lenktynės vyksta lygiagrečiai su Dakaro raliu: lenktynės prasidės ir baigsis tą pačią dieną, dalyviai įsikurs tuose pačiuose bivakuose. Tačiau istorinių automobilių klasei lenktynių formatas bus adaptuotas – trumpesnė ir lengvesnė trasa, kurią saugiai įveikti pajėgtų senesni automobiliai.

Dakaro ralio klasės

Jei žvelgtume į sportinę kategoriją, Dakaro ralyje besivaržančias transporto priemones galėtume suskirstyti į penkias klases, kuriose jos konkuruoja: motociklų, keturračių, lengvųjų automobilių, motobagių (SxS) ir sunkvežimių.

Lengvieji automobiliai skirstomi į penkias grupes: T1 (prototipai arba perdaryti sportiniai automobiliai), T2 (šiek tiek modifikuoti gamykliniai automobiliai), T3/T4 (lengvieji prototipai ir motobagiai SSV) bei T5 (sunkvežimiai).

Taigi Lietuvos sportininkai, startuojantys automobiliais (B.Vanagas, V.Žala, A.Juknevičius, G.Petrus, E.Juškauskas) priskirtini tai pačiai T1 klasei.

Kiekviena iš šių klasių skirstoma į smulkesnius pogrupius pagal techninį reglamentą. Pavyzdžiui, Ginto Petraus galu varomas bagis priskirtinas T1.3, Benedikto Vanago benzininis 4x4 „Hilux“ – T1.1, o Vaidoto Žalos 4x4 dyzelinis MINI – T1.2. Tačiau, nepaisant šių variklio, važiuoklės ir pakabos skirtumų, visi šie automobiliai varžosi toje pačioje klasėje T1.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius