Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dar kartą apie „Mitsubishi“ pasitraukimą

Šeštas pagal dydį Japonijos auto gamintojas – „Mitsubishi“ paskelbė liūdną žinią ralio reido (vienos žinomiausių šios lenktynių serijos varžybos yra Dakaro ralio maratonas) gerbėjams. Koncernas nusprendė pasitraukti iš ralio reido varžybų serijos, įskaitant ir Dakaro maratoną, kur šie automobiliai dominavo per pastaruosius metus.
„Mitsubishi“ traukiasi
„Mitsubishi“ traukiasi / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Trečiadienį išplatintame pranešime spaudai „Mitsubishi“ korporacija paskelbė, kad tokio sprendimo priežastis – kaštų mažinimas, jau tampantis niūria nūdienos tradicija ypač tarp pastarosios šalies atstovų. Japonų gamintojai ėmėsi bene drastiškiausių priemonių nuo to, kai „Formulę-1“ paliko „Honda“. Toliau sekė Pasaulio ralio čempionatas (WRC) ir kone tuo pat metu savo lenktynių programas nutraukusios „Suzuki“ bei „Subaru“ komandos. Galiausiai iš motociklų čempionato („Moto GP“) išėjo „Kawasaki“ kompanija, taip pat paaiškinusi tokio sprendimo būtinybę kova su nelengvo ekonominio laikotarpio pasekmėmis.

Jei visi iki šiol paminėti gamintojai iki savo pasitraukimo išgyveno nelengvą laikotarpį, kalbant apie sportinius rezultatus (iš dalies išimtimi gali būti „Subaru“, kurios naujasis „Impreza S14 WRC“ tolygiai greitėjo), tai „Mitsubishi“ negalėjo skųstis pergalėmis varžybose.

Šis gamintojas yra tapęs pačiu sėkmingiausiu Dakaro maratono istorijoje. Tokiame iššūkyje, reikalaujančiame daugybės pastangų ir resursų, „Mitsubishi“ pasirodė dar 1983 metais, startavę su sėkminguoju „Pajero“ modeliu. Nuo to laiko jie iškovojo 12 pergalių iš 26 bandymų. Pirmoji pergalė buvo pasiekta startuojant trečiąjį kartą – dar 1985-aisiais. Toliau pergalės buvo iškovotos: 1992, 1993, 1997, 1998 metais taip pat pasiekta įspūdinga 7 pergalių iš eilės serija per 2001-2007 metus.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Osamu Masuko
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Osamu Masuko

„Mums yra labai gaila, kad esame priversti taip pasielgti, – sakė „Mitsubishi motors“  Prezidentas Osamu Masuko. – Nuo 2004-ųjų mes atkakliai siekėme aukščiausių rezultatų, nepaisydami kompaniją prispaudusių sunkumų. Nuo to laiko kompanija labai pasistūmėjo į priekį iš techninės pusės, todėl šiuo metu man yra labai skaudu pranešti, kad nebegalėsime dalyvauti šiose varžybose.“

Šių metų Dakare, vykusiame Pietų Amerikoje, „Mitsubishi“ pakeitus automobilį, juos pradėjo persekioti nesėkmės. Naujieji dyzeliniai „Lancer“ ne tik buvo lėtesni už pagrindinius konkurentus iš „Volkswagen“, tačiau jau pirmąją savaitę iš kovos pasitraukė

titulą ginantis Stephane'as Peterhanselis, kartu su kitais dviem komandos draugais.

Analitikai perspėja, kad „Mitsubishi“ gali nebūti paskutinysis „japonas“, palikęs brangų, tačiau labai prestižišką autosportą. Tokijuje įsikūrusio „Tokai“ finansų analitikos centre dirbantis Mamoru Kato teigė, kad gamintojai nejaučia jokio stimulo tęsti tokias investicijas, kad mato, kad pastaruoju metu praranda pinigus. Analitikas pabrėžė, kad kompanija patirs laikiną nuostolį, atsiradusį dėl sprendimo trauktis iš autosporto, tačiau ilgalaikei perspektyvai tai kompanijai turėtų atsiliepti teigiamai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius