Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dominykas Butvilas: Naujausia „Ford Fiesta R5“, ar jos tikrai kažkam reikia?

Jeigu kas nors nori pasididžiuoti prieš draugus ar kolegas nauju pirkiniu, ši mašina ne jiems (grįžkite į Autoplius.lt ieškoti BMW).
„Ford Fiesta R5“
„Ford Fiesta R5“ / Gamintojo nuotr.

 Įsivaizduokite tokią situaciją, kaip laimės pilnomis akimis bičiuliui sakote:

- Nusipirkau automobilį!
- Sveikinu, kokį? – atsakys jums.
- „Ford Fiesta R5“! Su viens šeši varikliu! Ir turbina!
- Ir ko toks laimingas? Labai pigiai pirkai? Mažai nuvažiavus?

Ir dabar jau gali keisti temą: iki šiol nesusilaukus norimos reakcijos, kainos geriau nė neminėti – žmonės palaikytų jus bepročiu. Nes sunku suprasti: iš ko reikia pagaminti „Fiesta“, kad ji kainuotų 180 tūkst. eurų (ir kažkas jos vis dar norėtų)? Juk už tokią sumą gali išsirinkti bet kurį automobilį...

Su dideliu pasididžiavimu ir neslėpdami jaudulio „M-Sport“ vadovai kalba apie tai, kad jau sausį pristatys naująjį „Ford Fiesta R5“ modelį. Įmonės inžinieriai dirba išsijuosę, bando automobilį. Tiesa, Kalėdų Senelis laiškuose šio pavadinimo dar neras, tačiau balandžio mėnesį turtingiems arabams ir jų komandoms jau bus ko norėti. Kadangi FIA (Tarptautinė automobilių federacija) kitiems metams yra parengusi naujų klasių projektus, gamintojai („Ford“, „Peugeot“) ir verslininkai (tokie kaip „M-Sport“, gaminantis „Fiesta R5“) skuba įsitvirtinti naujoje rinkoje.

Gamintojo nuotr./Ford Fiesta R5 ralio automobilis
Gamintojo nuotr./„Ford Fiesta R5“ ralio automobilis

Koks automobilis gali būti klasifikuojamas kaip R5?

R5 klasėje gali važiuoti serijinės gamybos automobiliai, kurių buvo pagaminta ne mažiau nei 25 tūkst. Gamintojai jau galės pritaikyti patirtį, įgytą kuriant S2000 klasės mašinas, nes R5 modeliai bus keturių varančiųjų ratų, jų 1600 cm3 kubatūros variklį su turbina jungia sekvencinė penkių pavarų dėžė be centrinio diferencialo.

Kas nežino, paaiškinsiu paprastai: sekvencinė greičių dėžė yra aukšto patikimumo dėžė, perjungiant pavaras gali net neminti sankabos ir tai daryti itin greit. Ji puiki, bet brangi.

Oficialiai deklaruojama ir viešai džiaugiamasi, kad tai mašina, padėsianti taupyti klientų pinigus! Maksimali mašinos kaina negali viršyti 180 tūkst. eurų (oho!). Kam ji buvo sukurta?

Privalumai

R5 mašina yra maža ir plati, apkabinėta gražiais spoileriais ir plastmasinėm/anglies pluošto detalėm, tam, kad už tokią sumą atrodytų bent kiek patraukliai. 18 colių ratų arkos talpina gražius ir didelius ratus, kurie kaip pašėlę makaluojasi dėl didelės amortizatorių eigos (čia yra gerai: mes „Mitsubishi Lance Evo“ tokios neturim. Šiame komentare yra ir krislelis pavydo). Taip pat, automobilio minimalus svoris negali būti mažesnis nei 1200 kg. Tikėtina, kad šie modeliai bus lengvi, o ralio trasoje tai itin svarbu.

Trūkumai

Daugiausia įtarimų man kelia variklis. Nors jam žadamas puikus patikimumas (5000 km), arklių gali trūkti žiauriai. 32 mm „restriktorius“ turbinoje labai apriboja galią. Geriausiu atveju, Fiesta turės 280 arklio galių. Palyginimui – „Mitsubishi Lancer Evolution“ su 33 mm restriktorium išvysto 320-340 AG. Taip, ši mašina lengvesnė, bet panašu, jog vairuotojai nuolat turės kovoti su pačia mašina siaurame apsukų diapazone. Nepamirškime, kad maksimali galia tikrai nebus pasiekta visoje variklio darbo kreivėje…

Lietuvos trasose, kurios yra labai greitos, toks automobilis nusileistų galingesniems konkurentams, nes geras valdomumas neatpirks prarasto laiko tiesiosiose, akseleracijoje iš posūkių.

Gamintojo nuotr./Peugeot 208 R5
Gamintojo nuotr./„Peugeot 208 R5“

Perspektyva

Nenoriu nuskambėti pernelyg skeptiškai. Aš manau, kad idėja sukurti pigią ralio mašinų klasę, kurioje būtų kuo daugiau gamintojų, yra gera. Tačiau, ko gero, R5 mašinos kaina su visokiom opcijom ir priedais vis tiek viršys numatytus 180 tūkst. eurų ir nieko čia labai pigaus nesigaus. Džiugu, kad „Peugeot“ taip pat kuria gražų R5 automobiliuką ir „Fiesta“ savininkai nebus vieninteliai keistuoliai arenoje. Bet abejoju, kad greitu metu šios mašinos užkariaus rinką. Praeis dar ne vieneri metai testų ir tobulinimo, kol išvysime gerą ir greitą galutinį produktą.

Galbūt perskaitę šitą straipsnį pasakysite: „O aš ir neplanavau jos pirkti, kam man jinai? Kam išvis jos reikia?“ Aš ir pats nežinau, bet pasvarstyti juk galima?

Dominykas Butvilas rašo tinklaraštyje Domas.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius