Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dovilas Čiutelė pribloškė Maskvą – nugalėjo net ir su išlindusiu variklio švaistikliu

Maskvoje baigėsi tradicinės „Rally Masters Show“ varžybos, kuriose šiemet vėl startavo Dovilas Čiutelė, o jam stenogramą skaitė Justas Barysas. Šiais metais ekipažas iškovojo pirmąją vietą ir tai padarė itin sudėtingomis sąlygomis. Lemiamu momentu rimtą gedimą patyrė ekipos „Lada 2105 VFTS”.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / „Ladamotorsport“ komandos nuotr.

„Ladamotorsport“ kelionė į Rusiją prasidėjo keblumais muitinės poste. Čia ekipa praleido net 14 valandų.

Tačiau kaip vėliau paaiškėjo, šie sunkumai buvo tik tarsi gėlytės lyginant su tuo, kokios įtemptos ir sunkios Lietuvos lenktynininkams buvo šios varžybos.

„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka
„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka

Varžybas apžvelgti sutiko pilotas Dovilas Čiutelė, kuris teigė, kad atvykus į Maskvą dalyvių autoparkas ir nusiteikimas lenktynėms jį gerokai nustebino. Taip pat iš vėžių kiek išmušė kai kurie organizatorių sprendimai formuojant trasą.

Pravažiavome testinį ruožą ir nustebome – pirmas rezultatas.

„Kai atvažiuoji į varžybas ir prieš startą ant asfalto dangos kone visi šildo padangas su specialiais šildytuvais kaip Formulėje-1, tai pasidaro baugu. O mes su dviejų metų senumo varikliuku ir keliomis padangomis čia atvažiavom.

Pravažiavome testinį ruožą ir nustebome – pirmas rezultatas. Taip lengvai pasibandžiau pavažiuoti. Mašina šiek tiek netraukia, padanga per aukšta, bet išlikome optimistiški.

„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka
„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka

Kitą dieną pirmame greičio ruože, kaip mano tėvas sakydavo, pasiklydau tarp trijų „bačkų“. O situacija paprasta. Kai buvo susipažinimas su trasa, statinės su stop juostomis buvo aptvertos taip, kad kitur nenuvažiuosi, tik ten kur reikia.

O startavę pamatėme, kad juostų nebėra. Tik šimtas statinių. Važiuoti reikėjo lėčiau, stojome taisytis ir sugaišome daug laiko“ , – teigė Dovilas Čiutelė.

„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka
„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka

Tačiau didieji įvykiai prasidėjo antroje varžybų dalyje. Antro greičio ruožo startas buvo atidėtas popietei, nes pirmąją dienos dalį buvo vykdoma Gegužės 9-osios parado repeticija. Tačiau po pietų dangus prakiuro ir sportininkams teko lėkti šlapiu asfaltu.

Su savo „žiguliu“ nusileidome tik porai „Audi S2”, „Audi R8“ ir dar kažkam.

„Kai kurie turėjo lietaus padangas, kai kurie ne. Mes startavome praktiškai su išpjaustytais „slikais“. Tačiau mums nebuvo taip blogai, nes tas dviračių takelis, kuriuo lėkėme, buvo tokios grubios dangos struktūros ir dar su nuolydžiu, todėl vanduo ten nesilaikė. Asfaltas buvo šlapias, bet be balų. Lietaus padangų ten net nereikėjo.

Čia labai gerai suvažiavome. Finiše pamatėme, kad bendroje įskaitoje esame penkti. Žiūriu į rezultatus ir netikiu savo akimis. Su savo „žiguliu“ nusileidome tik porai „Audi S2”, „Audi R8“ ir dar kažkam. Padangų daug neturėjome, tai joms kiek padilus vietoje ne lietaus padangų užsidėjome skirtas lietui. Vieną, paskui antrą kartą posūkiuose apsisukome. Pradėjome jausti, kad kažkas ne taip“, – kalbėjo D.Čiutelė.

„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka
„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka

Galiausiai ekipažas susidūrė su tokiomis variklio problemomis, po kurių dauguma kitų sportininkų sudėtų ginklus ir iš varžybų pasitrauktų. Tačiau „Ladamotorsport“ ekipažas nusprendė eiti „va bank“ ir surizikavo finišą pasiekti net ir su lūžusiu švaistikliu, skyle variklio bloke bei visur besitaškančia alyva.

„Kylant greičio ruože į kalniuką pajaučiau, kad sparčiai dingsta galia. Po kiolometro pasigirdo ir negeri garsai, smūgis, vibracija, pasirodė dūmai salone. Buvo likę septyni kilometrai iki finišo. Paaiškėjo, kad važiuojame trimis cilindrais, o švaistiklis kaba ant generatoriaus. Šiaip ne taip finišavome. Po finišo sustojau, galvojau, kad viskas baigta.

„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka
„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka

Bet tuomet šturmanas pradėjo rėkti, kad geras laikas ir, kad galime pabandyti važiuoti toliau.

Pasipildėme alyvos, su drebėjimais užsivedėme variklį.

Iki kito kontrolės punkto reikėjo per miestą nuvažiuoti 20 kilometrų, o laiko jau buvome sugaišę.

Lėkėme drebėdami, su avariniu, prieš eismą, mirksėdami šviesomis, bet spėjome būtent į savo minutę.

„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka
„Ladamotorsport“ komandos nuotr./Varžybų akimirka

Vėliau paaiškėjo, kad turėtos persvaros ir mūsų pastangų užteko tam, kad visą ralį baigtume pirmoje vietoje savo klasėje ir penktoje pozicijoje absoliučiai“, – emocijų pasakodamas įvykius neslėpė Dovilas Čiutelė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius