Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dovilo Čiutelės „Lada“ užvedama tik prieš pat lenktynes

Pasiruošimo akimirka
Komandos nuotr. / Pasiruošimo akimirka
Šaltinis: gazas.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kauno automobilininkų sporto klubo komanda studentišku ritmu: lenktynine „Lada“ prieš 1000 km lenktynes Palangoje jau daugelį metų iš eilės būna ruošiama net ir paskutinę naktį. Komanda sako, kad tokia technika trasą privalo pasiekti visiškai „šviežia“.

1000 km lenktynėse Palangoje raudonasis Dovilo Čiutelės rankomis sutvertas „Lada 2104“ modelis dalyvaus jau penktą kartą.

Kasmet kartojasi tas pats scenarijus – užsukite į SGR dirbtuvių garažą naktį prieš techninę komisiją ir pamatysite mechanikų kompaniją dar tik baigiančią surinkinėti lenktyninį bolidą. Pirmieji pasibandymai visada būna jau Palangos trasoje. Kyla klausimas, kodėl ši kompanija niekada nepasimoko?

Į lenktynes – tik su „šviežia“ mašina

Komandos vadovas Aleksandras Dainys mesteli jų moto, atskleidžiantį visą situacija – „Lenktynes visada pradedame su kuo šviežesne mašina. Niekada nebuvo taip, kad automobilį pagamintumėme anksčiau, jį pravažinėtumėme ir paskui jis dulkėtų garaže.“ 

Komandos nuotr./Pasiruošimo akimirka
Komandos nuotr./Pasiruošimo akimirka

Aleksandras aiškina, kad ilgametė patirtis parodė, jog naujai surinkta mašina visada važiuoja geriau, o treniruočių laiko dažniausiai pakanka iki galo suderinti visus mazgus. Antroji ilgo delsimo ir naktinio krapštymosi priežastis – raudonasis „Lada“ yra ne konstruojamas, o kuriamas.

„Mašinoje labai daug kūrybos, kiekvienas mazgas reikalauja bent penkis kartus daugiau laiko nei gamykliniame automobilyje,“ – aiškina pašnekovas. 

Verta paminėti, kad visada ketvirtu numeriu pažymėtame „Lada 2104“ originalus likęs tik variklio blokas. Visa kita – iš įvairių kitų markių automobilių ar savadarbių detalių sukurta „Lada“ guru Dovilo Čiutelės. 

Treniruotėms – civilizuotesnis BMW

Vis dėlto prieš didžiausią metų automobilių sporto renginį Baltijos šalyse prasimankštinti reikia. Tam Kauno automobilininkų sporto klubas naudoja kiek silpnesnį, apie 200 AG turintį „BMW E30“ modelį.

Daug ratų tiek Kačerginės Nemuno žiede, tiek Kazlų rūdos trasoje juo apsukęs komandoje važiuosiantis bravoro „Volfas Engelman“ atstovas Mantas Matukaitis pripažįsta, kad treniruočių su „Lada“ šiek tiek trūksta, iki galo prie automobilio pripranta tik per pačias lenktynes. 

Komandos nuotr./Pasiruošimo akimirka
Komandos nuotr./Pasiruošimo akimirka

„Mūsų treniruočių BMW yra pakankamai greitas ir kartu civilizuotas automobilis. O „Lada“ – priešingai. Visų pirma – jis turbininis, pasižymi kitokia trauka, jis šiek tiek kitaip valdomas, nors turi iš BMW perimtų pakabos detalių, jo vairas sunkesnis, ir viską apibrėžiant – tai gerokai primityvesnis, galima sakyti, visiškai vyriškas automobilis. Norint su juo susibendrauti reikia daugiau laiko, tačiau toks studentiškas gyvenimo būdas lenktynes padaro tik įdomesnėmis, o pergalę – saldesnę“, – kalbėjo praėjusiais metais prie „Lada 2104“ vairo sėkmingai debiutavęs Mantas Matukaitis. 

Manto kolega, „Volfas Engelman“ aludaris Tadas Aganauskas šiemet tikisi tokio pat sėkmingo debiuto prie „Lada“ vairo. Tam jis pastoviai suka ratus Kačerginėje ir Kazlų Rūdoje. 

Komandos nuotr./Pasiruošimo akimirka
Komandos nuotr./Pasiruošimo akimirka

„Žinau, kad persėdus į „Lada“ viskas bus gerokai sunkiau, tačiau pasistengsiu prie vairo sėsti pasiruošęs psichologiškai stipriai, ir važiuoti kiek galima greitai ir tausojant techniką“, – atvirauja Tadas. 

Juk lenktynės – ištvermės, konkurentai X1 prototipų klasėje ypatingai stiprūs, taigi taktika išlieka ta pati kaip ir praėjusiais ar dar ankstesniais metais – varžovus pranokti jei ne greičiu, tai technikos paprastumu ir patikimumu.  

Komandos nuotr./Pasiruošimo akimirka
Komandos nuotr./Pasiruošimo akimirka

 

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas