Palaiminimas iš LASF
Kitos tokios vietos, kur galima legaliai driftinti, Vilniuje nėra. Ne gana to, „drifto šalis“ dar turi palaiminimą ir iš aukščiau – Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF). Kiekvienais metais, prasidėjus sezonui, „SideToSide“ komanda užpildo organizatoriaus licencijos prašymą ir gauna leidimą oficialiai rengti treniruotes šioje teritorijoje pagal parengtą saugos planą, kuris yra patvirtinamas LASF.
Drifteriai pirmąją treniruotę čia surengė 2016 metų balandžio 2 dieną ir nuo to laiko visa tai daro reguliariai. Štai šiemet sezonas čia prasidėjo dar žiemą – vasario 26 dieną. Šiais metais „SideToSide“ šioje vietoje surengė 10 drifto treniruočių, o liepos 29 dieną laukia vienuoliktas ir itin gausus dalyvių susirinkimas. Treniruotės organizatoriai laukia daugiau nei 40 drifterių.
Jau kitą dieną, sekmadienį, čia įvyks ketvirtasis „Street“ lygos drifto etapas, todėl dauguma šių varžybų dalyvių rado puikią progą iš vakaro kaip reikiant apšildyti savo automobilius ir pramankštinti savo rankų raumenis.
Naujokų mokykla
Kkuomet iškart po treniruotės kitą dieną nevyksta varžybos, prasimankštinti čia atvažiuoja įvairūs žmonės.
„Maždaug 80 procentų treniruočių dalyvių yra pilotai, dalyvaujantys „Street“ arba „Semi Pro“ lygos varžybose. „Pro“ lygos pilotai čia užsuka itin retai. Likusi dalis – mėgėjai, kurie važiuoja tik į treniruotes, varžybose dar nedalyvauja. Be to, kiekvienoje treniruotėje pasitaiko po vieną ar du visiškus naujokus, kurie pabando vieną ar du kartus „išpiešti saulę“, - teigia „SideToSide“ komandos atstovė Emilija Paliulytė.
Taigi tokia driftui skirta aikštelė atlieka ne tik treniruočių funkciją, bet padeda žmonėms įvertinti savo galimybes „užaugus“ būti drifteriu. Juk „išpiešti saulę“ ant sausos arba šlapios kelio dangos gali bene kiekvienas, turintis galu varomą automobilį, tačiau valdyti slydimą tikrai sugeba ne dauguma.
„Dažnai naujokai klausia, kaip jiems geriau važiuoti ir ką daryti, taigi patyrę pilotai mielai dalinasi savo patirtimi. Naujokams net gi leidžiama važiuoti vieniems ir bandytis trasą, kaip jiems yra patogu“, - sakė Emilija.
Treniruotės populiarėja
Kiekviena treniruotė turi savo trasos konfigūraciją, kuri yra keičiama pagal lenktynininkų pageidavimus: iš sunkesnės į lengvesnę ir atvirkščiai. Dažniausiai važiuojama „gyva eile“, o trasoje vienu metu būna nuo 2 iki 7 automobilių. Pilotai pagal pageidavimą gali važiuoti vieni arba porose. Teritorijoje visuomet budi trasos personalas, kuris vadovauja startui ir atlieka kitas funkcijas.
„Palyginus su pernai metais, treniruočių paklausa išaugo beveik dvigubai. Dalyvaujančių ir žiūrovų skaičius taip pat gerokai ūgtelėjo. Poreikis tikrai jaučiamas, nes driftas Lietuvoje tampa gana populiarus ir sutraukia daugybę žiūrovų“, - teigia komandos vadovas Darius Jurčiukonis