Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Europos autokroso grandams Vilkyčiuose pirštinę mes ir lietuvių rinktinė

Jau birželio 11-12 dienomis Vilkyčių automobilių sporto kompleksas priims didžiausią šalyje automobilių sporto renginį – Europos automobilių kroso čempionato etapą. Čia susirinks visas Senojo žemyno autokroso elitas, tačiau jiems lengva nebus. Pakovoti su greičiausiais Europos pilotais yra nusiteikę ir lietuviai.
Finaliniai važiavimai
Finaliniai važiavimai / Organizatorių nuotr.

Šiais metais lietuvių rikiuotė Europos automobilių kroso čempionato etape Vilkyčiuose žada būti išties gausi. Jau dabar apie savo ketinimus stoti į starto takelį kartu su geriausiais Europos autokroso lenktynininkais pareiškė keturi mūsų šalies atstovai. Visi jie ruošiasi startuoti vienoje konkurencingiausių ir daugiausiai dalyvių suburiančių klasių „Buggy1600“.

Apie savo planus pasirodyti prieš namų žiūrovus jau kalba ilgametis šios klasės dalyvis Saulius Žunda, po dviejų metų pertraukos į bagį vėl sėsiantis Tomas Zavarskis, Europos autokroso čempionato kalibro bagį įsigijęs Kęstas Krakys bei iš kėbulinio automobilio į bagį persėdęs daugkartinis Lietuvos čempionas Tomas Skrodenis. Taigi, kokios mintys sukasi mūsų tautiečių galvose iki varžybų likus kiek mažiau nei mėnesiui?

Bene daugiausiai patirties iš šių lietuvių turi Saulius Žunda, kuris bagiu lenktyniauja jau bene 15 metų. Kaip sako pats Saulius, jis ko gero nėra praleidęs nė vieno Vilkyčiuose vykusio Europos automobilių kroso čempionato etapo, tad ir šie metai – ne išimtis. Molėtiškis tvirtina, kad sezonui jau yra pasiruošęs ir paskutinių naktų dirbtuvėse praleisti jau tikrai nereikės.

„Tradiciškai planuoju važiuoti Bauskės etape ir tuomet į Vilkyčius. Bagis jau du mėnesiai kaip paruoštas. Darbų nebuvo daug, tačiau buvome nuvykę į Rygą pareguliuoti bagį ant stendo. Atlikome šiokias tokias korekcijas. O šiaip viskas paruošta. Prieš Europos etapus dar turėsime Lietuvos čempionato etapą Šakiuose, tai matysime, ar gerai pasiruošėme. O Vilkyčių tai kaip visuomet laukiame labiausiai. Tikslas kasmet tas pats – patekti į finalą. Kol kas dar nėra pavykę to padaryti, tačiau šiemet vėl sieksime būti finalinėje starto rikiuotėje. Aišku, Europos dalyvių technikos progresas yra labai spartus, lietuviams sunku vytis užsieniečius, bet bandysime. Savų žiūrovų akivaizdoje visuomet atsiranda daugiau motyvacijos“, – sakė Saulius Žunda.

Po daugiau nei dviejų metų pertraukos į bagį vėl sės ir Vilkyčiuose pasirodys Tomas Zavarskis. Sportininkas tvirtina, kad po tokio laiko tarpo reikės vėl priprasti prie bagio valdymo specifikos ir visos autokroso fizikos, tačiau iki starto Vilkyčiuose sportininkas dar ketina prajudinti raumenis kitose varžybose.

„Savo senąjį bagį esu pardavęs ir nusipirkęs kitą. Variklis tas pats, standartinis, tik rėmas kitoks. Galbūt kiek teisingesnis svoris ir balansas. Iš esmės niekas smarkiai nepasikeitė, bet manau, kad bus geriau. Važiuosime du Europos etapus. Apie ambicijas kalbėti dabar sunku, nes prie bagio vairo nesu sėdėjęs dvejus su puse metų. Techniką pasiruošti jau baigiu, dabar reikės pavažiuoti, kad iki Vilkyčių jau sugrįžčiau į formą“, – kalbėjo Tomas Zavarskis.

Europos automobilių kroso čempionato dalyvių gretose šiemet išvysime ir dar vieną lenktynininką. Tauragiškis Kęstas Krakys, daugelį metų važiavęs bagiu Lietuvoje ir tapęs mūsų šalies čempionu, šiemet įsigijo gamyklinį Europos automobilių kroso čempionato klasės „Buggy1600“ bagį. Sportininkas savo naująjį pirkinį pirmą sykį išbandė tik praėjusį savaitgalį Akmenėje vykusioje treniruotėje. Pasak lenktynininko, naujasis bagis yra kur kas labiau konkurencingas.

„Mano senoji technika nebuvo labai rimta ir jutau, kad kažko jau trūksta. Ir dėl to, kad netiko rėmas, negalėjau važiuoti į Europos etapus. Nusprendžiau tobulėti, todėl pardaviau senąjį bagį į Latviją ir nusipirkau naują. Tai yra „Peters autosport“ rėmas, gamintas Nyderlanduose. Jame sumontuoti du „Suzuki“ varikliai po 750 kub. cm. Čia ir pakaba, ir amortizatoriai jau yra rimtesni. Akmenėje buvo pirmoji treniruotė, po kurios likau labai maloniai nustebintas. Tikrai pajaučiau, kad šitas bagis viskuo pranoksta mano buvusį – dinamika, amortizacija, valdomumu, svorio balansu. Nekantriai laukiu varžybų Bauskėje ir Vilkyčiuose. Jei viskas klosis gerai, galbūt dar ir į kokį Europos čempionato etapą Čekijoje išvyksime“, – pasakojo Kęstas Krakys.

Bene didžiausia sensacija Lietuvos bagių pilotų gretose taps Tomas Skrodenis. Daugkartinis Lietuvos autokroso čempionas, iki šiol važiavęs kėbuliniu automobiliu, įsigijo karjerą baigusio, vieno garsiausių mūsų šalies bagių pilotų Tautvydo Urbos bagį. Tomas Skrodenis tvirtina, kad kol kas didelių tikslų sau nekelia ir pirmiausia sieks perprasti jam naujiena tapusią techniką. Tačiau pilotas pripažįsta, kad įsigijus bagį viena iš pirmųjų minčių ir buvo galimybė startuoti Vilkyčiuose vyksiančiame Europos automobilių kroso čempionato etape. Norint čia pasirodyti Tomui Skrodeniui dar reikia atlikti kai kuriuos formalumus.

Renginio plakatas
Renginio plakatas

„Iki Vilkyčių dar turiu išsilaikyti tarptautinę licenciją, bet panašu, kad viską spėsiu. O apie pačią idėją sėsti į bagį tai galiu pasakyti tiek, kad nusprendžiau, jog su automobiliu važiuoti jau pakaks, norėjosi išbandyti kažką naujo. Bagis buvęs Tautvydo Urbos ir įspūdžiai jį išmėginus tikrai dideli. Supratau, kad mokytis reikės daug, tarsi pirmą kartą sėdus prie vairo. Net įlipti ir išlipti reikia išmokti. Be to, treniruotis individualiai trasoje yra viena, o kai stosime į startą su visais, jausmas bus vėl kitas. Dabar važiuosime į Lietuvos autokroso čempionato etapą Šakiuose, kur bus pirmas testas „koviniu“ režimu, o vėliau strateguosime Vilkyčius“, – kalbėjo Tomas Skrodenis.

Daugiau informacijos apie birželio 11-12 dienomis Šilutės rajone, Vilkyčiuose įvyksiantį Europos automobilių kroso čempionato antrąjį etapą, varžybų dienotvarkę, bilietų kainas ir jų įsigijimą, galimybę laimėti nemokamus bilietus bei kitą informaciją rasite ASK „Vilkyčiai“ puslapyje „Facebook“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius