Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

F-1 specialistas Jamesas Allenas apžvelgia Monako lenktynes

F-1 lenktynės Monte Karle
„Scanpix“ nuotr. / F-1 lenktynės Monte Karle
Šaltinis: F-1.LT
0
Skaitysiu vėliau
A A

Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo taikytų strategijų pasekmes Monako GP rezultatams

Pačiu labiausiai aptariamu momentu Monako etape tapo įvykis kvalifikacijoje, kuomet Nico Rosbergas suklydo ir neleido daugeliui lenktynininkų baigti greitąjį ratą. Dėl to Lewisui Hamiltonui teko startuoti iš antros pozicijos ir vienintelė vieta, kur jis galėjo vokietį aplenkti, buvo sustojimas boksuose. Tačiau pirmą kartą išvažiavęs saugos automobilis palaidojo tokius brito šansus – abu pilotai padangas pasikeitė tame pačiame rate. Pabandysime pasiaiškinti, ar L. Hamiltonas turėjo šansų laimėti šį etapą, jei reikalai būtų klostęsi kiek kitaip.

Laukimas prieš startą

Kaip dažnai būna, Monake prieš startą komandos turi kur kas mažiau informacijos nei kituose etapuose. Dėl lietaus per treniruotę komandos negalėjo tiksliai įvertinti, kaip elgsis padangos sukant ilgus lenktynių ratus. Padangų sudėtis šiais metais kietesnė, jos ilgiau laiko, todėl buvo beveik neabejojame, kad pakaks vieno sustojimo padangoms keistis. Klausimas buvo tik tas, kuriame rate geriausia keistis padangas ir kaip tai suderinti su tuo, kad saugos automobilio tikimybė yra labai didelė.

Galiausiai mes pamatėme ir saugos automobilį ir labai įtemptas lenktynes su daugybe praradimų. Per lenktynes geriausia taktika buvo išvengti bet kokių nemalonumų ir Julesui Bianchi tai pavyko, iškovojus pirmuosius taškus „Marussia“ komandai per visą jos istoriją.

Lewisas neatrodė laimingas prieš lenktynes, o dar labiau piktesnis jis buvo po to, kai jį viename rate kartu su N. Rosbergu pakvietė į boksus

Ar turėjo L. Hamiltonas šansą aplenkti N. Rosbergą?

Lewisas neatrodė laimingas prieš lenktynes, o dar labiau piktesnis jis buvo po to, kai jį viename rate kartu su N. Rosbergu pakvietė į boksus. Taip jis prarado šansą aplenkti kolegą. Mes girdėjome, kad jis abejojo tokiu komandos sprendimu, teigdamas, kad „McLaren“ elgėsi kitaip, kai A. Sutilas 24 rate sudaužė bolidą. Pirmasis, kuris po šios avarijos pasuko į boksus, buvo J. Buttonas. „McLaren“ komandoje visuomet informuoja pilotus apie galimo saugos automobilio išvažiavimo pradžią, kada jie gali šioje fazėje atlikti sustojimus savo nuožiūra jei pirmiau už komandą pamato užrašą „SC“ ir jei yra paskutiniame trasos sektoriuje. Kitos komandos jau yra nukopijavusios tokį elgesį, tačiau tik „Mercedes“ – ne. Dėl to l. Hamiltonas ir paminėjo „McLaren“ atvejį.

„Mercedes“ naudojamas kitas principas – pirmas trasoje, vadinasi, pirmas ir boksuose. Toks principas padėjo Lewisui 4 etapuose, kai jis nugalėjo. Monake abu „Mercedes“ pilotai važiavo pirmas ir antras, prieš trečioje vietoje buvusį K. Raikkoneną turėjo 12 sek. persvarą. Tada A. Sutilas pateko į avariją. Tuo metu nebuvo tvirtos tikimybės, kad pasirodys saugos automobilis kadangi panaši situacija buvo su E. Gutierrezo avarija. Tai rizikos įvertinimo faktorius – net 90 proc. tokiais atvejais nėra aišku, ar pasirodžius saugos automobiliui, neprarasi pozicijos.

Jei L. Hamiltonas iš karto būtų įvažiavęs į boksus, o saugos automobilis būtų nepasirodęs, jis būtų išvažiavęs į trasą po „Ferrari“ pilotų, kurie galėjo jį specialiai užlaikyti ir neleisti lengvai lenkti. Vienas iš „Ferrari“ galėjo britą pristabdyti, tada kitas būtų šovęs į priekį. Turint galvoje, kad „laikytojo“ pozicija būtų tekusi F. Alonso, mažai tikėtina, kad taip ir būtų atsitikę, tačiau nieko negali žinoti.

J. Buttonas tuo metu neatsikovojo pozicijų ir pirmasis įvažiavo į boksus, kadangi peletonas sumažino greitį, išvydęs saugos automobilį. Toks elgesys gali suveikti, jei atsitinka kažkas netikėto. Pavyzdžiui, panašiai buvo Melburne, kai J. Buttonas laimėjo dvi pozicijas, anksčiau sustojęs boksuose. Bet Monake to neįvyko, bet L. Hamiltonas prisiminė praėjusius metus, kai jis dėl saugos automobilio pralaimėjo dvi pozicijas S . Vetteliui ir M. Webberiui, todėl dabar manė, kad verta surizikuoti.

„Mercedes“ pozicija buvo tokia, kad nebuvo jokios aiškios naudos, jei L. Hamiltonas būtų stojęs iš karto po A. Sutilo avarijos, o rizika buvo nemaža. Strategijos klausimais šioje komandoje rūpinasi vienas specialistas, kurio užduotis ta, kad abu pilotai užimtų 1 ir 2 vietas, ir jam mažai svarbu, kuris yra pirmesnis. Tai ir nepatiko britui, kuris norėjo pakeisti komandos planą.

N. Rosbergas pirmavo, jis turėjo pirmenybę spręsti, kada keistis padangas, o sustojimas boksuose buvo vienintelis L. Hamiltono šansas pakovoti dėl pirmos vietos

N. Rosbergas pirmavo, jis turėjo pirmenybę spręsti, kada keistis padangas, o sustojimas boksuose buvo vienintelis L. Hamiltono šansas pakovoti dėl pirmos vietos. Pagal jo planą, jis su superminkštoriomis padangomis būtų atakavęs N. Rosbergą, kol šis šildytų sunkiai įšylančias minkštąsias padangas. Tuomet jis turėtų šansą po sustojimo išvažiuoti prieš Nico. Jei Lewisas norėjo įgyvendinti tokį planą, jis su senomis superminkštosiomis padangomis turėjo kiekviename rate važiuoti 0,6 sek. greičiau nei Nico su naujomis minkštosiomis padangomis. Bet išvažiavęs saugos automobilis nedavė britui įgyvendinti tokio plano. Dėl to jis ir buvo nusivylęs. Kita vertus, Lewisas manė, kad jo kolega nesąžiningai elgėsi per kvalifikaciją, todėl jis turėjo pilną teisę reikšti savo emocijas per radijo ryšį ir po lenktynių.

„Veidrodinė strategija“ padeda N. Hulkenbergui ir J. Bianchi

Du puikūs pasirodymai Monake – penkta N. Hulkenbergo vieta (startavo 9-tas) ir devinta J. Bianchi vieta (startavo 21-as) buvo sąlygoti tuo, kad šie pilotai taikė vadinamąją „veidrodinę strategiją“ lyginant su varžovais. Jie startavo su minkštosiomis padangomis, o po saugos automobilio pasikeitė į superminkštąsias. Jiems su šiomis padangomis teko įveikti 50 ratų, nors daugelis komandų galvojo, kad maksimalus tarpas su šiomis padangomis yra 45 ratai.

N. Hulkenbergo atveju buvo įdomus įvykis – po restarto jam pavyko palenkto K. Magnusseną, kuris vargo šildydamas kietesnes padangas

N. Hulkenbergo atveju buvo įdomus įvykis – po restarto jam pavyko palenkto K. Magnusseną, kuris vargo šildydamas kietesnes padangas. Paskutiniuose ratuose N. Hulkenbergo padangos buvo visai prastos, skirtingai nei J. Bianchi‘io, kuris visą laiką važiavo geru tempu, tačiau Nikui pavyko J. Buttoną išlaikyti už savęs.

J. Bainchi iš tiesų demonstravo gerą greitį. Gaila, kad jis buvo nubaustas antrą kartą dėl to, kad pirmą baudą atliko saugos automobilio fazėje – po lenktynių jam pridėjo 5 sek. baudos ir protokole jis praleido į priekį R. Grosjeaną, kurį „Marussia“ pilotas sėkmingai laikė už savęs trasoje ir važiavo vidutinių komandų tempu.

Tarp sportininkų, kurie laikėsi kitokios taktikos, buvo F. Massa. Jis nesikeitė padangų, kai buvo išvažiavęs saugos automobilis. Tuo metu jis buvo 11-tas, dėl to tai buvo rizikingas sprendimas. Matyt, jis tikėjosi, kad lenktynės bus dar kartą stabdomos. Antrojoje dalyje jis važiavo penktas, tačiau, pasukęs į boksus, sugrįžo į tą pačią 11 vietą, o lenktynes baigė septintas.

F-1.LT
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas