Praėjusiame sezone FIA ekspertai bei komandų atstovai skyrė daug laiko diskusijai, kaip leisti ankstyvojoje saugos automobilio pasirodymo trasoje stadijoje išvengti draudimo sustoti techninės priežiūros zonoje. Draudimas sukti į šią zoną buvo įvestas norint išvengti situacijų, kai lenktynininkai, norėdami greičiau pasiekti komandos aptarnaujantį personalą, nemažindavo greičio toje trasos vietoje, kur įvyko avarija ar kitas incidentas.
Scanpix nuotr./Trasoje saugos automobilis |
Buvo pasiūlytas kompromisas, kad tuomet, kai trasoje pasirodo saugos automobilis, lenktynininkai gautų informaciją apie leistiną maksimalų važiavimo greitį, kuriuo gali pasiekti techninės priežiūros zoną. Tam buvo nutarta panaudoti standartinius elektroninio valdymo blokus (ECU), įtraukiant į jų programinę įrangą naują funkciją. Ši sistema buvo bandoma per praėjusį sezoną ir federacija nusprendė, jog ji veikia.
Tad 2009 metų čempionate, trasoje pasirodžius saugos automobiliui, įvažiavimas į aptarnavimo zoną uždaromas nebus. Tai antradienį oficialiai patvirtino FIA lenktynių direktorius Charlie Waitingas.
„2007 metais įvestas draudimas atšaukiamas ir mes grįžtame prie 2006 metų situacijos. Skirtumas tik tas, kad įvedamas minimalus laikas, per kurį lenktynininkui leidžiama pasiekti techninės priežiūros juostą. Kai trasoje pasirodys saugos automobilis, visuose automobiliuose bus aktyvuojamas ECU – sistema nustatys bolido vietą trasoje ir suskaičiuos minimalų laiką, per kurį lenktynininkas gali pasiekti boksus. Ši informacija pilotams bus pateikiama prietaisų skydelyje.
Kaip pamenate, mes uždarydavome techninę zoną tam, kad lenktynininkas nebūtų suinteresuotas kuo greičiau jos pasiekti. Dabar tai atšaukiama, nes jūs negalėsite pasiekti mechanikų greičiau, nei tai leidžiama.“
Per praėjusį sezoną ne kartą kildavo situacijų, kai sportininkai gaudavo baudą net tais atvejais, kai į techninės priežiūros zoną sukdavo privestinai, besibaigiant degalų atsargoms važiuojant paskui saugos automobilį.