Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

FIA paskelbė F-1 kokpitų gaubtų tyrimų medžiagą

„Audi“ bolidas nr. 2 – 2011 metų Le Mano 24 val. lenktynių nugalėtojas
Gamintojo nuotr. / „Audi“ bolidas nr. 2 – 2011 metų Le Mano 24 val. lenktynių nugalėtojas.
Šaltinis: F-1.LT
0
A A

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) patvirtino svarstanti uždarų „Formulės-1“ kokpitų idėją ir viešai paskelbė tyrimų ištraukas, įskaitant ir vaizdo siužetus.

Organizacijos institutas neseniai atliko eksperimentą, kurio metu 225 km/val. greičiu skriejančią padangą paleido iš pradžių į polikarbonato skydą, o po to – į iš tokios pat medžiagos pagamintą F-16 naikintuvo kabinos gaubtą.

Skydas smūgio neatlaikė ir skilo, tačiau bent iš dalies turėtų apsaugoti lenktynininką nuo skriejančios į jį padangos smūgio. Naikintuvo kabinos gaubtas liko visiškai nepažeistas ir sėkmingai atmušė skriejantį į jį objektą.

FIA skelbia perdavusi eksperimento metu surinktą informaciją „Formulės-1“ Technikos darbo grupei, kuri, kartu su bandymus atlikusia organizacija, spręs dėl tokių lenktynininkų apsaugos priemonių panaudojimo ateityje.

VIDEO: FIA Institute Jet Canopy Test

Uždarų kokpitų idėjos „Formulėje-1“ kol kas vertinamos skeptiškai. Lenktynių pasaulio atstovai nuogąstauja dėl šalutinių tokios priemonės poveikių – sunkumų ištraukti pilotą iš bolido po avarijos ar šiam degant bei nuo automobilių atšokusių objektų galimo įskriejimo į žiūrovų pilnas tribūnas.

Galimybės uždaryti bolidų kokpitus buvo pradėtos nagrinėti po dviejų šiurpių avarijų 2009 m. Tuomet žuvo „Formulės-2“ pilotas Henry Surteesas – jo šalmą kliudė po kitos avarijos į trasą išriedėjęs bolido ratas. Kiek vėliau panašaus likimo vos išvengė „Ferrari“ F-1 pilotas Felipe Massa, kuriam į šalmą susmigo iš kito automobilio iškirtusi spyruoklė.

F-1.LT
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas