Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Force India“ papasakojo apie „Formulės-1“ logistikos ypatumus

Nico Hulkenbergas
„Scanpix“/„James Moy Photography“/„Press Association Images“ nuotr. / Nico Hulkenbergas
Šaltinis: F-1.LT
0
A A

Pirmosios ketverios šių metų išvažiuojamosios lenktynės jau praėjo ir komandų bolidai pirmą kartą nuo F-1 čempionato pradžios sugrįžo į savo bazes.

„Force India“ komandos vykdomasis vadybininkas Markas Gray`us papasakojo apie tai, kaip yra valdomi logistikos procesai „Formulėje-1“.

„Po lenktynių sekmadienio vakarą Bahreine abu mūsų bolidai buvo išrinkti, supakuoti ir paruošti kelionei į mūsų bazę Anglijoje. Visi VJM08 mazgai, kuriems yra būtinas perdažymas ar remontas, iš karto pateks į tuos padalinius, kur minėtieji darbai ir bus atliekami. Taip mes sutaupysime laiko – bazėje nereikės laukti, kol mašinos bus išrinktos, mes greičiau atstatysime pažeistus elementus ir greičiau surinksime VJM08 išsiuntimui į kitą etapą.

„Scanpix“/„James Moy Photography“/„Press Association Images“ nuotr./Sergio Perezas
„Scanpix“/„James Moy Photography“/„Press Association Images“ nuotr./Sergio Perezas

Išvažiuojamųjų etapų metu mes neturėjome galimybės atnaujinti bolidų išvaizdą. Paprastai vienas dažymas išlaiko du etapus, nors mašinų išorės išvaizda priklauso ir nuo to, kokiose trasose lenktynės vyksta.

Didžiosios komandos paprastai gamina po keletą važiuoklių ir jas naudoja paeiliui, bet mažesnės komandos neturi tokių galimybių.

Tokiu būdu galimos tik du bolidų išorinio vaizdo atnaujinimo galimybės – siųsti detales perdažymui į Angliją arba su savimi į etapus vežiotis labai didelį kiekį atsarginių detalių bei mazgų, kad lenktynių metu juos būtų galima pakeisti. Didžiosios komandos paprastai gamina po keletą važiuoklių ir jas naudoja paeiliui, bet mažesnės komandos neturi tokių galimybių.

Per pertrauką po Bahreino etapo mes pirmą kartą turime galimybę visiškai perdažyti mūsų bolidus – Ispanijoje ir Monake jie vėl atrodys idealiai. Gali būti, kad kai kurias detalės vėl teks perdažyti po Monako, kur gali įvykti bet kas, turint galvoje tai, kaip arti trasos yra betoninės sienos. Paprastai Europoje mes iš naujo dažome bolidus kas du etapus – tai įprastinis mūsų grafikas.

„Scanpix“ nuotr./„Formulės-1“ lenktynės Malaizijoje
„Scanpix“ nuotr./„Formulės-1“ lenktynės Malaizijoje

Į Europos etapus, pavyzdžiui, į Barseloną, bolidai į trasą iš bazės yra vežami su sumontuotomis jėgainėmis bei pavarų dėžėmis, o išvažiuojamuosiuose etapuose šie darbai daromi tiesiog boksuose. Artimiausiems etapams mes ruošiame ne vieną techninį atnaujinimą – šiuo metu mes turime galimybę į trasas atvežti labai daug detalių. Kartais tai būna nedidelį techniniai patobulinimai, o kartais – nauji važiuoklės ir aerodinaminiai elementai.

Didelė dalis įrangos, kurią mes naudojame lenktynėse, pavyzdžiui, bolidų keltuvai, į išvažiuojamuosius etapus pristatomi oro transportu, o į europinius etapus – sunkvežimiais. Mes turime penkis jūrinius konteinerius pagalbinei įrangai bei instrumentams.

Pavyzdžiui, gesintuvų nėra jokio tikslo vežioti po visą pasaulį, mes juos išsinuomojame vietoje. Tuo tarpu konteineris su instrumentais, kuriuos mes naudojome Australijoje, dabar plaukia į Kanadą.

Mes kiekvienais metais naudojame tą pačią logistinę tvarką ir veikiame pagal vienodus principus, nepriklausomai nuo to, kur esame – Australijoje ar Silverstoune. Tokiu požiūriu mūsų darbas yra gana paprastas, o didžiausias darbymetis mums būna tarp etapų“, – logistikos ypatumus atskleidė M.Gray`us.

F-1.LT
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas