Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Formulės 1“ gerbėjo dienoraštis: testai „Circuit de Barcelona-Catalunya“

Viskas prasidėjo 2017 metų gruodį. Automanų būreliui garsiai mąstant, kad jau tikrai atėjo laikas pamatyti žinomiausias pasaulio lenktynes. Palankiai susiklosčius aplinkybėms – lėktuvo ir F-1 testų Barselonos trasoje bilietai jau buvo kišenėse. Prasidėjo pasiruošimas – nekantravome pamatyti gyvai tai, kas daugelį vyrukų jaudina nuo vaikystės.
„Formulės 1“ testai Barselonoje, „Circuit de Barcelona-Catalunya“
„Formulės 1“ testai Barselonoje, „Circuit de Barcelona-Catalunya“ / J.Marcinkevičiaus ir S.Masono nuotr.

Kovo pradžia. Į mažą Montmelo miestelį atvykome traukiniu iš Barselonos. Kelionė nuo Katalonijos sostinės truko apie 30 minučių ir štai mes jau čia – miestelyje, kur 1986 Katalonijos parlamentas nusprendė pastatyti „Formulės 1“ reikalavimus atitinkančią trasą ir visa sporto kompleksą – Circuit de Barcelona-Catalunya. Pirmieji F-1 bolidai čia riaumojo jau 1991 metais.

Kelionė link trasos neprailgo, kadangi pirmąją dieną iš dviejų čia suplanuotų

, savo kelionę link trasos pradėjome pėsčiomis. Ir tikrai buvo verta! Iš pirmo žvilgsnio Grigiškes primenantis miestelis greitai baigėsi, o mes toliau pėdinome trasos link.

Teisingą kryptį taipogi buvo nesunku pasirinkti, nes dar miestelio ribose girdėjosi kažkur netoliese riaumojantys V6 varikliai, privertę visų veidus nušvisti ir suprasti, kad mūsų kelionės tikslas jau visai netoli.

O Ispanijoje tikras pavasaris, todėl ir kelionė siaurais ir gal net nelabai pėsčiųjų eismui pritaikytais keliukais neprailgo, nes galėjome pasimėgauti įspūdingais kalnų vaizdais. Juriuos apžiūrinėjant ausį vis toliau ir stipriau kuteno bolidų skleidžiami garsai.

Patarimas vykstantiems į „Circuit de Barcelona-Catalunya“

Kelionė link Circuit de Barcelona-Catalunya pėsčiomis, su sustojimais apsidairyti ir pasigrožėti gamta, užtruko apie valandą. Tiesa, mūsų pasirinktas trasos apėjimas iš rytų pusės nebuvo pats saugiausias ir pritaikytas pėstiesiems ir čia pirmas patarimas – rinkitės kelią link pagrindinės tribūnos, ten daug saugiau ir trumpiau. Tuo pačiu ir antra naudinga informacija – nenorintiems pėdinti pėsčiomis vietinis taksi nuo traukinių stoties iki trasos atveš jus už 10 Eur.

Pirmas pojūtis – kažkas neapsakomo

Žinodamas, kad šį straipsnį skaitys auditorija, suprantanti ir mylinti automobilius bei šį sportą, nevyniosiu į vatą – pagaliau priėjus įėjimo į trasą vartus, praėjus simbolinę patikrą (vėliau išsiaiškinome, kad į trasą laisvai galima neštis ant bilietų raudonam apskritime užbrauktus foto aparatus, bei maistą ir gėrimus, jeigu tai ne alkoholis arba prekės, parduodamos trasoje įrengtuose maitinimo punktuose), mes jau buvome visai arti tikslo.

Tad nieko nelaukėme ir nėrėme pro pirmą įėjimą į trasą. Tuomet keturiems vyrukams iš Lietuvos pakirto kojas. Būtent tuo metu supratome, kad pagaliau gyvai matome tai, ką praėjusius 20 metų stebėjome tik televizijoje arba internete. Garsas ir vaizdas buvo nesulyginamas ir jam pasiruošti iš anksto neįmanoma.

Prisimenant David‘ą Coulthard‘ą Vilniuje

Pirmasis mūsų realus susipažinimas su „Formulės 1“ automobiliais buvo Vilniuje, kai sostinės Konstitucijos prospektu važinėjosi legendinis F1 lenktynininkas, dabar komentatoriumi dirbantis David‘as Coulthard‘as.

„Red Bull Racing" nuotr./Davidas Coulthardas 2005 metų čempionate
„Red Bull Racing" nuotr./Davidas Coulthardas 2005 metų čempionate

Tačiau dabar tai įvyko po pavasariškai šilta Ispanijos saule, legendinėje trasoje, kuomet visi atsisėdome pustuštėje „Stadiono“ (taip, Barselonos trasoje yra tokio paties pavadinimo posūkis, kaip ir „Nemuno žiede“) sekcijoje esančioje tribūnoje ir tiesiog gėrėjomės galingiausių ir moksliškai tobuliausių bolidų ratais trasoje.

Tiesa užsisėdėti negalėjome, kadangi nesame tipiniai turistai – besiruošdami kelionei pasidomėjome ir užsisakėme turą po svarbiausias trasos vietas, todėl sparčiu žingsniu nuskubėjome pagrindinės tribūnos link.

Barselonos trasos užkulisiai

Lygiai vidurdienį gavome specialius leidimus ir pajudėjome tyrinėti to, kas stebint „Formulės 1“ lenktynes per TV dažnai ir neparodoma žiūrovams.

Iš anksto nusipirkę turo bilietus internetu už 50 Eur susitikome su savo turo gidėmis. Turo pradžia – požeminė perėja po starto finišo tiesiąja ir mes jau prie pagrindinių trasos pastatų. Pirmoji stotelė tai konferencijų salė, kurioje po lenktynių vyksta lenktynininkų pokalbiai su pasaulio žiniasklaida.

Vėliau keliaujame į pasiruošimo kambarį, kuriame pirmąsias tris vietas užėmę sportininkai atsigaivina ir ruošiasi apdovanojimų ceremonijai. Na ir galiausiai, žinoma, podiumas. Čia stovėjo ne vienas pasaulio čempionas ir buvo išlaistyti daugybė butelių šampano. Mes irgi nepraleidžiame progos ir nusifotografuojame ten, kur stovėjo pasaulio greičiausieji. Nuo čia taipogi atsiveria puikus vaizdas į techninio aptarnavimo zoną, starto-finišo tiesiąją bei pagrindinę tribūną.

Nulipę nuo podiumo patraukiame į vietą, į kurią eiliniam mirtingajam tikrai sunku patekti – tai teisėjų kambarys. Būtent iš šios patalpos yra kontroliuojama viskas, kas vyksta trasoje. Čia – 25 ekranai, rodantys kiekvieną trasos centimetrą, bei 11 darbo vietų, kurios lenktynių metu būna užpildytos FIA atstovų.

J.Marcinkevičiaus ir S.Masono nuotr./„Formulės 1“ testai Barselonoje, „Circuit de Barcelona-Catalunya“
J.Marcinkevičiaus ir S.Masono nuotr./„Formulės 1“ testai Barselonoje, „Circuit de Barcelona-Catalunya“

Toliau keliaujame į techninės zonos užnugaryje įsikūrusį komandų miestelį, čia stovi komandų techniniai nameliai, kur laikomos atsarginės detalės bei šildomos padangos. Taipogi čia galima rasti ir kiekvienos komandos asmenines maitinimo įstaigas, vienoje iš jų sutinkame po važiavimų užkandžiaujantį vietinį herojų Fernando Alonso.

Turo pabaigoje, grįždami link įėjimo, sutinkame ir šių metų pasaulio čempioną Lewisą Hamiltoną. Tiesa, jis labai skuba į savo komandos boksus, todėl perduoti linkėjimų iš Lietuvos nespėjame.

Tiesa tai nebūtų taip lengva. Daugelis sako, kad Lewisas yra tikra žvaigždė – tai visiška tiesa, prabėgdamas pro krūvelę fanų jis pasirašo ant vienos nuotraukos ir, dengdamas veidą kepurėle, nuskuba savo komandos boksų link.

Ekskursija toliau vyksta nedideliu autobusu, kuriuo apvažiuojame visą trasą visai šalia jos. Užtrukę maždaug dvi valandas pamatome tai, ko dažniausiai nepamatysime transliacijų metu, todėl tebūnie tai būna trečioji rekomendacija – būtinai išnaršykite objektą, į kurį atvykote. Čia labai daug įdomių istorijų!

Vaikystės svajones išpildyti būtina

Dauguma „benzingalvių“ visada turi svajonių, susijusių su šiuo sportu. Mums, lietuviams, „Formulė 1“ yra ganėtinai tolima sporto šaka – mes neturime nei trasos, kuri atitiktų šiam sportui keliamus aukštus reikalavimus, nei sportininkų, kurie varžytųsi su pasaulio greičiausiais.

Artimiausias „pasimatymas“ su galingais F-1 bolidais yra Austrijoje arba Belgijoje vykstantys „Formulės 1“ etapai.

Dažnai girdėdavau klausimą – kodėl testai? Atsakymas nėra sudėtingas. Finansiškai tai yra labai patogus variantas, skrydžio bilietų į abi puses galima rasti už tikrai prieinamą kainą. Atvykę į Barseloną galėsite kelias dienas pasivaikščioti po šį miestą (skubantiems rekomenduoju dviaukščius „Tour Bus“ autobusus, jų pagalba per vieną dieną patogiai ir greitai išnaršysite visą miestą), o galiausiai vienos dienos bilietas į trasą jums kainuos 20 eurų.

Taip, testų metu jūs nepamatysite kraują stingdančių lenktynių, tačiau čia rasite visa kita – naujausius lenktyninių automobilius su visais atnaujinimais, visas šio sporto super žvaigždes ir vaizdą, kaip atrodys visas ateinantis sezonas.

Jeigu turite tam galimybę būtinai surinkite bendraminčius ir keliaukite ten, kur ir žiemą būna +16 ir zuja greičiausi pasaulio bolidai. Tai bus gyvenimo patirtis, po kurios kita stotelė – tik „Grand Prix“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius