Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Getautės amfiteatre – Žemaitijos automobilių kroso taurės spektaklis

Praėjusį sekmadienį Telšių pašonėje esančioje Getautės kroso trasoje įvyko antrasis Žemaitijos automobilių kroso taurės etapas. Jį čia surengė automobilių sporto klubas „EM Sport Žemaitija“.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Panašu, kad viena patogiausių žiūrovams stebėjimo prasme autokroso trasų Lietuvoje prisikelia naujam gyvenimui. Kadaise aktyviai naudota, bet vėliau apleista trasa pastaruoju metu vėl nušvito naujomis spalvomis. Iniciatyvą į savo rankas paėmus klubui „EM Sport Žemaitija“ čia vėl pradėtos organizuoti oficialios autokroso varžybos, kurios praėjusį sekmadienį čia subūrė beveik 40 dalyvių ir keletą kartų daugiau žiūrovų.

Buvusiame smėlio karjere įkurta trasa yra tarsi amfiteatras, o sekmadienį visų susirinkusiųjų laukė tikras autokroso spektaklis. Apačioje vykstantį veiksmą žiūrovai galėjo stebėti nuo aukštų šlaitų. Tai garantavo beveik šimtaprocentinį matomumą – iš bet kurios stebėjimo vietos praktiškai visa lenktynių distancija yra tarsi ant delno.

Antrasis Žemaitijos automobilių kroso taurės etapas pasižymėjo ir itin sudėtingomis oro sąlygomis, kadangi sekmadienį ant saulės termometro stulpelis peržengė 30 laipsnių ribą. Apie tai, kad tokios klimato sąlygos diktuoja savo taisykles buvo galima suprasti ir iš veiksmo trasoje. Ne vienas automobilis čia užkaito, o kone dvigubai didesniame karštyje salone sėdintys vairuotojai taip pat darė klaidas. Nepaisant visų stabdymų dėl incidentų varžybos praėjo sklandžiai, o renginio organizatoriai neslėpė puoselėjantys ambicijas ateityje šioje trasoje surengti aukščiausios lygos – Lietuvos automobilių kroso čempionato etapą.

Beje, šiose varžybose dalyvių laukė ir dar viena staigmena – iš ralio kroso lenktynių pasiskolinta „Joker“ rato taisyklė, privertusi dalyvius labiau apmąstyti savo važiavimo strategiją.

Klasėje „1600“ varžėsi septyni dalyviai, o nugalėtoju čia tapo praktiškai visą dieną lyderiavęs ir didesnių šansų varžovams nepalikęs Vismantas Gricius, važiavęs „Honda Civic“ automobiliu. Antrąją vietą iškovojo Mantas Pocius, o Vidmantui Šakiniui kovoje dėl trečiosios vietos pavyko palaužti Vytautą Tumasą.

„2000“ kategorijoje nugalėtoju tapo Andrius Jonušas, kuris finale įveikė antros vietos prizininką Modestą Šatkauską ir trečiąją vietą užėmusį Deividą Kusą. Atskiro pagyrimo vertas ir Ignas Petreikis, kuris šioje klasėse startavo su dvigubai silpnesniu automobiliu nei daugelio oponentų. Lietuvos autokroso čempionato klasei „Yaris Cup“ paruoštą „Toyota“ automobilį vairavęs jaunuolis pro finišo vėliavą pravažiavo trečias, bet buvo diskvalifikuotas už lenkimą geltonos vėliavos galiojimo zonoje. Kaip po finišo sakė pats sportininkas, „sėdėdamas“ varžovui iš galo per purvą ir dulkes jis tiesiog nematė, kad poste mojuojama geltonomis vėliavomis ir atliko lenkimą dar prieš kliūtį, o tai taisyklės draudžia.

„2500 RWD“, kurioje varžėsi galine ašimi varomi automobiliai, visą dieną tempą diktavo ir nugalėtoju tapo Nerijus Taujenis. Tačiau publikos dėmesį finale prikaustė trečioje vietoje finišavusio Martyno Vaškio ir antrosios vietos prizininko Dovydo Padgurskio kova. Pastarasis didžiąją dalį finalinio važiavimo skriejo numontuota galine padanga, tačiau jam pavyko važiuoti tokiomis trajektorijomis, kad iš paskos važiavęs oponentas taip ir nerado būdų atlikti lenkimą.

„OPEN 2500“ klasėje finale po dramatiškos kovos, lydimas gausaus publikos palaikymo nugalėtoju tapo BMW vairavęs Edgaras Urba. Finale jam pavyko pranokti į nugarą kvėpavusį latvį Ivo Garbansą su „Audi“. Trečias finišavo dar vienas „Audi“ pilotas Karolis Motuzas, kurį gerbėjai taip pat sutiko aplodismentais ir ovacijomis.

„Buggy RWD“ įskaitoje susibūrė trys bagiai varomi galine ašimi ir du visais ratais varomi bagiai. Tiesa, pastariesiems šįkart fortūna nebuvo palanki. Pirmiausia iš kovos pasitraukė Robertas Janulis. Piloto teigimu, jau nuo pirmųjų važiavimų jo bagį pradėjo kamuoti mistinės problemos, tad toliau važiuoti su ne pilnai funkcionuojančia technika nebuvo jokios prasmės. Galiausiai iš kovos pasitraukė ir Tomas Skrodenis. Jis dar pirmo važiavimo metu jau pirmame posūkyje rėžėsi į atitvarus bei skaudžiai aplamdė savo bagį, vėliau į rikiuotę grįžo, tačiau po to lenktyniauti atsisakė vienas iš dviejų jo bagio variklių – išlindo švaistiklis.

Taip pat techninių problemų neišvengė ir Andrius Skabeikis, kuris trečioje kvalifikacijoje sustojo nulūžus galiniam jo bagio ratui. Po šio incidento pilotas pasitraukė iš kovos ir įsitvirtino trečioje vietoje, finale palikdamas kautis tik du varžovus – Gedą ir Mindaugą Kirdeikius. Lemiamame šešių ratų mūšyje savo pranašumą įrodė Gedas Kirdeikis.

„Super 2000“ kategorija subūrė šešis dalyvius, o nugalėtoju jų gretose tapo didesnio pasipriešinimo finale nesulaukęs Karolis Petreikis su „Honda Civic“. Antrosios vietos taurę iškovojo Antanas Mažonas, o Evaldas Gaudiešius žengė ant trečiosios vietos laiptelio. Apmaudžiai lenktynės susiklostė trims likusiems šios klasės dalyviams – Salvinas Skrodenis finale apsivertė, iki tol puikiai važiavęs Mindaugas Kanapackis patyrė gedimą, o Mindaugas Skiezgilas dienos eigoje trasos personalą privertė išsitraukti ir gesintuvus, nes dar po pirmosios kvalifikacijos finišo užsiliepsnojo jo „Honda Civic“.

Komandinėje įskaitoje triumfavo 49 taškus surinkusi ASK „Extempas“ komanda. Antroje vietoje su 44 taškais įsvirtino „EM Sport“ komanda, o treti – „Ketorė Tekėne“ lenktynininkai, iškovoję 41 balą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius