Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Greičiausias Lietuvos odontologas – Jonas Poškus

Jei bent kartą lankėtės „Fast Lap“ renginyje, turbūt jau prisimenate Jono Poškaus vardą ir pavardę. Jis yra ne tik nuolatinis šios renginių serijos dalyvis, bet ir užtikrintas A3000+ klasės lyderis bei bendros įskaitos prizininkas, dar nė karto negrįžęs namo po varžybų be diplomų rankose. Negana to, jis tapo ir 2010 metų „Fast Lap“ sezono čempionu. Autosporto mėgėjas, trasoje važiuojantis toli gražu ne mėgėjiškais tempais, su savo kasdieniu „Mitsubishi Lancer Evo”, techninėmis charakteristikomis gerokai pranokstančiu tūlo lietuvaičio kasdienines transporto priemones. Tikras kontrastų derinys. Bet, tenka pripažinti, išties žavus derinys.
Jonas Poškus/„Mitsubishi Lancer Evo VIII“
Jonas Poškus/„Mitsubishi Lancer Evo VIII“ / Eglės Strungytės nuotr.

Tiesa, reiktų paminėti, kad šį pavasarį vis dėlto buvo nuspręsta automobilį paversti specialiai lenktynėms skirtu žaisliuku. Taigi, Jono greitasis „Evo“ šiuo metu yra atiduotas į patikimas rankas, kur jam atliekama virtinė pasikeitimų. Tad apie automobilį kalbėsime vėliau, kai darbai bus baigti ir matysime galutinį rezultatą. O dabar pakalbėkim apie patį J.Poškų.

– Papasakok apie savo gyvenimą, darbus, laisvalaikį?

– Taip jau atsitiko, kad esu gydytojas-odontologas. Iš to ir valgau duoną. Kelias į tai gan nelengvas: penki metai Vilniaus universiteto Medicinos fakultete. Ir tuo pačiu ne toks sunkus kaip gydomosios medicinos broliams ir seserims. Kita vertus, tie, kurie kaip nors susiję su medicina, žino, kad šioje srityje mokomasi visą gyvenimą.

Laisvalaikio pertekliumi negaliu pasigirti, bet jei jo yra, mėgstu gerą kompaniją, gerą poilsį (aktyvų ar nelabai), gerą maistą, gerą muziką, geras keliones. Trumpai tariant, mėgstu „gerą laiką“.

– Kas pažadino susidomėjimą automobiliais ir koks buvo tavo debiutas autosporte? Kaip atradai „Fast Lap”?

– Automobiliais ir autosportu domėjausi nuo mažens. Kai atsirado šiokios tokios galimybės,Pagrindinis mano varžovas – aš pats, kiekvieną sykį važiuodamas stengiuosi pagerinti ankstesnius rezultatusdomėjimasis palaipsniui tapo bandymu. Kaip dabar juokaujame su draugais, miestas pilnas „gatvių karių“ – jaunuolių, turinčių automobilius ir kiekvienoje pravažiuojančioje mašinoje ar maršrutiniame autobuse matančių potencialų varžovą bei keliančių sau iššūkį gatvėje aplenkti visus.

Ne paslaptis, kad daugiau ar mažiau tokiu „sportininku“ buvau ir aš. Tačiau jau pirmas apsilankymas tikroje lenktynių trasoje leido suprasti, kad lėkimas miesto gatvėmis tarp troleibusų ir autobusų turi labai mažai bendro su „mokėjimu važiuoti“. Būtent to mokėjimo ir norėjosi. Be to, paaiškėjo, kad važiuodamas trasoje patiri nepalyginamai stipresnių įspūdžių nei lėkdamas gatvėmis. Taip ir užsikabinau.

Po truputį pradėjau dalyvauti mėgėjiškuose renginiuose Kačerginės „Nemuno žiede“ Atsiradus „Fast Lap” renginiui, sudalyvavau ir jame. Jis nuolat augo, išsiskyrė iš kitų gera organizacija ir atmosfera ir tuo kažkaip įtraukė. Rezultatas – dabar esu nuolatinis „Fast Lap” dalyvis.

Dalyvavai aštuoniuose „Fast Lap” etapuose ir visus juos laimėjai savo klasėje A3000+. Bendroje įskaitoje net keturis kartus užėmei pirmą vietą, po du kartus antrą bei trečią. Rezultatai išties įspūdingi. Gal buvo ir daugiau pasiekimų, apie kuriuos dar nežinome?

Kadangi autosportas tėra mano hobis, o aš pats priskiriu save prie vairuotojų mėgėjų, kažkokiais itin reikšmingais pasiekimais pasigirti negaliu. Na, esu keletą kartų laimėjęs ar buvęs tarp prizininkų

Eglės Strungytės nuotr./Jonas Poakus/Mitsubishi Lancer Evo VIII
Eglės Strungytės nuotr./Jonas Poškus/„Mitsubishi Lancer Evo VIII“

renginiuose „Nemuno žiede“, Rygos „Bikernieki” trasoje. Apskritai, pagrindinis mano varžovas yra Jonas Poškus, kiekvieną sykį važiuodamas stengiuosi jį aplenkti.

Kol kas asmeninis rekordas „Nemuno žiede” – 1:20,7 min. (neoficialus, treniruočių laikas).

– Kokia pergalės kaina? Ar išlaidos kinta proporcingai siekiamiems rezultatams?

– Manau, kad pirmajai ekskursijai į lenktynių trasą kažkaip ypatingai ruoštis nereikia. Pakaktų pasitikrinti automobilio važiuoklę, tepalo lygį variklyje, stabdžius, suvedimą, apžiūrėti padangas, turėti šalmą, ir tiek. Pradžioje žmogui reikia pamėginti, ar tokia veikla jam apskritai prie širdies. Jei galiausiai paaiškėja, kad lenktyniavimas įspūdį paliko, tada jau galima imtis automobilio pritaikymo važinėjimui trasoje.

Manau, svarbiausia teisingai pasirinkti standartinį automobilį, jei planuojama juo kažkiek važinėtis. Turiu omenyje tai, kad yra automobilių modeliai, kuriuos minimaliai modifikavus, galima gan greitai važiuoti, ir kurių tolimesnis tobulinimas būtų santykinai nebrangus.

Žinoma, išlaidos yra proporcingos siekiamam rezultatui. Bet vėlgi, tai priklauso nuo renginio, kuriame dalyvaujama. Pavyzdžiui, jei važiuojama renginyje Kačerginėje, kur prizininkai taikosi į, tarkime, 1:27 min., išlaidos tobulinimui bus arba nedidelės, arba jų nebus apskritai – tai priklauso nuo pasirinkto automobilio.

Tačiau „Fast Lap” varžybų atveju situacija kiek kitokia. Manau, šiemet į trejetuką pretenduos tie, kurie važiuos greičiau nei 1:20 min. Šiuo atveju didesnės ar mažesnės išlaidos neišvengiamos: tokiam rato įveikimo laikui reikalingas arba itin brangus standartinis (pavyzdžiui, „Porsche 911 GT3 Cup“ ar pan.) arba pigus, bet gerokai modifikuotas automobilis.

Kitas dalykas – važiuojant dideliu tempu, viskas dėvisi kur kas greičiau: padangos, stabdžių sistemos elementai, transmisijos agregatai ir t.t. Būtent todėl prieš įsigydamas automobilį lenktynėms privalai paskaičiuoti, ar galėsi leisti sau jį eksploatuoti.

– Koks apskritai yra pergalingas važiavimas? Kiek pastangų prireikia pelnyti pergalę?

– Manau, kad kiekvienas turi savo receptą pergalingam važiavimui. Vieni važiuoja, lyg tai nulemtų planetos likimą, visa kita – nesvarbu. Kiti stengiasi pasverti riziką ir savo galimybes. Priskirčiau save prie pastarųjų.

Eglės Strungytės nuotr./Jonas Poakus/Mitsubishi Lancer Evo VIII
Eglės Strungytės nuotr./Jonas Poškus/„Mitsubishi Lancer Evo VIII“

Yra žmonių, kuriems gebėjimas važiuoti greičiau, nei dauguma kitų, yra įgimtas. Bet net jiems reikalingos treniruotės optimaliai formai pasiekti. Vadinasi, visiems kitiems, „normaliems“, treniruočių reikia bent penkis kartus daugiau. Prie tokių priskirčiau ir save.

– Ar yra tekę patirti kuriozinių situacijų varžybų išvakarėse ar jų metu?

– Keletą kartų yra buvę šiokių tokių nesklandumų: nustojo veikti ar užsidegė stabdžiai, sprogo padanga ir pan. Tačiau ko gero didžiausias kuriozas įvyko pernai Estijoje, „Parnu” trasoje per treniruotę – tada visiškai nutrūko duslintuvas. Pakėlėme mašiną, kad pažiūrėtume, kas nutiko, ir keltuvas išsprūdo iš po automobilio. Turbūt nereikia sakyti, kad ne viskas automobilyje liko sveika. Duslintuvą naktį virino draugiškai, bet ne labdaringai nusiteikęs estas, o mes, kadangi visi likom sveiki ir bent laikinai išsprendę nesklandumus, tiesiog smagiai pasijuokėme iš tos situacijos.

– Ką galėtumei patarti būsimiems „Fast Lap“ debiutantams?

– Visiems, važiuosiantiems pirmą kartą, linkiu bent kartą pasivažinėti trasoje iki renginio ir nieko nesistengti visiems įrodyti renginio metu.

Pabaigai – pora vaizdo siužetų iš praėjusių metų, kur J.Poškus dalyvauja „Fast Lap“ lenktynėse Kačerginės „Nemuno žiedo“ bei Rygos „Bikernieki“ trasose su savo tuomet 545 AG bei 560 Nm turėjusiu „Mitsubishi Lancer Evo“.

VIDEO: J. Poskus Fast Lap 2010 09 04

VIDEO: Opentrack XXIX: Jonas Poskus, Mitsubishi Lancer EVO VIII (LT) @ Bikernieki 2010.06.06

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius