Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į „Eneos 1006 km” lenktynes „Techninio projekto” komanda grįžta atnaujinta sudėtimi ir patobulintu automobiliu

Artėjantis savaitgalis bus ta vasaros diena, kuomet ne visi traukiantys į pajūrį turės tikslą palydėti saulę ant tilto. Automobilių sportu besidomintys aistruoliai ten keliaus kitu reikalu – stebėti „Eneos 1006 km” lenktynes. Šįkart prie starto linijos bus galima išvysti 41-ą komandą.
BMW M3
BMW M3 / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Dalyvių sąraše tradiciškai galima rasti ir „Techninio projekto“ komandą. Jos nariai – Giedrius Notkus, Mindaugas ir Vygandas Urbanai bei Jonas Sluckus čia startuos GT klasei priskirtu BMW M3 automobiliu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Giedrius Notkus
Tomo Markelevičiaus nuotr./Giedrius Notkus

Jau trečiadienį komanda pajudės į Palangą, kur jų lauks techninė komisija, o antradienio vakarą ekipos sportinis bolidas atsidūrė pas reklamos meistrus Panevėžyje, įmonėje „Reklamos erdvė“. Čia BMW įgavo galutinį dizainą, kėbulą papuošė rėmėjų ir organizatorių lipdukai.

Plačiau apie pasiruošimą tradicinėms ištvermės lenktynėms papasakoti sutiko komandos pilotas Giedrius Notkus.

– Giedriau, Jus matyti šiose lenktynėse jau tapo tradicija. Kelintą kartą pats startuojate ir kelintose lenktynėse dalyvaus šis BMW?

– Man asmeniškai tai jau penktas startas „Eneos 1006 km” lenktynėse, o BMW čia startuos trečiąjį kartą. Komandos nariai kasmet šiek tiek keičiasi, tačiau pagrindas išlieka. Po pernai metų pasikeitė vienas vairuotojas. Šiemet prie komandos prisijungė ralio lenktynininkas Jonas Sluckus. Jam žiedas yra naujiena, bet turėjome nemažai treniruočių, todėl tikimės, kad per varžybas Jonui pavyks pasiekti reikalingą tempą.

– Priminkite, kaip sekėsi pernai?

– Pernai absoliučioje įskaitoje užėmėme šeštą vietą ir klasėje finišavome ketvirti. Mūsų pagrindinis konkurentas tuomet buvo „Rotoma Racing“ komanda, kurią viduryje lenktynių mes lenkėme dviem ratais, tačiau vėliau, pasibaigus stabdžių kaladėlėms, praradome keturis ratus. Tai buvo skaudus pralaimėjimas, bet šiose lenktynėse pergalė yra vien pasiekti jų finišą. Tai ištvermės lenktynės ir daug automobilių neatlaiko tos įtampos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./BMW M3
Tomo Markelevičiaus nuotr./BMW M3

– Kokių patobulinimų ir pakeitimų BMW sulaukė po praėjusių metų?

– Pats pagrindinis patobulinimas – investicija į stabdžius ir jų reguliavimą, diskus, kaladėles. Iš „Bosch Motorsport“ buvo užsakytas sportinis ABS mazgas. Jau jį išbandėme ir sureguliavome „Xtra Motorsport“ pagalba. Važiavome, bandėme per lietų. Jis tikrai puikiai veikia. Jo privalumai neatsiskleidžia ant sausos dangos, bet esant lietui turėsime didelį pranašumą.

– Tai reiškia, kad lauksite lietaus?

– Lietus gali ir pakišti koją, bet jis suvienodina automobilius. Pamenu, kai smarkiai lijo prieš porą metų, mūsų tempas buvo lygus su „Porsche“ tempu. Mano atveju, galbūt lietus būtų privalumas. Tačiau mano ir kitų komandos narių patirtis yra skirtinga, todėl bendrai komandai linkėčiau, kad lietaus nebūtų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./BMW M3
Tomo Markelevičiaus nuotr./BMW M3

– Kai kurios komandos dar ir šiandien neišlindo iš garažų, ir dar reguliuos automobilius net po techninės komisijos. Ar Jums pakako laiko treniruotėms?

– Kaip ir visada, pasiruošimas priklauso nuo pinigų. Kadangi pinigai neskuba atkeliauti, tai ir mūsų procesai užsitęsė. Tačiau mes kaip ir viską jau sureguliavome.

Aišku, kokios treniruotės be nuotykių. Praėjusią savaitę darėme treniruotę „Nemuno žiede“. Vienas mūsų pilotas kabino kelkraštį, užvažiavo ant žolės ir karštas „slikas“ pasijuto kaip ant ledo. Automobilis apsisuko ir šonu rėžėsi į atitvarus.

Gerai, kad greitis nebuvo didelis ir avarijos pasėkmės nebuvo tokios baisios, kaip ir pradžių įsivaizdavome. Buvo pažeista važiuoklė, nulakstė buferiai, bet kėbulo tampymo darbų nereikėjo. Ta avarija mūsų treniruotėms įtakos turėjo, teko kiek mažiau pasivažinėti, bet, manau, kad laiko dar turėsime ir Palangoje. Bus treniruočių, todėl susireguliuoti viską baigsime ten.

Komandos nuotr./Avarija per treniruotę
Komandos nuotr./Avarija per treniruotę

– Kokį galingumą radote reguliuojant BMW?

– Galios labai nesiekėme „atsukti“. Tačiau automobilis dyla, keičiasi parametrai, todėl šiemet mes tiesiog „sugaudėme“ po pernai metų pabėgusius arklius. Buvome pas „Xtra Motorsport“ ant stendo ir ten iš pradžių radome 369 arklio galias į ratus. Po reguliavimo pavyko pasiekti 390 taip pat į ratus.

Komandos nuotr./Galios matavimo kreivės
Komandos nuotr./Galios matavimo kreivės

– Kokioje klasėje važiuojate ir koks pasipriešinimas ten laukia?

– Važiuojame GT klasėje. Yra, atrodo, aštuoni dalyviai. Tačiau kai kurie dalyviai užsiregistravę ne tose klasėse, kur turėtų būti, todėl dar koks vienas, kitas ekipažas dar gali atsirasti. Manau, kad tai viena stipriausių ir galingiausių klasių, kurioje kova vyksta tikrai atkakli.

Čia važiuoja tokie automobiliai, kaip mūsų BMW – aštuonių cilindrų varikliais. Taip pat važiuoja ir „Porsche“. Su „Porsche“ dar negalime kovoti viename lygmenyje, tačiau tūkstantyje kilometrų yra svarbu ne tik greitis, bet ir taktika, patikimumas ir daugelis kitų niuansų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./BMW M3
Tomo Markelevičiaus nuotr./BMW M3

– Kas vadovaus „Techninio projekto“ komandai ir kas bus mechanikai?

– Komandos vadovu, kaip ir ankstesniais metais, taps Simonas Kazakevičius, o mechanikų darbą atliks tie patys vyrukai, kurie rūpinasi ir mano ralio automobiliu – Gytis Juozėnas su kolegomis.

Žinome, kad jie atsiduoda maksimaliai, jog galėtų užtikrinti sklandų mūsų važiavimą, todėl jie ir yra su mumis. Mechanikai šiek tiek pyksta ant mūsų, kad pradėjome vėlai ruoštis, todėl jiems teko turėti šiek tiek bemiegių naktų prie BMW.

– Turbūt tiesiog pasiekti finišą nėra vienintelis tikslas, dėl kurio važiuojate į lenktynes?

– Pas mus vienareikšmiškai – jei klasėje sekasi gerai, tai ir absoliučioje įskaitoje bus gerai. Tikslas pasirodyti ne prasčiau nei pernai. Aišku, pasiekti finišą visada smagu net ir bet kokioje pozicijoje, nes tik finišavus varžybose galima džiaugtis kartu su minia sirgalių. Tai turbūt pats geriausias apdovanojimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Reklama
Šiaulių banko grupės valdomi pensijų fondai į daugiabučių renovaciją investuoja dar 7,5 mln. eurų
Užsisakykite 15min naujienlaiškius