Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Jei Bernie „Formulę-1“ perleistų Rupertui ir Carlosui

„News Corporation“
Gamintojo nuotr. / „News Corporation“
Šaltinis: formule1.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Žinia, kad „News Corporation“, priklausanti Rupertui Murdochui, kartu su Carlosu Slimu ketina perimti F-1 komercines teises iš CVC sukėlė platų rezonansą. Nors šią informaciją iš karto paneigė Bernie Ecclestonas, kai kurie žurnalistai ja patikėjo. Patyrę žmonės priėmė naujieną kaip priedangą arba suktą derybų metodą, kuris gali padėti pritraukti kitų suinteresuotų šalių dėmesį.

„News Corporation“ išties daro drąsius pirkimus. Tačiau neretai ji dalyvaudavo kaip galimas patrauklių projektų pirkėjas, nors nebūdavo tam pagrindo. Vienu metu ji buvo susijusi su „Facebook“. Be to,  Bernie Ecclestonas ir Rupertas Murdochas gerai vienas kitą pažįsta ir kartu praleido daug laiko kazino. Taigi, ši istorija, nutekėjusi į spaudą, ypač atsižvelgiant į faktą, kad jos šaltiniu tapo „Sky News“, kuri priklauso „News Corporation“, gali slėpti daug taktinių variantų.

Nestabiliame žiniasklaidos pasaulyje, kai krenta laikraščių paklausa, kompanija ieško naujų būtinų lėšų, norint vystyti verslą. Pavyzdžiui, prieš keletą metų ji sumąstė įsigyti „Manchester United“. Be to, ji seniai puoselėja viltį kontroliuoti pasaulinį sportą, kurį būtų galima panaudoti komerciniais tikslais.

F-1 yra žinomas pasaulinis vardas su pakankamai paprasta struktūra: 12 komandų, 24 lenktynininkai ir 19 čempionato etapų. Kai kurie F-1 aspektai turi milžinišką komercinį potencialą, pavyzdžiui, interneto ir mobiliųjų transliacijos. Žvelgiant iš šios perspektyvos, gigantiškos žiniasklaidos kompanijos čempionato teisių pirkimas, bendradarbiaujant su stambia mobiliojo ryšio tiekėja, nėra be logikos.

Kompanija jau aktyviai bendradarbiauja su „Formule-1“. Ji perka transliacijų teises kompanijoms, tarp kurių Vokietijos ir Azijos „Sky Sports“, o taip pat „Star Sports Network“. 1990 metais Jungtinėje Karalystėje kartu su „FOM Sky“ buvo bandoma sukurti pagrindą mokomoms transliacijoms, tačiau ši praktika tęsėsi vos keletą metų.

Tačiau ji turi pasaulinį tinklą ir gilų suvokimą apie rinką, kas leidžia jai rasti metodų naudoti komercines sporto teises. Bendradarbiavimas su žmogumi, kaip Carlosas Slimas, kuris valdo augančią pasaulinėje rinkoje telekomunikacijų kompaniją, suteikia akivaizdžią prasmę.

Tuo pačiu net jeigu šis konsorciumas būtų realus, jis būtų ne vienintelė suinteresuota šalis. Pavyzdžiui, investicinės Abu Dabio kompanijos kurį laiką stebėjo čempionatą, tačiau jie turėjo pritraukti mažiausiai dar vieną partnerį, kuris valdytų stiprų media portfelį Europoje ir, arba Azijoje.

Kalbant apie „New Corporation“ F-1 komercinių teisių įsigijimo įtaką klientui, t.y. sirgaliui, sprendžiant iš komentarų, kurie pasirodė praėjusią savaitę, daugelis baiminasi mokamų transliacijų atsiradimo.

1990 metais Jungtinėje Karalystėje kartu su „FOM Sky“ buvo bandoma sukurti pagrindą mokomoms transliacijoms, tačiau ši praktika tęsėsi vos keletą metųConcordo sutartyje, jungiančioje komandas, FIA ir FOM, išsamiai aptartos nemokamų televizijos transliacijų sąlygos tam tikrose pagrindinėse teritorijose, kas leidžia iš dalies ginti rėmėjų ir gamintojų teises. Rėmėjų reklaminės kompanijos efektyvumo vertinimo kriterijus sumažėja, jeigu transliacijos neapima didelė auditorijos, kuriai televizijos transliacijos lieka nemokamos. Tačiau pajamos iš televizijos gali tai kompensuoti ir padaryti komandas mažiau priklausomas nuo rėmėjų paieškos, kas niekada nebuvo paprastas dalykas.

Neseniai vyko perėjimo prie mokamų transliacijų eksperimentai. Pastaruoju metu daugelyje šalių F-1 transliacijos buvo rodomos per mokamas televizijas. Kartu su lenktynėmis mokami kanalai rodo laisvas treniruotes ir kvalifikacijas. Kiek vėliau lenktynių pakartojimas rodomas per nemokamą kanalą. Prieš kelis metus tokia praktika pasirodė Japonijoje ir Suomijoje. „MTV Max“ transliavo Didžiuosius Prizus tiesioginiame eteryje, o įdomiausius lenktyninio savaitgalio epizodus vėliau pakartodavo per „MTV3“. Ypatingą pasipiktinimą ši naujovė sukėlė Suomijoje Kimio Raikkoneno karjeros klestėjimo metu, tačiau palaipsniui visi nusiramino.

Žinoma, mokamos transliacijos sirgaliams kainuoja nemažus pinigus. Metinis mokestis vidutiniškai sudaro 70 eurų (3,5 euro už lenktynes). Be abejonės, tikslinė auditorija yra pakankamai suaugusi ir subrendusi, kad tai palaikytų.

Įdomu palyginti su Anglijos aukščiausia lyga, kuria, kaip ir F-1, domisi visame pasaulyje ir kuri turi didesnes pajamas iš komercinės veiklos, o taip pat didelę sirgalių auditoriją, pasiruošusią mokėti už galėjimą matyti rungtynes. „Sky“ transliuoja Anglijos aukščiausios lygos rungtynes Didžiojoje Britanijoje jau 20 metų. Čempionatas yra labai stiprus komerciškai. Rungtynių transliacijos Jungtinėje Karalystėje kainuoja 600 mln. svarų sterlingų, o užsienyje šis skaičius nedaug didesnis.

Dvidešimt Anglijos aukščiausios lygos komandų gauna po 40 mln. svarų sterlingų kiekviena, o čempionai – 70 mln. svarų sterlingų. Šie skaičiai žymiai viršija išmokas F-1 komandoms, kurių yra tik dvylika.

Nupirkti Aukščiausios lygos neįmanoma, o „Formulės-1“ pirkimas gana realus. „Autosporto karalienė“ keletą kartų keitė savininkus ir dabar aiškiai ruošiasi naujam savo istorijos turui. CVC neigia gandus apie čempionato teisių perleidimą, tačiau atsižvelgiant į kompanijos verslo ypatumus (privačias investicijas), ji visada pasiruošusi pirkimo – pardavimo sandorio sudarymui.

Tačiau gali kilti sunkumų, kurie jau buvo kilę anksčiau. Pasak „Sky News“, „New Corporation“ gavo „JP Morgan“ banko konsultacijas. 2002 metais po paskelbimo apie „Kirsch“ („New Corp“ buvo viena iš šio banko kreditorių) bankrotą, „JP Morgan“ tapo vieninteliu banku, valdančiu „Formulės-1“ akcijas, taip pat jis turi daug informacijos apie čempionatą.

Priežastys, kodėl ši istorija prasidėjo praėjusią savaitę, įvairios. Galbūt tai dėl noro suklaidinti, arba atskleisti „New Corp“ planus ir juos supykdyti, arba greitai pritraukti į įvykius naujus veidus, perspėti... Sąrašas gali tęstis.

Galbūt kuris nors žurnalistas nusprendė paskleisti šiuos gandus, siekiant išsiaiškinti padėtį, tačiau tai mažai tikėtina, sprendžiant pagal naujienų kiekį, siejančių CVC, kurie pastaruoju metu matomi su „Sky News“.

Viskas sukasi apie derybas dėl naujos Concordo sutarties, kuri turi įsigalioti nuo 2013 metų. Kol nebus priimti sprendimai dėl naujos sutarties sąlygų, vargu ar verta laukti kokių nors pakeitimų čempionato vadovybėje. Komandos ir FIA tikisi gauti daugiau pinigų, o CVC siekia ginti savo interesus ir galbūt sudaryti naudingą sandorį, kuris leis jai palikti „Formulę-1“, kai tuo metu Bernie Ecclestonas nėra nieko prieš, jog kaip visada liktų vadovo poste.

Šiemet lenktynės žada būti įspūdingos, o verslas už trasos ribų ne mažiau įdomus!

formule1.lt
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas