Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2017 rugpjūčio 14d. 14:15

Jubiliejiniame „Šermukšniuke“ – permainingi autokroso finalai ir nauja „bulių kautynių“ trasa

Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr. / Varžybų akimirka
„Samsonas Rally Rokiškis“ varžybos Rokiškio buvo didžiausias, tačiau tikrai ne vienintelis automobilių sporto renginys. Jau dešimt metų iš eilės, artėjant rudeniui, Bajorų kaimo trasoje rengiamos autokroso varžybos ne itin sportišku, tačiau vietiniams senai pažįstamu pavadinimu „Šermukšniukas“. Sekmadienį surengtos autokroso ir „bulių kautynių“ varžybos buvo jau dešimtasis kartas, kai sportininkai kovoja dėl „Šermukšniuko“ taurės.

Varžybų dieną į renginio vietą susirinkusius dalyvius ne itin nudžiugino trasos danga. Dėl gausaus lietaus trasa tapo minkšta ir klampi, tad treniruočių ir kvalifikacijos metu sportininkams važiavimu pasimėgauti teko mažai. Tačiau ši problema greit buvo išspręsta, kai trasoje pasirodė greideris, o iš už debesų išlindo saulę, greit pradžiovinusi klampią dangą.

Beje, Rokiškio trasa dalyvius pasitiko kiek atsinaujinusi ir už tai kepurę reikia nukelti prieš pagrindinį varžybų organizatorių Robertą Stumskį. Nors autokroso distancija nepasikeitė, tačiau nauji posūkiai ir viražai buvo suformuoti „bulių kautynių“ įskaitos dalyviams. Jei anksčiau jie važiavo maža ovalo formos trasa, tai dabar jiems teko stumdytis nuokalnėse, įkalnėse ir gana ilgoje tiesiojoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Apie bulių kautynes kiek vėliau, o dabar metas apžvelgti autokroso rezultatus. Jaunimo ir moterų jungtinėje klasėje startavo penki dalyviai, tačiau iš varžybų labai greit pasitraukė jaunasis lenktynininkas Gytis Stumskis. Jaunuolį pavedė kaprizus demonstruoti pradėjęs automobilis.

Šioje įskaitoje be didesnės konkurencijos nugalėjo nuolatinė autokroso varžybų dalyvė, visiems gerai pažįstama sportininkė Reda Vainauskaitė. Mergina neturėjo daug vargo su oponentais ir nugalėjo užtikrinta persvarą. Antroje vietoje finišavo Povilas Čaikauskas, lenktyniavęs „Dodge Neon“ automobiliu. Trečiąją poziciją iškovojo Ligita Bačiulytė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje iki 1,6 litro gana nemažai intrigos įnešė autokroso naujokas Ugnius Povilonis. Vaikinas, trasoje lenktyniavęs „Mitsubishi Colt“ automobiliu, pripažino, kad tai apskritai pirmasis jo startas autokroso varžybose. Kaip bebūtų keista, tačiau vaikinas visą dieną lyderiavo ir tą darė daugiau nei užtikrintai.

Naujoko aplenkti nepavyko netgi ilgamečiam autokroso vilkui, nauju automobiliu startavusiam Egidijui Nevuliui. Tiesa, Egidijui Nevuliui finale pasisekė dar mažiau.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Po susistumdymo su oponentais sportininkas nukrito į rikiuotės galą ir prizininkų trejeto nebepavijo. Panašiai finalas klostėsi ir vienam iš favoritų Vytautui Tumasui.

Antrąją vietą laimėjo anykštėnas Šarūnas Grudzinskas, kuris pastaruoju metu ant apdovanojimų pakylos matomas vis dažniau. Trečias finišavo dar vieno „Mitsubishi Colt“ vairuotojas Dimitrijus Prokopovas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Dviejų litrų variklių klasėje bene daugiausiai intrigos įnešė Paulius Baltrukėno, svečio iš Latvijos Jurio Mesterso ir Dariaus Blažio mikro dvikovos. Be to, visą dieną niekur neatsiliko ir kai kada į prizininkų trejetą lindo Arnas Grabauskas, Lukas Kirilovas, Mykolas Baliūnas.

Tačiau finaliniame važiavime šiems sportininkams kortos itin nekrito. Mykolas Baliūnas sustojo išlūžus ratui, Arnui Grabauskui užvirė aušinimo skystis, o apmaudžiausiai lenktynės baigėsi Lukui Kirilovui. Sportininkas paskutiniame posūkyje, jau išvažiuojant į finišo tiesiąją, sustojo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Skaičiuojant rezultatus neišvengta ir tam tikrų korekcijų. Po jų ketvirtoje vietoje finišavęs Arūnas Matulis šoktelėjo pozicija aukščiau, mat dviejų litrų klasėje startavusio ir prizininkų trejete finišavusio latvio „Opel Corsa“ viršijo šios klasės techninius reikalavimus.

Dėl šios priežasties dalyvio rezultatas buvo anuliuotas. Pirmąją vietą čia iškovojo Darius Blažys, o antrosios vietos taurę į viršų kėlė Paulius Baltrukėnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

OPEN klasės važiavimai taip pat buvo intriguojantys mat tuo pačiu „Opel Corsa“ automobiliu, kuriuo važiavo Juris Mesters, startavo kitas latvis Martinš Spikis.

Žiūrovus stebino tai, kaip viena ašimi ir dviejų litrų varikliu varomas automobilis gerokai paerzino keturių varomųjų ratų ir didesnio darbinio tūrio automobilių vairuotojus – Paulių Šniuką su „Golf R32” ir Žilviną Lingę, vairavusį „Volkswagen Jetta VR6”.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Tiesa, Žilvinui Lingei varžybos šįkart klostėsi permainingai, mat pirmame važiavime jis sustojo užvirtus aušinimo skysčiui, o finale ta pati situacija pasikartojo paskutiniuose ratuose. Visgi sportininkas sugebėjo finišuoti iš išsaugoti trečiosios vietos taurę.

Antrąją vietą iškovojo latvis Martinš Spikis, o pirmąją poziciją išsaugojo Paulius Šniukas. Vienintelį virtimą autokroso varžybų metu pademonstravo Domas Meilus, kuris, kaip pats pripažino, finale „perdegė“ ir po klaidos atsigulė stogu žemyn.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pertraukų tarp autokroso važiavimų metu vyko ir „bulių kautynės“, kuriose dalyvavo gausus būrys įvairiausius automobilius vairuojančių lenktynininkų.

„Bulių kautynių“ principas – kontaktuoti su varžovais, juos apsukti ar apversti. Už tai teisėjai dosniai dalijo taškus, tačiau dalyviai vartytis neskubėjo. Vienintelį virtimą parodė varžybų organizatorius ir dalyvis Robertas Strumskis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nedaug trūko ir Vidui Bobrovskiui, kuris net tris kartus iš eilės mėgino verstis specialiai dviem ratais užvažiuodamas ant šlaito. Tačiau viskas, ką pavyko padaryti Vidui Bobrovskiui, tai važiuojant dviem ratais parodyti automobilio dugną varžybų fotografui.

Daugiausia žalos varžovams padarė ir pirmąją vietą iškovojo didįjį „tanką“ „Volvo“ vairuojantis Aidas Kandroška. Antrosios vietos taurę laimėjo Vidas Bobrovskis, o trečias pagal taškus buvo klasifikuotas Robertas Stumskis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Po visų važiavimų trasoje buvo surengtas ir autokroso super finalas, į kurį organizatoriai kvietė varžytis tris greičiausius sportininkus iš M-1600, M-2000 ir Open klasių.

Tačiau kovoti dėl svarbiausio šių varžybų prizo – „Šermukšniuko“ taurės panoro tik du dalyviai – svečias iš Latvijos su „Opel Corsa“ ir pirmąją vietą tądien jau laimėjęs Darius Blažys.

Būtent pastarasis ir laimėjo finalinį važiavimą bei buvo apdovanotas išskirtine taure, padabinta šermukšniais.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

SEB verslo augimo programa

01:37:23

OfiSPA – vieta dirbti ir nepavargti

Video

01:00
16:32
19:43

15min metų knygų rinkimai

Esports namai

URBAN˙/

Grožio programa 360°

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas