Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kačerginėje, pirmame „Fast Lap“ etape, Tomo Gruzdžio neaplenkė niekas. Šansas Bikerniekuose?

„Kas aplenks greičiausią meno vadovą Lietuvoje?“ – taip skambėjo klausimas ant vienos iš „Fast Lap“ reklaminių skrajučių sezono pradžioje. Ir, kaip parodė pirmasis etapas, niekas. Tomas Gruzdys įrodė, kad greičio ir meistriškumo lenktynių trasoje jam nestinga. Jis susišlavė net du pirmos vietos apdovanojimus: vieną jų finaliniame važiavime, kitą – trumpų distancijų lenktynių „Race“, „Extreme Fun“ klasėje.
„Fast Lap“ lenktynės
„Fast Lap“ lenktynės / Andriaus Lauciaus nuotr.

O už „Fast Lap“ trasos ribų T.Gruzdys, kitiems geriau žinomas kaip Groozdas, yra velniškai talentingas kūrėjas, „drifto“ renginių bei čempionatų Lietuvoje pradininkas ir šiaip didelis automobilių sporto renginių mėgėjas bei puoselėtojas.

– Tai koks tas greičiausio meno vadovo Lietuvoje kasdieninis darbas?

– Esu grafinio dizaino studijos „Groozdas Studio 1“ meno vadovas ir savininkas bei reklamos agentūros „Leo Burnett Vilnius“ kūrybos vadovas. Šios pareigos apima visą eilę įvairių funkcijų: reklamų kūrimas ir vadovavimas visam kūrybiniam procesui, grafinis dizainas ir pan. Tai ir yra pagrindinė mano gyvenimo veikla, kurią dievinu ir atiduodu didžiąją dalį savo laiko. Kartais, deja, ir šeimos sąskaita.

Algirdo Venskaus nuotr./Fast Lap lenktynės
Algirdo Venskaus nuotr./„Fast Lap“ lenktynės

– „Fast Lap“ organizatoriai tave įvardija kaip tokio formato renginio pradininką. Kokia buvo toji pradžia?

– Taip, 2007 metais organizavau „Time Attack“ renginį Lietuvoje. Netgi buvau sutaręs su Anglijoje vykstančio „Time Attack“ renginio organizatoriais, kad leistų oficialiai naudoti šį pavadinimą Lietuvoje. Tačiau tuo pačiu metu organizavau ir „Driftingo Čempionatą“, tad teko susidėlioti prioritetus ir pasirinkti vieną iš jų. Tada „driftas“ rodėsi perspektyvesnis ir patrauklesnis variantas.

Apskritai, „Fast Lap“ yra geriausia, ką Lietuva turi, kalbant apie žiedo varžybas– Kokia buvo „drifto“ pradžia Lietuvoje?

– „Drifto“ organizavimas prasidėjo 2005 metais treniruote Šiauliuose. Susibūrimas susirinkusiems paliko gerus įspūdžius, todėl jau 2006 metais nusprendėme organizuoti ištisą čempionatą. Labai norėjau užauginti ir populiarinti šį renginį, supažindinti su šiuo sportu kuo daugiau jaunimo.

Organizuojant varžybas man visada buvo svarbiausia išlaikyti balansą tarp renginio dalyvių bei žiūrovų, vienodai atsižvelgti į abi puses ir nei vienai iš jų nepataikauti. Taip pat beprotiškai svarbus, matyt, dėl profesijos, man buvo ir renginio pateikimas, visapusiška jo estetika, įvaizdis.

O pagrindinė taisyklė: visada viską daryti iš širdies ir su didžiausiu malonumu. Jei veikla, kuria užsiimi, tėra pareiga ar prievolė – nieko gero iš to neišeis. Kadangi visos šios sąlygos buvo įvykdytos, tai ir lėmė renginio sėkmę.

Giedriaus Matulaičio nuotr./Amžinoji kova. Evaldas Kovalenka priea Andrių `lajų
Giedriaus Matulaičio nuotr./Amžinoji kova. Evaldas Kovalenka prieš Andrių Šlajų

– Kokiuose automobilių sporto renginiuose esi pats dalyvavęs?

– Su pirmuoju „VW Golf GTI“ automobiliu yra tekę dalyvauti įvairiuose slalomuose, „draguose“ (keliuose iš jų net pavyko pelnyti pergalę). Porą kartų dalyvavau „Omnitel 1000 km” lenktynėse. Gražiai slysti trasoje, kaip tai daro daugelis šiuolaikinių „drifto“ specialistų, taip ir nesuspėjau išmokti, nes visą laiką atėmė varžybų organizavimas. Be to, dalyvauti pačio organizuojamose varžybose visada  rizikinga, – neretai žmonėms kyla įtarimų dėl neobjektyvaus vertinimo. Todėl galiausiai pasirinkau organizatoriaus vaidmenį.

– Kas atvijo į „Fast Lap“ dalyvių gretas?

– Visada buvau ir būsiu autosporto mėgėjas. O tokio formato lenktynes visada labai mėgau. Dabar, atsiradus daugiau laiko, pagaliau galiu sau leisti malonumą būti dalyviu.

Apskritai, „Fast Lap“ yra geriausia, ką Lietuva turi, kalbant apie žiedo varžybas. Žinoma, dar yra „Omnitel 1000 km“, tačiau tai jau kita kategorija: tai daugiau prestižinės lenktynės, orientuotos į kitokią auditoriją. Apmaudu tik tai, kad profesionalūs sportininkai ignoruoja „Fast Lap“ renginį. Labai

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Fast Lap Race lenktynių akimirka
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Fast Lap Race“ lenktynių akimirka

tikiuosi, kad anksčiau ar vėliau jame atsiras ir „sportinė“ klasė.

– Debiutavęs 2010 metais finaliniame varžybų serijos etape, iškovojai 9 vietą. Šiemet dar įspūdingiau – pirma vieta „Fast Lap“ finale bei pirma vieta „Race“ klasėje „Extreme Fun“ . Kaip tau pavyko?

– Pats daug mąsčiau apie šio etapo sėkmę. Tai buvo pirmas sezono išvažiavimas, automobilis toli gražu nedirbo idealiai – vis imdavo kaisti variklis. Tausodamas variklį, pravažiavus greitą ratą vis sumažindavau tempą, kad jis atvėstų.

Apskritai, visų važiavimų metu, vyko automobilio bei trasos „prisijaukinimas“: atradau kitokių trajektorijų, vietų, kur galima važiuoti greičiau, ėmiau geriau jausti automobilį ir t.t.

Nuostabių įspūdžių suteikė ir naujas galinis sparnas – dar niekada nesijaučiau taip užtikrintai posūkiuose. Nebuvau iš anksto pasiruošęs etapui ir nušlifavęs važiavimo technikos.

Žinoma, pagelbėjo ir tai, jog nebuvo pajėgiausių konkurentų. Nors, kita vertus, finale varžėsi ir tie dalyviai, kurie ne kartą yra pademonstravę geresnius rato įveikimo laikus. Todėl galiausiai esu linkęs manyti, jog tai tiesiog buvo mano diena.

Andriaus Lauciaus nuotr./Fast Lap lenktynės
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fast Lap“ lenktynės

– Ar dalyvausi antrame „Fast Lap“ etape Latvijoje?

– Taip, būtinai.

– Etapas pirmą kartą vyks „Bikernieki Moto“ trasoje. Ar ši vieta tau pažįstama?

– „Moto“ trasoje yra tekę tik vaikščioti. Lenktynių tempu joje nevažiavau, todėl nežinau ko tikėtis. Turiu bičiulį latvį, kuris pažadėjo papasakoti apie važiavimo subtilybes ir parodyti trajektorijas. Beje, ne kartą įsitikinau, kad varžyboms vykstant dalyviams nepažįstamoje trasoje, man greičiau nei daugeliui pavyksta ją perprasti. Tikiuosi, ši tendencija pasitvirtins ir Latvijoje, taip prisidėdama prie geresnių rezultatų.

Andriaus Lauciaus nuotr./Fast Lap lenktynės
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fast Lap“ lenktynės

– Ar po pirmojo etapo darei pakeitimų automobiliui?

– Kadangi pirmojo etapo metu išryškėjo kuro siurblio problemos, kėlusios grėsmę varikliui, tad šią savaitę jis bus pakeistas nauju. O kol kas pagrindinis pasikeitimas yra nauja išmetimo sistema – „BLITZ Nur Spec R“. Galbūt ši modifikacija padovanos keletą papildomų arklio galių, ar bent jau nevers nerimauti dėl „Bikernieki“ trasą supančio rajono gyventojų ramybės.

– Kokie tavo šio „Fast Lap“ sezono tikslai?

– Netikėti pirmojo etapo rezultatai įpareigojo ir toliau siekti maksimalių rezultatų. Būtų puiku metinėje įskaitoje patekti į greičiausiųjų 10-uką, o savo klasėje svajočiau apie trečią vietą.

– Ko palinkėtum „Fast Lap“ dalyviams?

– Visiems dalyviams palinkėčiau atsikratyti nesveikos konkurencijos, ypač už trasos ribų. Labiau atsipalaiduoti, pasimėgauti buvimu ir dalyvavimu renginyje, būti draugiškesniais, dalintis mintimis ir patarimais.

O taip pat, neignoruoti naujokų. Verčiau dalinkitės patirtimi, palaikykite juos ir formuokite teisingą požiūrį į autosportą.

Algirdo Venskaus nuotr./2010 m. Fast Lap varžybų 4-oji kova
Algirdo Venskaus nuotr./2010 m. „Fast Lap“ varžybų 4-oji kova

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius