Dabar populiaru
Publikuota: 2019 rugsėjo 3d. 11:25

Karti „Ferrari“ pergalė paaukojus S.Vettelį, anomalijos trasoje ir pokyčiai pilotų rinkoje

F-1 etapas Belgijoje
AFP/„Scanpix“ nuotr. / F-1 etapas Belgijoje

Pagaliau Charlesui Leclercui („Ferrari“) pavyko tai, kas jau dukart buvo išsprūdę iš jo rankų – sekmadienį šis lenktynininkas pelnė savo pirmąją pergalę „Formulėje-1“. Tiesa, savaitgalis buvo aptemdytas šeštadienį įvykusios baisios avarijos F-2 lenktynėse, kuomet žuvo „Arden“ komandos pilotas Anthoine‘as Hubertas.

Pokyčiai pilotų rinkoje

Pradėkime nuo naujienų pilotų rinkoje. Stambių pokyčių, apie kuriuos rašėme anksčiau, neįvyko – aistros atšalo, situacija aprimo.

TAIP PAT SKAITYKITE: Belgijoje triumfavo pirmąją savo pergalę iškovojęs „Ferrari“ pilotas Charlesas Leclercas

„Mercedes“ pasiūlė Valtteri Bottui 1 metų kontraktą, tuo tarpu ekipos rezervinis pilotas Estebanas Oconas 2 sezonams buvo paskolintas „Renault“ komandai.

af1.live iliustr./Estebanas Oconas
af1.live iliustr./Estebanas Oconas

Tuo pat metu Sergio Perezas pratęsė sutartį net 3 sezonams su „Racing Point“, tad rinkoje beveik nebeliko intrigos.

Tačiau šis bei tas įdomaus visgi vyksta. Neaišku, ką veiks Nico Hulkenbergas – jam vietos „Renault“ nebeliko, taip pat neaišku, kaip savo ateitį dėlioja Daniilas Kvjatas („Toro Rosso“), supratęs, jog greičiausiai į „Red Bull“ sudėtį jam grįžti bus sunku, ypač po tokio sėkmingo Alexanderio Albono debiuto praėjusį savaitgalį.

Kalbama, kad tiek N.Hulkenbergas, tiek D. Kvjatas laikomi pretendentais į „Haas“ komandą, kurioje turėtų atsilaisvinti bent viena laisva vieta.

Ar S.Vettelis atsidurs šešėlyje?

Tiesa, netikėtai galėtų susiklostyti dar viena įdomi situacija – jei ir Italijoje laimėtų C. Leclercas, jo komandos draugas, keturiskart čempionas S.Vettelis, atsidurtų akivaizdžiame šešėlyje.

Primenu, kad kol kas (neskaitant Kanadoje atimtos pergalės) S.Vettelis yra vienintelis iš TOP 5 lenktynininkas, neturintis pergalių šiame sezone. Būtent todėl Italijos GP taps reikšmingu tolimesnei Sebastiano karjerai „Ferrari“ ir sporte. Jei vokiečiui pavyktų palaužti „Ferrari“ bolido nepaklusnumą ir nugalėti, italai jį vėl pradėtų nešioti ant rankų ir visos nesėkmės būtų kaipmat pamirštos. Bet jei laimės Leclercas…

Panašiai jau yra įvykę 2014-ais, kai Danieliui Ricciardo iškovojus net 3 pergales (Sebastianas neturėjo nė vienos pergalės), vokietis pasitraukė ir perėjo į „Ferrari“. Tiesa, tokia galimybė yra labiau teorinė, ypač turint omeny, jog italų komanda kitiems metams keis važiuoklės filosofiją ir gamins panašesnį į „Red Bull“ – trumpesnės ratų bazės ir didesnio pasvirimo kampo – automobilį. Tikėtina, kad tai leis S.Vetteliui maksimaliai išnaudoti tokios konstrukcijos važiuoklės charakteristikas.

„Ferrari“ atsigavo?

Tai kad nelabai. C.Leclercui laimėti pavyko galingo „Ferrari“ variklio ir pergalės labui (varžovų sulaikymui) paaukoto S.Vettelio dėka. Buvo akivaizdu, kad vidutinio kietumo padangomis apauti „Mercedes“ bolidai lenktynių pabaigoje buvo velniškai greiti, o iki pergalės Lewisui Hamiltonui („Mercedes“) pritrūko vieno rato.

Nepaisant to, pagaliau Charlesas šventė užtarnautą laimėjimą, net dukart pabėgusį nuo jo Bahreine ir Austrijoje. Visą savaitgalį jaunasis pilotas demonstravo stulbinamą greitį, kurį išlaikė ir sekmadienio lenktynėse. Apmaudu tik, jog ilgokai laukta pergalė buvo pasiekta gero monakiečio draugo A.Huberto žūties fone.

Incidentas po starto

Gaila, bet incidentas tarp Kimio Raikkoneno („Alfa Romeo“) ir Maxo Verstappeno („Red Bull“) palaidojo abiejų pilotų viltis siekti gero rezultato. Lenktynininkai nekaltino vienas kito, bet stebint situacijos pakartojimus matyti, kad Maxas tikėjosi, jog Kimi neuždarinės posūkio taip aštriai, todėl tęsė „lindimą“. Nors suomio manevro pradžioje olando bolido priekis buvo vos sulig varžovo galiniais ratais.

Tą patį pastebėjo ir savo vlog‘e pakomentavo ir 2016 m. čempionas Nico Rosbergas.

Viskas pasibaigė fiasko ne tik Maxui, o ir Kimiui bei netinkamu metu netinkamoje vietoje atsiradusiam Danieliui Ricciardo („Renault“) – visi jie nebegalėjo demonstruoti tinkamo tempo apgadintais bolidais.

Liūdna, nes visa ši trijulė galėjo parsivežti labai svarbių taškų savo ekipoms.

Eau Rouge/Radillon posūkių kompleksas

Kiek kartų šioje vietoje yra buvę smarkių incidentų? Nesuskaičiuojamas jų kiekis, pradedant Stefano Bellofo žūtimi 1985-ais ir baigiant šio šeštadienio tragedija.

TAIP PAT SKAITYKITE: Belgijos „F-2“ lenktynės pažymėtos tragedija: per kraupią avariją žuvo Anthoine'as Hubertas

Pastebėsiu, kad jei avarija įvyksta jau pakilus į kalną, t.y. Radillon posūkyje ar už jo, labai dažnai automobilis atšoka nuo apsauginių barjerų ir slysta atgal į trasą, kur tuo pat metu visu greičiu lekia kiti lenktynininkai.

Anksčiau, kai vietoj asfalto buvo žvyras (kaip matyti iš aukščiau skelbtos vaizdo medžiagos) dažniausiai bolidai likdavo šalia barjerų. Įrengus asfalto zoną, automobiliai kaip stalo teniso kamuoliukai atšoka ir slysta, neretai grįždami į trasą.

Situaciją galėtų pakeisti elementarus apsauginės zonos pagilinimas – tebūnie asfaltas, jis galėtų likti, bet reiktų papildomų bent 300 metrų run-offo ten, kur šiuo metu yra miškas.

Tiesa, vien tik posūkį ar lėtinimo priemones kaltinti būtų neteisinga. Pastebėsiu, kad tragiškai pasibaigusioje avarijoje tiesiogiai sudalyvavęs Juanas Manuelis Correa (tai šis pilotas atsitrenkė į A. Huberto atšokusį nuo barjerų bolidą) padarė tai lėkdamas visu greičiu už trasos ribų!!!

Net jei atmestume taisykles, kur aprašytos visos įmanomos situacijos incidentų atvejais, lieka sveikas protas. Kur jis? Panašu, kad jaunoji pilotų karta mano, jog jie nemirtingi ir žaidžia „PlayStation“ konsole.

Du legendiniai F-1 pilotai kaip niekad taikliai apibūdino esminę šių laikų lenktynininkų problemą.

Jeanas Alesi: „Asfaltuotos saugumo zonos, padangos, „tecpro“ barjerai, „halo“. Tobula saugumo metodų sistema. Simuliatoriuje jie išlekia iš trasos po 30 kartų ir tam tikru momentu pradeda manyti, jog yra nesunaikinami.“

Alainas Prostas: „Jei automobilis sustoja trasoje, o kitas jį torpeduoja, esi bejėgis net saugiausiame bolide. Iš esmės sutinku – dabartinė lenktynininkų karta mano, jog jiems nieko blogo neatsitiks.“

Pliusai ir minusai

Belgijos GP išryškėjo tik dvi ryškesnės anomalijos.

„Racing Point“ greitis – abu pilotai pelnė taškų, Sergio Perezas puikiai pasirodė ir lenktynėse, ir kvalifikacijoje;

„Haas“ lėtapėdiškumas – iš pradžių Kevinas Magnussenas, o vėliau ir Romainas Grosjeanas trasoje atrodė kaip važiuojančios kliūtys, kurias kiekvienam rate tiesiog apvažiuodavo varžovai.

Panašu, kad „Racing Point“ atnaujinimai bei pats bolidas, labiau tinkamas greitosioms trasoms, duoda vaisių. Panašaus pasirodymo galima tikėtis ir Monzoje.

Tuo tarpu „Haas“ paprasčiausiai nesupranta, kas negerai jų automobilyje. Praėjusiame etape eksperimentavusi su dvejomis skirtingomis važiuoklėmis, Belgijoje komanda nusprendė naudoti atnaujintą bolido versiją, tikėdamasi geresnio rezultato.

Deja, galiausiai ekipos pilotai aplenkė tik lėtuosius „Williams“ bei pažeistais bolidais važiavusius D.Ricciardo ir K.Raikkoneną. Nežinia, ar situacija pasikeis ir Monzoje.

AF1.LIVE
Daugiau įdomybių apie Formulę 1 skaitykite AF1.LIVE.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

00:52
08:29
03:24

Esports namai

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas