Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kipro ralį laimėjo S.Loebas ir D.Elena

Baigėsi savaitgalį vykęs Kipro ralis („Rally Cyprus“), tapęs vieninteliu mišrių trasos dangų etapu sezone. Jį laimėjo „Citroen“ ekipažas: Sebastienas Loebas ir Danielis Elena. Jie 27,2 sekundės aplenkė antroje vietoje likusius Mikko Hirvoneną ir Jarmo Lehtineną iš „BP Ford Abu Dhabi“ komandos. S.Loebas savąjį „Citroen C4 WRC“ atvairavo į trečiąją šiame sezone ir rekordinę – 50-ąją WRC pergalę savo karjeroje.
Airijos ralio nugalėtojas prancūzas Sebastienas Loebas
Sebastienas Loebas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Po finišo ekipažas neslėpė aukštų tikslų: S.Loebo teigimu laimėti 50-ąjį kartą karjeroje yra nemažas pasiekimas ir praėjo nemažai laiko nuo to, kai jis pagerino legendinių Carloso Sainzo ir Colino McRae rekordus. Po šių žodžių jis paminėjo, kad sieks ir 51-osios pergalės kitame etape. Prancūzo šturmanas Danielis Elena teigė, kad šį sezoną svarbiausias uždavinys bus laimėti visus dvylika kartų – tai yra tiek, kiek WRC kalendoriuje yra etapų.

Antras likęs M.Hirvonenas po finišo pasveikino nugalėtojus ir priėjęs prie jų Citroen C4 WRC ant apdulkėjusios galinės kėbulo dalies užrašė skaičių „50“. Suomis tvirtino, kad jiems ralis buvo pralaimėtas jau penktadienį, kuomet jie prarado labai daug laiko, lenktyniaudami ant asfaltinės dangos:

„Šiandien mes atsilošėme šiek tiek laiko. Jeigu kelių būklė būtų buvusi sausesnė, galbūt rezultatas būtų kitoks, tačiau dabar yra kaip yra. Vis dėlto, šiandien buvome greitesni – tikėkimės, kad tokį tempą „nusivešime“ ir į Portugaliją“ – planus prieš ateinantįjį pasaulio čempionato etapą pasakojo Mikko.

Po finišo ekipažas neslėpė aukštų tikslų: S.Loebo teigimu laimėti 50-ąjį kartą karjeroje yra nemažas pasiekimas.

Vis dėlto, bene įspūdingiausias rezultatas buvo pasiektas ne naujausia technika važiuojančių ekipažų – o su ne nauja Citroen Xsara WRC kaip paprasti dalyviai važiavę Petteris Solbergas ir Philas Millsas, kurie liko be komandos dar pernai po Subaru pasitraukimo. Finišavę treti ir nuo Loebo/Elenos atsilikę 1 minutę ir 49,4 sekundės, jie tapo pirmaisiais privačiais pareiškėjais, finišavusiais ant podiumo po 2005-ųjų, kuomet „Monte Carlo Rally“ antri finišavo suomiai Tonis Gardemeisteris su Jakke Honkanenu (Ford Focus WRC).

Tačiau kol Citroen kolektyvas šventė, jaunasis Sebastienas Ogieras patyrė avariją 180 laipsnių posūkyje, likus vos 200 metrų iki paskutiniojo greičio ruožo finišo ir taip prarado penktąją vietą. Pirmajame dienos greičio ruože virto ir rusas Evgenijus Novikovas, laimei, nei jis, nei jo šturmanas australas Dale'as Moscattas sužalojimų nepatyrė.

Į paskutiniosios dienos (sekmadienio) startą ralio lyderis S.Loebas stojo turėdamas 49 sekundžių persvarą prieš artimiausią varžovą – M.Hirvoneną, tačiau ji galėjo būti ir didesnė. Dar šeštadienio popietę, likus važiuoti dviems greičio ruožams, Kipro keliai išdžiuvo ir sausos važiavimo sąlygos privertė lyderius kentėti dėl prasto automobilio padangų sukibimo su kelio danga. Taipogi, kaip pirmi startuojantys, jie sudarydavo dėkingesnes sąlygas, važiuojantiems iš paskos. Negana to – ekipažas pradėjo jausti, kad stabdžiai nebeveikia taip gerai, kaip turėtų, todėl lenktynininkai sumažino tempą.

Vėliau Sebastienas aiškino, kad galinių ratų stabdžių diskų temperatūra pasiekė apie 600 laipsnių, todėl teko važiuoti kaip įmanoma labiau tausojant automobilį ir minimaliai stabdant, dėl ko jie viename iš staigių posūkių apsisuko, taip praradę dar laiko.

Tuo tarpu, paskutiniuosius šeštadienio greičio ruožus laimėjo P.Solbergas, kuris tokiu savo tempu vos galėjo patikėti. Norvegas po finišo sakė, kad tokios sąlygos tinka jo Xsara WRC automobiliui. 2003-ųjų pasaulio čempionas paminėjo, kad jau senokai jiems neteko laimėti tokių greičio ruožų, todėl jausmas po finišo yra labai geras.

Petterio tempas buvo fantastiškas ir sekmadienį, kuomet jis priešpaskutiniame greičio ruože aplenkė antrąjį „Citroen“ ekipažą: Dani Sordo su Marcu Marti, kurie finišą pasiekė ketvirtoje pozicijoje absoliučioje įskaitoje. Pasinaudoję S.Ogiero klaida, į penktąją vietą finiše pakilo Matthew Wilsonas ir Scottas Martinas, atstovaujantys „Stobart“ komandai.

Kartu su WRC etapu vyko „Junior WRC“ (J-WRC) čempionatas, iš kurio vos trys startavę dalyviai finišą pasiekė tokia pat tvarka, kokia jie važiavo ir vakar. Nugalėtojai: Martinas Prokopas su šturmanu Janu Tomaneku (Citroen C2 S1600) sumažino savo tempą, tokiu būdu leisdami finiše priartėti lenkams Michalui Kosciuszko ir Macekui Szczpeniakui su „Suzuki“. Tačiau atstumas tarp jų iki pat paskutiniųjų trasos metrų išliko daugiau nei saugus: 1 minutė ir 36,8 sekundės.

Serijinių automobilių pasaulio ralio čempionate (P-WRC) antrąją pergalę iš eilės iškovojo švedai: Patrikas Sandellas su Emiliu Axelssonu (Škoda Fabia S2000). Jie 18,3 sekundės aplenkė po šeštadienio lyderiavusius Armindo Araujo ir Ramalho Miguelį, vairuojančius Mitsubishi Lancer Evo IX. Pastarieji skundėsi, jog raliui buvo blogai susireguliavę automobilio pakabą ir vėliau servise ją kiek pakietino, tačiau vėliau pripažino, kad ir šis variantas neveikė taip, kaip tikėtasi. Tačiau kur kas didesnės problemos juos pasitiko nedėkingiausioje vietoje, kuomet 40 km ilgio greičio ruože pradėjo gesti pavarų dėžė. Nepaisant gedimo, ekipažas pasiekė finišą antri. Trečias P-WRC įskaitoje liko Nassero Al-Attiyah ir Giovannio Bernacchini ekipažas (Subaru Impreza N14), kuris laimėjo pirmąjį iš trijų sekmadienio greičiio ruožų.

Džiugu, kad penktąją vietą čia iškovojo latviai Andis Neikšansas ir Petersas Dzirkalsas (Lancer Evo IX). Jiems pavyko aplenkti kipriečius Charalambosą Timotheou ir Savvasą Laosą (Subaru Impreza N12b) bei italus Simone Campedelli su šturmanu Danilo Fappani (Lancer Evo IX), kurie sekmadienį vėl buvo išsiveržę į priekį. Tokiu būdu Latvijos lenktynininkai pakartojo Norvegijos ralio pasiekimą ir surinko dar 4 taškus serijinių automobilių pasaulio čempionato įskaitoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius