Dabar populiaru
Publikuota: 2021 gegužės 17d. 21:03

Klaipėdoje startavo Lietuvos drifto čempionatas: kai kam teko susipažinti su trasos blokais

Urta Drift komandos pilotas Eugenijus Simokaitis. Pauliaus Rutkausko nuotrauka
Urta Drift komandos pilotas Eugenijus Simokaitis. Pauliaus Rutkausko nuotrauka
Gegužės 15–16 dienomis Klaipėda sulaukė Lietuvos drifto čempionato vizito. Šimtas „Street“ lygos pilotų stojo į kovą su kolegomis ir trasą juosiančią betono siena, kurią dar pakartino porinių važiavimų metu užklupęs lietus.

Klaipėdos autodrome susirinkę sportininkai visą šeštadienį mėgavosi saulute ir nesudėtinga, tačiau didelio susikaupimo reikalaujančia trasa. Keletas lengvų susitikimų su betono siena kiek atšaldė pirmojo etapo emocijas, tačiau iš esmės didelių nuostolių buvo išvengta. Išaušus varžybų dienai situacija keitėsi: neįvertinęs per naktį šiek tiek pasikeitusių sąlygų, pirmasis į pamatinių blokų glėbį puolė telšiškis Egidijus Vasiliauskas.

Jo „Infiniti G35“ patyrė smūgį į priekinį dešinį kampą, lūžo nemažai važiuoklės detalių ir galimai susikraipė kėbulas, tad trasą raudonasis bolidas paliko keltuvo pagalba. Ilgai netrukus istoriją pakartojo ir „BMW“ markės bolidas, tiesa – sužalojimai kiek lengvesni.

Pasibaigus treniruotėms ir dalyviams išklausius teisėjų pageidavimus, prasidėjo kvalifikacija. Čia, gana nuspėjamai nenugalimas buvo „Voverė Drift Team“ atstovas Žydrūnas Vilčinskas, jam įkandin sekė klaipėdietis Augustinas Jankavičius, Kasparas Liktaravičius ir staigmeną pateikęs kaunietis Tadas Danielius. Šis sportininkas į pajūrį atvyko 460 arklio galių išvystančiu „BMW“ bolidu, kurio galinę ašį suka „Chevrolet Corvette“ variklis.

Pirmasis šių metų čempionato etapas tapo išskirtiniu ir dėl išbandomo naujo varžybų formato: įprastą TOP32 porinių važiavimų lentelę pakeitė TOP48. Pakalbintas Lietuvos automobilių sporto federacijos drifto komiteto pirmininkas Linas Ramoška tikino, jog su esamu dalyvių skaičiumi, tokie pokyčiai yra neišvengiami: „Dalyvių kasmet vis daugiau, tad nusprendėme sudaryti sąlygas porinius važiavimus išbandyti ne 32–iems, o kone pusei registruotų dalyvių.

Tiesa, formatas kiek painesnis, nes tradiciškai 1–ąją vietą kvalifikacijoje užėmęs pilotas stoja su 32–uoju, taip suporuojant stipriausius su silpniausiais. TOP48 formato atveju, tokia praktika pasirodė neproporcinga, nes 48–ąją vietą užėmęs dalyvis bus sunkiai prognozuojamas ir gali kelti pavojų kvalifikacijos lyderiui, tad nuspręsta poruoti kitaip: pirmi 16–ka dalyvių į TOP32 lentelę surašomi automatiškai, o visi nuo 17–to iki 48–to, dėl vietos ten turi pakovoti tarpusavyje.

Taip sudaromos dar 16 porų, kas leidžia mažiau patyrusiems dalyviams, kurie kvalifikacijoje nesuspindėjo, vis tik išbandyti savo jėgas poriniuose važiavimuose, kurie ir sudaro drifto sporto esmę. Eksperimentas atrodo pavykęs, komitete bandysime apžvelgti ir nuspręsti kokia metodika bus taikoma ateityje“.

Prasidėjus poriniams važiavimams, kartu prasidėjo ir lietus. Guma ir padangų dulkėmis padengta trasa tapo nemažu iššūkiu ir tuo pačiu maksimaliai išlygino dalyvių jėgas. Pirmoji sensacija – dar TOP16 kritęs kvalifikacijos lyderis Žydrūnas Vilčinskas, panašus likimas laukė ir jaunojo jo komandos draugo Justino Žebarausko.

Pastarasis ne tik pademonstravo itin agresyvų važiavimo stilių, susipažindamas tiek su trasos blokais, tiek ir su porininko automobiliu. Komandos draugai juokavo, jog pasiektas rezultatas jau yra didelis laimėjimas, ypač įvertinus faktą, jog retas kitas penkiolikmetis galės mokykloje klasiokams papasakoti, jog savaitgalį dalyvavo varžybose ir negailestingai stumdė gerokai rimtesnius priešininkus.

Artėjant finaliniams važiavimams, lietus apstojo ir bedžiūnanti trasa privertė dalyvius maksimaliai susikaupti. Lygiai to paties prireikė ir teisėjams – į aikštelę pasipylusios klaidos vertė kartoti važiavimus, kol pavyko išrinkti talentingiausiųjų ketvertą: vietinį itin žemų „BMW“ herojų Joną Jastrumską, Švenčionių automobilių sporto klubo garbę gynusį Jokūbą Pauliukėną, ilgus metus slalomo varžybose praleidusį ir tik šiemet į drifto pasaulį atkeliavusį Edviną Litvinską, ir visą dieną teisėjus savo stabiliu tempu ir technika stebinęs Mantas Kanapeckas.

Po įnirtingų kovų „Automotive.lt Drift Camp“ nugalėtojo taurę į dangų iškėlė Jonas Jastrumskas, taip apgindamas namų trasos garbę. Jam nusileido žalią „Nissan“ pilotavęs Edvinas Litvinskas, sidabrą pelnė Jokūbas Pauliukėnas.

Antrasis Lietuvos drifto čempionato etapas, kuriame susikaus jau visų lygų pilotai planuojamas pirmąjį birželio mėnesio savaitgalį Šiaulių darbo rinkos mokymo centre. Čia per keleto dienų renginį tikimasi sulaukti daugiau kaip dviejų šimtų pilotų pasirodymų.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Temos: 2 Driftas Autosportas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Metas rinktis

Esports namai

Kiekvienas gali

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas