Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl Europos autokroso čempionate vieni bagiai varomi automobilių, o kiti – motociklų varikliais?

Liko vos kiek daugiau nei mėnesis iki neeilinio renginio Lietuvos autosporto gerbėjams. Birželio 8-10 dienomis Vilkyčių autosporto komplekse įvyks Europos automobilių kroso čempionato etapas. Tai didžiausias autosporto renginys šalyje, kasmet į Lietuvą sutraukiantis pačius greičiausius Europos lenktynininkus ir minias adrenalino ištroškusių žiūrovų.
Europos autokroso čempionatas
Europos autokroso čempionatas / Organizatorių nuotr.
Temos: 1 Autokrosas

Nors žiūrovų į šias varžybas kasmet susirenka tūkstančiai, tačiau nedaugelis iš jų žino, kuo skiriasi ir kokiais techniniais reikalavimais pasižymi „Junior Buggy“, „Buggy 1600“, „Super Buggy“ bagių klasės bei „Touring Cars“ kategorija, kurioje sportininkai lenktyniauja kėbuliniais automobiliais.

Būtent tam ir bus skirtas šis straipsnis. Supažindinti skaitytojus ir žiūrovus su skirtingų klasių techniniais reikalavimais sutiko Lietuvos lenktynininkas ir daugelio kroso varžybų techninės komisijos pirmininkas Arvydas Galinis. Sportininkas bei technikos ekspertas paprastai ir aiškiai išdėstė pagrindinius skirtumus, kuriuos žinant varžybas stebėti bus dar įdomiau.

Organizatorių nuotr./Europos autokroso čempionatas
Organizatorių nuotr./Europos autokroso čempionatas

Ribojamas svoris ir variklio darbo tūris, bet ne galingumas

Pradėkime nuo „Junior Buggy“ klasės. Arvydas Galinis patikino, kad šios klasės dalyvių bagiai turi mažiausius variklius ir joje dažniausiai savo karjerą pradeda jaunimas. Tačiau tai anaiptol nereiškia nuobodaus važiavimo. Dėl technikos subtilybių ir svorio balanso, šie bagiai yra labai vikrūs ir dažnai trasoje žiūrovams dovanoja daug slydimo šonu.

„Šios klasės bagiai dar yra vadinami „kroskartais“. Pagal jų variklių litražą yra reglamentuotas jų svoris. Jie iš visų bagių klasių yra lengviausi. Techniniuose reikalavimuose yra nurodytas, kokio darbo tūrio variklis gali būti naudojamas, kai bagis sveria atitinkamą skaičių kilogramų. Šioje klasėje populiariausi yra motociklų varikliai – 125, 250 ar 600 kubinių centimetrų. Kuo variklis turi mažiau kubinių centimetrų, tuo lengvesnis gali būti bagis ir atvirkščiai. Bagius varo galinė ašis. Dauguma jų neturi galinės ašies diferencialo. Jie varomai kaip kartingas. Todėl jie dažnai važiuoja skersi. Rėmo konstrukcija – panaši į kitų bagių, tik „Junior Buggy“ yra lengvesnis. Saugumo reikalavimai yra tie patys kaip kitiems bagiams“, – kalbėjo Arvydas Galinis.

Dar viena klasė, kurioje dažniausiai ir būna didžiausia konkurencija, vadinasi „Buggy 1600“. Tai populiariausia klasė Lietuvos sportininkų gretose, o tauragiškis Tautvydas Urba praėjusiais metais net tapo vieno Europos čempionato etapo nugalėtoju. Sporto technikos ekspertas Arvydas Galinis patikino, kad šioje klasėje taip pat gausu įvairovės ir ne visi ten važiuojantys bagiai yra vienodi.

„Tai bagiai keturiais varomaisiais ratais. Sportininkai į šiuos bagius deda automobilių arba motociklų variklius. Varikliai dedami atsižvelgiant į 1600 kubinių centimetrų darbo tūrio apribojimą, todėl kai kas deda net ir du motociklų variklius. Svarbu neviršyti 1600 kubinių centimetrų. Taip pat pagal variklių litražą yra ir minimalių svorių lentelė. Mažesnio darbo tūrio variklį turintis bagis gali sverti mažiau, didesnio – daugiau. Tarkime 1600 kubinių centimetrų variklio tūrį turintis bagis gali mažiausiai gali sverti 520 kilogramų. Galios perdavimui galima naudoti tiek grandininę, tiek kardaninę pavarą. Kai kurios grandinės netgi būna keturių metrų ilgio. Šioje klasėje gali būti naudojami ir varikliai su turbina, tačiau tuomet jų darbo tūris negali viršyti 941 kubinių centimetrų“, – aiškino pašnekovas.

Organizatorių nuotr./Europos autokroso čempionatas
Organizatorių nuotr./Europos autokroso čempionatas

Pati galingiausia ir daugiausiai fantazijos laisvės konstruktoriams suteikianti bagių klasė – „Super Buggy“. Joje bagių ratus sukantys varikliai neretai pasiekia 500 ar daugiau arklio galių pajėgumą, o įsibėgėjimo nuo nulio iki šimto kilometrų per valandą jiems pavydėtų net ir „Tesla“.

„Reglamentas nurodo, kad šioje klasėje į bagius gali būti dedami varikliai iki keturių litrų darbo tūrio. Čia leidžiamos ir turbinos, tačiau joms taikomas koeficientas. Važiuojama su įvairiais varikliais – ir „Tatra“, ir „Volvo“. Šių bagių svoris taip pat yra apribotas tuo pačiu principu. Mažesnis litražas – mažesnis ir svoris. Ir atvirkščiai. Variklio galingumas – pačio konstruktoriaus fantazijos is sugebėjimų reikalas. Žiūrovams įdomu žiūrėti ir „Buggy 1600“ klasės važiavimus, bet pati griausmingiausia klasė yra būtent „Super Buggy“. Jeigu „Buggy 1600“ varikliai dažniausiai išvysto iki 300 arklio galių, tai „Super Buggy“ praktiškai visada turi daugiau nei 500 arklio galių“, – dėstė Arvydas Galinis.

Europos autokroso čempionate yra ir viena klasė, kurioje lenktyniaujama kėbuliniais automobiliais. Būtent „Touring Cars“ klasėje birželio 8-10 dienomis startuos ir šio interviu pašnekovas Arvydas Galinis.

„Yra reglamentuota, kad šioje klasėje automobiliai gali būti varomi dviem arba keturiais ratais. Kėbulo konstrukcija turi būti keturių sėdimų vietų. Jo variklio darbo tūris negali viršyti 3,5 litro. Šioje klasėje dalyviai gali naudoti tik to gamintojo variklius, kuris pagamino kėbulą. Tarkime į „Ford“ negali dėti „Volkswagen“ variklio, bet gali dėti kokį nori variklį iš „Ford“ gamos, tik jis turi neviršyti 3,5 litro darbo tūrio“, – paaiškino Arvydas Galinis.

Organizatorių nuotr./Europos autokroso čempionatas
Organizatorių nuotr./Europos autokroso čempionatas

Organizatoriai tikisi ažiotažo

Organizatoriai praneša, kad autokroso varžybų aistruoliai delsti neturėtų, nes prekyboje jau pasirodė bilietai, kurie renginio dieną brangs. Ankstesnių metų patirtis parodė, kad šios varžybos į Vilkyčius sutraukė tūkstančius automobilių sporto aistruolių, tad šiemet tikimasi dar didesnio ažiotažo.

Bilietai į varžybas skirstomi pagal dienas ir sektorius. Stovimi bilietai birželio 9-ai dienai, kurios metu vyks du kvalifikaciniai ir vienas įskaitinis važiavimas, kainuos 10 eurų. Birželio 10-ą dieną norintys stebėti du įskaitinius važiavimus, pusfinalį ir finalus, turės įsigyti bilietą, kurio kaina 15 eurų. Tačiau organizatoriai siūlo sutaupyti – pirkti dviejų dienų bilietą už 20 eurų ir stebėti visus, dviejų dienų važiavimus.

Norintiems matyti dar daugiau ir laiką leisti dar komfortiškiau, gali įsigyti bilietą į specialiai įrengtą tribūną. Iš jos matoma visa trasa. Į šią tribūną bilietai birželio 9-ai dienai kainuos 15 eurų, birželio 10-ai – 20 eurų. Abiejų dienų bilietas į tribūną kainuos 30 eurų.

Organizatorių nuotr./Europos autokroso čempionatas
Organizatorių nuotr./Europos autokroso čempionatas

Varžybų organizatoriai praneša, kad viso renginio metu veiks prekyba maistu ir gėrimais, tad žiūrovams teliks tik mėgautis išskirtinio grožio vaizdais, kuriuos kurs greičiausi Europoje autokroso lenktynininkai.

Renginys draugiškas ir šeimoms su mažais vaikais. Kol tėveliai mėgausis automobilių sportu, mažieji lankytojai galės laiką leisti vaikų atrakcionų parke. Taip pat vyks ir loterijos, bus galima įsigyti automobilių sporto klubo „Vilkyčiai“ atributikos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius