Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokius išbandymus Dakare lietuviams reikės įveikti sausio 1-14 d.: trasa ir žemėlapis

Šių metų pabaigoje nuskridę į Saudo Arabijos uostą Džidą (Jeddah), nuo gruodžio 28 d. lietuviai atsiims iš uosto techniką. Vėliau, didžiuliame stadione Džidos pakraštyje sutvarkę techninės komisijos formalumus, sausio 1 d. pajudės į Hai'lą.
Dakaro ralio trasa
Dakaro ralio trasa / Dakar.com iliustracija.

Jau trečią kartą Saudo Arabijoje rengiamas Dakaro ralis vyks sausio 1-14 d. Jame startuos rekordinis Lietuvos dalyvių skaičius – net 10. Plačiau apie juos skaitykite čia.

Sekmadienį Dakaro ralio organizatoriai pristatė varžybų naujoves ir trasą. Ralio vadovas Davidas Castera pristatymo metu žadėjo dalyviams daug smėlio bei kopų. Taip pat – painių pėdsakų. Nuo tokio Dakaro koktelio šturmanams turėtų skaudėti ne tik akis, bet ir skrandžius... Trasos vizualizaciją rasite čia.

Tačiau ankstesnės kalbos apie nėrimą į Empty Quarter buvo gerokai perdėtos. Kaip rašoma oficialiame pranešime, kopomis išsiskirs tik trys greičio ruožai.

Žemiau supažindinsime su 2022 m. Dakaro greičio ruožų ypatumais.

Sausio 1 d. ankstyvas rytas. GR1A Džida-Hailas. Iš viso 636 km. Greičio ruožas – 19 km. Tai – prologas, po kurio paaiškės nauja starto tvarka. Pasak ankstesnio Dakaro laimėtojo Kevino Benavideso, šis prologas labai svarbus motociklininkams, kurie startuos pirmieji. „Labai svarbu užsitikrinti geresnę starto poziciją“, – sakė 2021 m. nugalėtojas.

Sausio 2 d. GR1B Hailas-Hailas. Pirmoji žiedinė trasa aplink Hailą. Iš viso 546 km. Greičio ruožas 334 km. Ralio direktoriaus D.Casteros teigimu, šiame sektoriuje bus daug smėlio. Žinoma, tai – nebūtinai kopos. Tačiau vaizdai bus pasakiški, o pilotų laukia ir smėlio slalomo ruožai. Trasos pabaigoje lenktynininkų laukia dideli smėlio kalnai. D.Castera prašo dalyvių būti atsargių pakilus į jų viršūnes.

Sausio 3 d. GR2 Hailas – Al Artawiya (Al Artavija). Pirmoji maratoninė diena. Iš viso 585 km. Greičio ruožas 339 km. Pasak organizatorių, ši diena pasitiks didžiuliais smėlynų plotais. Vėliau – ir kopomis. Todėl ralio dalyviai privalo tausoti ne tik techniką, bet ir padangas, nes gero sukibimo prireiks skrodžiant kopas. Organizatoriai pataria įvertinti pavojų. Vos antrasis greičio ruožas, ir jau maratoninis. Todėl patartina akceleratoriaus pedalą spausti ne daugiau 50-70 proc.

Sausio 4 d. GR3 Al Artawiya (Al Artavija) – Al Qaysumah (Al Kasuma). Antroji maratoninė diena, vedanti šiaurės kryptimi. Iš viso 554 km. Greičio ruožas 368 km. Trasą sudarys tarsi trys skirtingos dalys. Iš pradžių dalyvių lauks aštrių akmenų ir uolynų ruožas, kuriame lengva prakirsti padangas. Vėliau – smėlynai. Trasos viduryje – kopos.

Sausio 5 d. GR4 Al Qaysumah (Al Kasuma) – Rijadas. Iš viso 707 km. Greičio ruožas 465 km. Tai – pats ilgiausias greičio ruožas. Kartu – ir painus navigacijos prasme. Ypač pati jo pradžia, kai reikės rasti kelią tarp daugybės provėžų.

Sausio 6 d. GR5 žiedinė trasa Rijadas-Rijadas. Iš viso 563 km. Greičio ruožas 348 km. Rijade dalyviai nakvos net keturias naktis. Pirmąją trasos kilpą žemyn (į pietvakarius). Iš pradžių reikės ištverti išbandymą uolomis ir akmenimis. Vėliau lauks nemažų kopų asorti. Pasak D.Casteros, greitai įveikti šią kilpą bus labai nelengva.

Sausio 7 d. GR6 žiedinė trasa Rijadas-Rijadas. Iš viso 635 km, greičio ruožas 421 km. Vėl labai ilgas greičio ruožas – kilpinė trasa vakarų kryptimi. Jo pabaigoje lauks vaizdingos kopos. Labai smagus greičio ruožas prieš poilsio dieną.

Sausio 8 d. – poilsio diena Rijade.

Sausio 9 d. GR7 Rijadas-Al Dawadimi (Al Davadimis). Iš viso 700 km. Greičio ruožas 401 km. Ralio karavanas suks į šiaurės vakarus. Lenktynininkai vėl skros kopų masyvą. Antroje GR dalyje turės sunkumų spręsdami navigacijos klausimus. Bent jau taip žada D.Castera.

Sausio 10 d. GR8 Al Dawadimi (Al Davadimis)-Wadi Ad Dawasir (Vadi ad Davasyras). Iš viso 828 km. Greičio ruožas 394 km. Šiek tiek pažįstamos vietos, čia lenktynininkai jau lankėsi pernai. Ilgiausias antros Dakaro dalies ruožas, kuriame laukia smėlynai ir kopų masyvai. Bus ką veikti vairuotojams, jei turi būti labai atsargūs, norėdami iki finišo išsaugoti techniką.

Sausio 11 d. GR9 žiedinė trasa Wadi Ad Dawasiras – Wadi Ad Dawasir. Iš viso 490 km. Greičio ruožas 287 km. Dalyviai skreis vaizdingais kanjonais, kuriuos taip pat reikės labai gerų navigacijos įgūdžių.

Sausio 12 d. GR10 Wadi Ad Dawasiras-Bisha. Iš viso 757 km. Greičio ruožas 374 km. Pasak D.Casteros, ruožas nėra labai sunkus. Bus provėžų, bet nereikės kovoti su smėlio stichija kopose. Lenktynininkai pravažios vaizdingą uolą su automobilį primenančia ertme.

Sausio 13 d. GR11 žiedinė trasa Bisha-Bisha. Iš viso 500 km. Greičio ruožas 345 km. Ralio direktorius sako, kad čia bus labai sunku. Čia laukia visas rinkinys: didelės ir mažos kopos, klampus smėlis. Čia gali spręstis, kas laimės, o kas pralaimės, nes bus nemažai smėlio spąstų. Tad prireiks didelio susikaupimo ir nuoseklumo.

Sausio 14 d. GR12 Bisha-Džida. Iš viso 676 km. Greičio ruožas 163 km. Visuomet, kaip atrodo, kad finišas pasiekiamas ranka, lieka nemaža galimybė padaryti klaidą. Atsipalaiduoti dar negalima, nes pakeliui į Džidą lauks daugybė labai skirtingų atkarpų. Tad reikės keisti važiavimo ritmą ir skirti daug dėmesio navigacijai. Kita vertus, paskutiniame GR visad galima daugiau pralaimėti, nei atsikovoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius