Dalyvių pasiruošimą raliui galima atskirti į dvi dalis: einamosios išlaidos, nepriklausančios nuo konkretaus ralio, ir varžyboms skiriama suma. Todėl treniruočių ar automobilio paruošimo kaštus galima atmesti – juk paruošta technika niekur nedings, o treniruočių nauda taip pat neišgaruos. Net ir nevykstant jokiam žiemos raliui, lenktynininkai susiorganizuotų pasivažinėjimą ant užšalusio žvyro vien tik dėl malonumo ir sportinės formos palaikymo.
Sportininkai kalbėjo, kad organizatoriai šiuo atveju pasielgė teisingai: ralis vykti tokiomis sąlygomis negalėjo, o apie jo atšaukimą paskelbta pačiu laiku. Penktadienį buvo numatyta techninė komisija, tad tos dienos ryte į Uteną būtų atvykę ir nepigūs komandų sunkvežimiai su sportiniais automobiliais bei mechanikai. Ralį atšaukus penktadienio rytą, nuostoliai būtų buvę kur kas didesni.
Vis dėlto net ir dabar jie siekia keturženklę sumą. Vien speciali žiemos raliui skirta „rocket“ vadinama padanga kainuoja apie 350 Eur, o jų vienoms varžyboms reikia aštuonių. Iš viso – 2 800 Eur.
Galima pagalvoti, kad padangos niekur nedings ir gali būti panaudotos kitame žiemos ralyje, tačiau kas šiandien drįstų prognozuoti, kad kitąmet nepasikartos analogiškas scenarijus? Po savaitės vyksiantis Europos ralio čempionato etapas Latvijoje taip pat jau atšauktas, tad žiemos ralių Baltijos šalyse artimiausiu metu išvysti galbūt ir neteks.
Startinis mokestis „Halls Winter Rally“ dalyvių ekipažui kainavo 500 Eur, tačiau varžybas atšaukus dėl „force majeure“ aplinkybių, pusė jo bus grąžinta.
Trečia išlaidų dalis – nakvynė visai komandai, kuri būna užsakyta iš anksto. Čia, priklausomai nuo norimų komforto sąlygų ir viešbučio rezervacijos sistemos, galimi komandos nuostoliai siekia 200–500 Eur.
Prie neplanuotų išlaidų galima pridėti susipažinimui su trasa naudotas priemones: kasdieninio automobilio gadinimą. Savo noru šimtų kilometrų pažliugusiais ir duobėtais žvyrkeliais nevažiuotų nė vienas sportininkas, o pakabos dalių remontas kainuos. Juolab, kad kai kurie dalyviai susipažinimo su greičio ruožais metu ir klimpo, ir keitė pradurtas padangas.
Viešbučiai ištuštėjo
Pasak Utenos turizmo informacijos centro direktorės Rasos Jasinevičienės, rajono viešbučiuose, svečių namuose ir kaimo turizmo sodybose iš viso yra 1046 vietos, kurios per didžiuosius metų renginius būna užpildytos. Per tokio masto renginius kaip „Halls Winter Rally“, vietų netgi pritrūksta – dalis žiūrovų apsigyvena kaimyniniuose rajonuose.
Paskambinus kelių nakvynės vietų administracijoms, bene visur gautas tas pats atsakymas: paprastą savaitgalį užimtumas siekia apie 30 proc., o šiam savaitgaliui iki ketvirtadienio vakaro jis buvo šimtaprocentinis. Penktadienio ryte jis nukrito iki tradicinių 30 proc.
Tačiau viešbučiai nuostolių dėl tokių atvejų patiria ne visada – kai kuriuose, norint rezervuoti vietą, taikomas mokestis, kartais siekiantis ir visą nakvynės kainą.
„Praėjusią savaitę per Booking.com užsakinėjau, nakvynė kainavo 30 eurų, o rezervacija – 100 proc. šios sumos. Pigesnių vietų jau nebuvo, arba jos labai toli“, – rašė 15min skaitytojas Adolfas, taip pat patyręs nuostolių. Tačiau netikėtai pasikeitusios aplinkybės privertė jį pamiršti nuostolius ir iš naujo suplanuoti savaitgalį.