Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Komplikuotas „McLaren MP4-26“ bolido vairas

„McLaren MP4-26“ bolido vairas
Gamintojo nuotr. / „McLaren MP4-26“ bolido vairas.
Šaltinis: formule1.lt
0
A A

Daugelis lenktynininkų skundžiasi, kad 2011 metų vairas turi per daug mygtukų ir jungiklių. „McLaren“ siūlo detaliai išanalizuoti MP4-26 bolido vairą ir įsitikinti, kad jį valdyti nėra lengva.

Ant pakankamai kompaktiško „Formulės-1“ vairo yra toks įvairių mygtukų kiekis, kad galima nustebti. Būdamas trasoje, pilotas lengvu rankos judesiu gali pakeisti kuro mišinį arba stabdžių balansą, aktyvuoti galinio sparno valdomą elementą arba pasinaudoti kinetinės energijos rekuperatoriaus energiją. Ekrane rodoma lenktynininkui reikalinga informacija, o kitoje vairo pusėje yra pavarų ir sankabos svirtelės. Vairo galimybės beveik neturi ribų – tik užgesusio variklio negalima užvesti be mechanikų pagalbos.

Įspūdinga ir kaina – 20 tūkstančių svarų sterlingų už vienetą. „Formulės-1“ vairai gaminami iš labai lengvo ir kieto anglies pluošto, o prieš naudojimą turi praeiti FIA patikrinimą. „McLaren“ siūlo susipažinti iš arčiau su vairu, kuris naudojamas MP4-26 bolide.

Už diferencialo darbo sureguliavimą atsakingi iš karto trys mygtukai – A, D ir E. Pirmas mygtukas atlieka „grubų“ sureguliavimą – tamsiai raudonas perjungėjas viršutinėje kairėje vairo dalyje. Jeigu reikia tikslesnių sureguliavimų, tai panaudojamas antras, kuris yra centre. Pagaliau trečias – yra apatinėje dešinėje vairo dalyje – naudojamas, pavyzdžiui, kai lyja ir reikia būti labai atsargiam.

Kodėl „Formulės-1“ bolido diferencialui skiriamas toks dėmesys? Kodėl jo sureguliavimas turi būti toks tikslus? Visa esmė ta, kad diferencialas, kaip ir lengvuosiuose automobiliuose, yra esminis elementas. Jo užduotis yra perduoti variklio galią varomiems ratams, kurie šiuo atveju yra galiniai. Nepakankamas galingumas privers gaišti laiką, perteklius – bus sunku suvaldyti bolidą.

Tokiu būdu diferencialas atsako už bolido valdymą – lengva ar sunku bus jį valdyti, priklauso nuo tokių veiksnių, kaip oro sąlygos, sukibimo su trasa laipsnio, bolido balanso, padangų nusidėvėjimo, kuro kiekio ir kitų dalykų.

Perjungimo mygtukas C, kuris yra kairėje apatinėje vairo dalyje, yra multifunkcinis – jis atlieka apie 50 skirtingų funkcijų! Dirbant su juo, visos funkcijos rodomos ekrane. Norint nepasiklysti tokiame informacijos kiekyje, lenktynių metu pasirenkant reikiamą punktą, galima pasinaudoti žalios spalvos mygtukais +10 ir +1, kurie yra viršutiniuose vairo kampuose. Su jais galima labai greitai pereiti prie reikiamo punkto, pavyzdžiui, norint pasiekti punktą „43“, pilotui reikia keturis kartus paspausti +10 ir tris kartus +1.

Kaip galvojate, ar galite viską prisiminti, važiuojant 300 km/val. greičiu?Dešinėje viršutinėje dalyje yra mygtukas F, kuris atsako už kinetinės energijos akumuliatorių pakrovimą. Perjungėjas turi šešias pozicijas – su juo galima pakeisti energijos kiekį, kurią gauna sistema kiekvieno stabdymo metu. Principas „kuo daugiau – tuo geriau“, čia netinkamas. Pavyzdžiui, tuo atveju, kai pilotas važiuoja už saugos automobilio ir nenaudoja KERS, jam nereikia intensyviai krauti baterijų.

Geltonas pejungėjas G, esantis centrinėje vairo dalyje, atsako už variklio sureguliavimą. Su juo pilotas gali pakeisti kuro mišinį, jeigu jis nori pataupyti kurą arba atvirkščiai – išnaudoti visą resursą, kad pasiektų varžovus. Taip pat juo pilotas gali pakeisti maksimalų variklio apsukų skaičių. Jeigu, pavyzdžiui, jis yra lenktynių lyderis ir turi didelę persvarą, komanda jo gali paprašyti pasirinkti taupų darbo režimą, kad išsaugotų resursą.

Mėlynas perjungėjas H, tvarkingai išdėstytas tarp D ir G, naudojamas pasirenkant iš skirtingų stabdymo varikliu režimų, kurie naudojami tais atvejais, kai pilotas įveikia posūkį žema pavara.

Ryškiai oranžinis mygtukas, su užrašu FLAP, leidžia aktyvuoti galinio sparno valdomą elementą – 2011 metų naujovę. Sumažinamas oro pasipriešinimas, o bolido greitis atitinkamai didėja. Elementu pasinaudoti galima bet kuriuo momentu treniruočių ir kvalifikacijos metu, o lenktynėse tik tam tikroje zonoje su sąlyga, kad pilotas priartėjo prie varžovo.

Žalios spalvos N mygtukas skirtas įjungti neutralią ir atbulinę pavarą. Jis yra kairėje viršutinėje vairo dalyje. Dešinėje yra geltonas mygtukas P, kuris įjungia greičio ribotuvą įvažiuojant į boksus.

Iš abiejų pusių nuo D-H-G mygtukų yra jungikliai. Raudonas jungiklis, kuris yra kairėje, naudojamas pokalbiams su boksais, o mėlynas (dešinėje), reikalingas, norint aktyvuoti pasiruošimo startui procedūrą.

Kiek žemiau mėlyno jungiklio yra didelis mėlynas mygtukas T. Jis užprogramuotas panaudoti sureguliavimus, kurie dažnai naudojami konkrečiose lenktynėse. Iš dešinės pusės nuo jo yra geltonas mygtukas OT, su kuriuo galima trumpam laikui padidinti variklio apsukas, kai pilotas yra vakuuminiame maiše už varžovo ir turi gerus šansus jį aplenkti. Apačioje yra pilkos spalvos mygtukas DRINKS, kuris leidžia pilotui lenktynių metu atsigerti vandens.

Kitoje vairo pusėje yra KERS aktyvacijos mygtukas, sankabos svirtelės, kurie panaudojami tik išvažiuojant iš boksų ir lenktynių starto metu. Taip pat yra pavarų perjungimo svirtelės.

formule1.lt
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas