Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

L.Ramoška: Kodėl tai svarbiausias visų laikų Dakaras?

Sninga. Kaimynas giriasi, kad vakar buvo eglės įžiebime. Vyresnio amžiaus vyras spaudoje skundžiasi, kad jam per mažai smėlio. JOP – trys dalykai primenantys, jog artėja nauji metai ir tuo pačiu Dakaro ralis.
Audi RS Q e-tron dakariniai testai netoli  Saragosos
Audi RS Q e-tron dakariniai testai netoli Saragosos / Audi nuotr.

Tik šį kartą jis ne šiaip. Ne koks ten jubiliejinis ar dar pamandrintas – šiemet jis lemiamas. Lemiamas mums, visiems benzingalviams, nes keletas bičų iš Vokietijos nusprendė išsiskalbti savo mundurą nuo dyzelio ir padaryti tai, ko Elonui nepavyko. Bet apie viską nuo pradžių.

Dakaras prasidės sausio pirmą dieną, tad grubiai kokią sausio trečią turėtumėt nustebti, nes rezultatų lentelės viršuje galimai svečiuosis užrašas „Audi“. Iš kur tie čia? Labai geras klausimas.

Mes visi pripratę prie „Toyota“, „Mini“, jau pradėjom pamiršt „Peugeot“, na dar koks „Century“ ar „BRX“. Bet šiemet pasaulis apsivers aukštyn kojom, nes į vakarėlį ateina vokiečiai su savo nauja „bulka“. Ir ateina tam, kad pakeistų pasaulį labiau, nei grupė SEL pakeitė Lietuvos estradą.

Jeigu Jūsų atmintis nešlubuoja, matyt, prisiminsite tokį veiksmą pavadinimu „Dieselgate“. Tas mažas skandalėlis, kai didesnieji pasaulio automobilių gamintojai buvo lengvai prigauti apgaudinėjantys….visą pasaulį su savo „švariu dyzeliu“. Baudos, skandalai, protestai – skamba kaip eilinė diena Egidijui Dragūnui, tačiau tąkart koncernas įklimpo giliai.

Ką daro į kampą užspaustas žvėris? „Fight or flight“, kaip pasakytų psichologai. „Audi“ pasirinko kovoti. Ir kad ir kaip keistai tai skambėtų, kovoti už švaresnį rytojų! Visi planai toliau sėkmingai važiuoti per pasaulį su dyzeliuku buvo padėti į muziejų ir vokiečiai vėl ėmėsi darbo.

Tam lengvai padėjo faktas, kad jau n metų važiuojama „Le Mans“, kur dyzelis buvo jungiamas su elektriniu varikliu, nepatrukdė ir paskutinių kelių metų įsitraukimas į „Formula E“. Tačiau, norint kažką nustebinti, reikia naujos žaidimų aikštelės – tokios, kuri tikrai patrauktų dėmesį. Tad Hansas nukopijavo lietuvius ir pasakė – „ I go 2 Dakar“.

Keletas motorų iš „Formula E“, žiupsnelis technologijos iš „Le Mans“ ir Hansas atsirėmė į sieną: čia trasų nėra, čia su simuliatorium nepažaisi, tad reikia realios patirties kaip per tas kopas pašokinėti. Greitas skambutis į koncerno vadovybę:

– Guten Tag. Mums čia reik truputį nusipirkti žmonių. Galima?
– O tai ko jums konkrečiai reikia?
– Na, pilotų kokių nors geresnių ir mechanikų, kurie nebijo nuo asfalto nulipti, nes mūsų vyručiai sakė tikrai nevarys į tą dykumą, bijo nudegti.
– Na gerai, permečiau į sąskaitą kapeikų, varyk pasishopint

Prisijungia prie banko, atsidaro sąskaitos likutį, o ten aštuonetas, šonu paverstas. Keletas skambučių ir kelios dešimtys vyrų „X–raid“ fabrike padeda pareiškimus ant stalo, sėda į savo „miniukus“ ir tikisi, kad naujos įmonės mašinos bus bent jau RS6.

Dar keletas skambučių ir į komandos bazę atrieda krūva pensininkų. Vienas šmaikščiai ant mašinos šono užsirašęs „Mr. Dakar“, kitas kažkam telefonu aiškina, kad jis ne tas Sainz’as ir kad tą simuliatorių vežtų tam anam. Nu ir dar vienas skandinavas, bet tas atrodo lengvai pasimetęs.

Audi nuotr./Carlosas Sainzas, Audi RS Q e-tron dakariniai testai netoli Saragosos
Audi nuotr./Carlosas Sainzas, Audi RS Q e-tron dakariniai testai netoli Saragosos

Taip, per rekordinį laiką gimė rekordiškai keisto pavadinimo „Audi RS Q e–tron“. Nes, na kaip nepaminėsi visų savo prekės ženklų vienam sakiny…. O, kad nepasidarytų gėdos, prie vairo žmonės, kurie Dakarą pažįsta geriau nei patys organizatoriai: 14–ką kartų čempionas Stephane'as Peterhanselis, Carlosas Sainzas ir Mattiasas Ekstromas.

Trumpai tariant, jeigu mes galvojome, kad „Peugeot“ atėjo į Dakarą parodyti kas yra kas, tai čia veiksmas dar rūgštesnis. Kodėl? Nes nebuvo kur dėtis. Dyzelio era baigta, dizainas niekada nebuvo labai jau stiprioji pusė, o ir laikai keičiasi – dabar bet kuris pirmokas žino, kad šiukšles reik rūšiuoti ir planšetėj matė, kaip negerai meškoms. Taigi laikas pataikyti į naująją kartą ir ant kortos eina viskas.

Tuo pačiu ir pasaulis. Čia ne kažkoks IT’šnikas iš Pietų Afrikos su dėmesio sutrikimu – čia didžiausias pasaulio automobilių fabrikas su geležiniu „ordnungu“. Ir jeigu jie nusprendė, kad nuo dabar visi važinės švariai – taip ir bus. Tuo pačiu, jeigu jiems vis tik nepavyks – vilties atsiras pasaulio benzingalviams, jau susitaikiusiems su taršos mokesčiais ir hipsterių badymu pirštu. Nes, jeigu nepavyko „Audi“, tai gal mes čia truputį per daug optimistiški su visa ta švara.

Tokių kaip „Audi“ netrūksta – tas pats „X–raid“ kažką krapšto su „švaresniu dyzeliu“, šešis šimtus kartų Dakaro nugalėtojas Cerilis Despresas krapšto vandenilio prototipą. Ir nors jis šiemet vis tik pasirinko lėkti su senu geru „Peugeot“, bet kryptis aiški. Panašiai kalba net ir Lietuvos sportininkai – eini pas rėmėjus pasakot, kaip ten kietai lėksi, o jie klausia apie ekologijas. Pasaulis keičiasi ir dabar labai svarbu spėti įšokti į naują laivą. O ar jis kažkur nuplauks, bus aišku sausio vidury.

Kas darosi su lietuviais? Jų kaip grybų po lietaus. Motociklai, keturračiai, bagiai, mašinos, sunkvežimiai – visos kategorijos turi po tautietį, viso jų dešimt. Istorijos labai įvairios – nuo debiutų, iki dešimtmečio jubiliejų (apie juos mes pakalbėsime atskirai), bet kol kas labiausiai akis drasko automobilių klasės dalyvių interviu: visi kaip susitarę kalba apie T1+ klasę, kuri leis abiem ašimis varomiems automobiliams užsidėti didesnius ratus. O tai lems mažiau nugaros skausmo per akmenis.

Žala, Juknevičius ir Vanagas, visi kaip susitarę pasakoja, jog čia bus didžiausias šio Dakaro akcentas ir tas verčia kelti klausimą: ar tikrai vyriokai planuoja lenktyniaut tik tarpusavyje? N metų porino tautai, kad Dakaras yra tarptautinė arena, ir kad čia Prokopus ir visokius DeVilliersus reikia aplenkti, nors tautai tas nebuvo taip įdomu, kaip tarpusavio pasistumdymai. O dabar – Dakaras verčia naują puslapį, didesnį net nei žemyno keitimai, o anie kaip užsisukę apie platesnę važiuoklę ir akmenis?

Panašu, kad tikrai žvalgomasi per petį ir ieškoma pažįstamų veidų. Arba, galbūt „Audi“ iš viso nelaikomas konkurentu, o tik išsišokimu? Žala jau buvo aplenkęs laiką su savo švaraus dyzelio „Bitute“, visi pamenam kuo tai baigėsi. Tačiau Bavarija - ne Prienai ir projektas tikrai ne apie „pigiau“ temą. Šitas bado akis – žiūrėsim ar prabils kažkas, ar toliau vienas porins, kad kitas geresnę važiuoklę susidėjo.
Pagyvensim, pamatysim.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius