Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Ladoga“: laimėta pozicija, apgadinta technika

Benedikto Vanago ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui „Ladoga 2009“ 4x4 maratone antradienį klostėsi permainingai: dar ryte buvo pakeistas automobilio generatorius, o greičio ruožo pradžioje buvo pavyti varžovai, tačiau dienos rungtis buvo bene sunkiausia iš visų ir vienu metu užstrigus pelkėje, komanda galvojo, kad ten gali tekti ir nakvoti.
B.Vanagas ir S. Jurgelėnas prie visureigio
B.Vanagas ir S. Jurgelėnas prie visureigio / Organizatorių nuotr.
Temos: 1 Ladoga Trophy

Ekipažas čia sugaišo nemažai brangaus laiko, o jei to būtų negana – bandant išsikapstyti iš klampaus bandens telkinio, sugedo "gervės" variklis. Taigi, iki pat finišo sportininkai liko be įtaiso, padedančio lengviau įveikti sudėtingas trasos vietas. Neatlaikė ne tik elektrinis varikliukas, tačiau ir "Suzuki Jimny" pusašis, kuris sulūžo toje pat pelkėje. Vargais negalais mėginant pasiekti finišą, buvo dar labiau pažeista pakaba – sulinko viena jos svirčių. Nežiūrint į tai, finišas buvo pasiektas bei laimėta viena pozicija – Vanago/Jurgelėno ekipažas pakilo į 6-ąją vietą TR1 klasėje.

Iki 5 pozicijos lietuviams trūksta apie 20 minučių, tačiau į rytdienos startą lenktynininkams teks stoti naudojant atsarginį priekinį tiltą, neturintį blokiruotės. Tai reikš, kad įveikti sunkiai pravažiuojamas vietas bus dar sunkiau, nors automobilio pasukamumas turėtų pagerėti.

Šiandien kitur persikėlė ekipažų stovykla – tris dienas buvusi įrengta vienoje vietoje, ji buvo įrengta šalia Siukskijarvi. Pasikeitė ir trasos: TR3 ir „Proto“ grupėms atiteko vaizdingas ruožas, einantis upe, akmeningu dugnu, besitęsiančia iki ežere esančios salos, susiformavusios iš akmenų, kurioje augo vienintelis medis.

TR3 dalyviai šiuo maršrutu važiavo pakankamai sklandžiai, tik vienas ekipažas iš Lenkijos dėl variklio problemų negalėjo naudotis „gerve“ ir nusprendė pasitraukti iš ruožo. Toks žingsnis yra suprantamas – lenktynininkai nusprendė patausoti techniką bei ją paremontavus startuoti tolimesniuose greičio ruožuose. „Proto“ klasėje rusai Borisas Notariusas su Pavelu Konkovu minėtoje saloje visureigio dugnu kliudė akmenį, todėl krito automobilio tepalo slėgis. Ekipažas nusprendė sustoti ir palaukti savo mechanikų pagalbos.

Paskui TR3 ir „Proto“ sekė keturračiais motociklais dalyvaujantys sportininkai – jie važiavo gana dinamiškai, tačiau jiems čia teko nemažai paplušėti, dėl ko dalyviai net prisitrynė delnus.

TR1 ir „Tourism“ klasėms trasa buvo sudėtinga ir apėmė visus bekelės elementus. Todėl čia kentėjo visi be išimties ekipažai. Ilgainiui paaiškėjo, kad kai kuriems „Tourism“ dalyviams teks nakvoti trasoje, kurioje liko įstrigę jų visureigiai. TR1 klasė, kur važiuoja ir B.Vanagas su S.Jurgelėnu pavirto savotišku Estijos čempionatu, kadangi pirmąsias keturias vietas užima Estijos sportininkai. Iki tol lyderiavę rusai – Aleksejus Sergejevas ir Aleksejus Korotajevas patyrė technikos problemų ir nukrito į penktąją vietą klasėje.

Lengviau atsikvėpti šią dieną galėjo TR2, „Raid“ ir „Tourism open“, kuriems atiteko trasa, besidriekianti vaizdingomis vietovėmis pro Kurismajoki krioklį. Palyginti su pernai metais, vandens lygis čia nukrito apie metrą, o tai neabejotinai palengvino sportininkų dalią.

Į rytdienos greičio ruožą žada išvažiuoti garsusis „skenduolis“ Jezas Goodwinas, kurio komanda intensyviai remontavo geltonąjį visureigį. TR1 klasėje pamatysime ir Coliną Rose‘ą su Alisteriu Dickensu, o į TR2 kovą grįžta patyrę bekelės meistrai iš Bulgarijos – Bojanas Ivanovas su Valerijumi Buševu, kurie užliejo variklį jau pirmame greičio ruože. Bojanas juokavo, kad sulūžę buvo viskas, išskyrus juos pačius.

Paaiškėjo, kad vakar dienos „nuotykiai“ nesibaigė taip greitai, kaip atrodė: TR3 klasėje, sugedus automobiliui, iš varžybų pasitraukė vieni favoritų – Mironas Šakiras ir Maksimas Grigorjevas iš Sankt Peterburgo. Pernai nugalėjęs rusų ekipažas iki tol pirmavo klasėje, tačiau buvo priverstas sudėti ginklus. Taigi, lyderio rolę perėmė šių varžybų debiutantai – Sergejus Chalzevas ir Dmitrijus Ovčinikovas, kurie, nepaisant visko, turi didžiulę patirtį tokio tipo varžybose ir be kita ko – yra Rusijos čempionai.

„Proto“ grupėje atsirado dar vieni „skenduolai“ – toje pat vietoje, kur nepasisekė anglų ir suomių ekipažams, savo visureigį-prototipą po vandeniu nugramzdino Vokietijai atstovaujantys Fritzas Bekeris su Denisu Nedobitkinu. Vienišą automobilį, kuris lynu buvo pririštas prie medžio iš ryto aptiko R2 klasės dalyviai. Ekipažo nariai buvo patraukę stovyklos link. Tikimasi, kad sportininkai išspręs technines problemas ir sugebės grįžti į varžybas.

Taip pat paaiškėjo ir TR2, „Raid“ ir „Tourism open“ vakarykščių nesėkmių priežastis – jiems prieš tai buvusi diena tapo bene juodžiausia. Ekipažams teko įveikti trasos dalį, kur anksčiau važiavo „didžiausieji“ dalyviai – „Proto“ ir „TR3“ grupės visureigiai. Visa tai baigėsi tuo, kad viena iš brastų, rusų teigimu, tapo „automobilių sąvartynu“: dalyviai vieni greta kitų sustojo dėl įvairių priežasčių: apsemti varikliai, sugadintos „gervės“ ar sušlapusi elektros sistema. Dalyvių nelaimei, tai buvo tokia vieta, kurią sunku pasiekti ir evakuatorių ar techninės pagalvos technikai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius